• Beautiful

Ålder? antal år??

Hej!
    Jag har länge tänkt lite men aldrig hittat svar!
    Därför frågar jag folk där ute.
    Tre fårgor.

Hur länge var ni tillsammans innan ni gifte er?
    Hur gamla var ni när ni väl gifte er?
    Om man har varit tillsammans två år och är 23 år, e man för ung för att gifta sig?

Tack för hjälpen i förhand!

• Svar på tråden Ålder? antal år??
  • mysifer

vi kommer att ha varit tillsammans 4 år på bröllopsdagen och vara 26 och 29. vi förlovade oss efter 1½ år och då var (är) vi 23 och 26.
    jag tycker det är upp till var och en att känna efter när man är redo för bröllop. vet man att man har hittat den man vill spendera resten av livet med och man har ekonomi till det så finns det väl inga hinder?
    i vårt fall är det ekonomin som gör att vi väntar, jag hade gärna gift mig tidigare trots att vi inte har varit tillsammans så länge eftersom jag vet att jag har hittat rätt.

• tofflisar

Egentligen tycker jag inte man ska stressa in i ett äktenskap. Tid finns ju. Tvärt emot det kommer jag och min blivande bara ha varit ett par i knappt två år dagen vi gifter oss.. Men vi är 28 och 37 år gamla. Båda har vi förhållanden bakom oss och erfarenhet från livets upp och nedgångar.

Känner ni er säkra så kör på! Det finns aldrig några garantier här i livet. Men om minsta tveksamhet finns så kanske det är bättre att vänta lite? Det är inte åldern som avgör egentligen..

Lycka till!

• jenba

vi kommer nog varit tillsammas i knappt 4 år när vi gifter oss och vi kommer att vara 24 år när vi gifter oss.

ung och ung, min mor var 23 när hon gifte sig, och då var det inga problem så det ska nog fungera nu också ;-D

även om det flesta är lite äldre idag, men det har nog mycket med att det kostar mycket pengar att gifta sig, och att man har nog lite högre krav på själva bröllopsdagen som kostar mer än för några år sen.

sen tycker jag att den frågan har väldigt olika svar. för det är ju en fråga om person till person. alla är vi ju olika, man ska göra när det känns rätt, oavsett ålder.

lycka till!

• Pumpkin

Vi är 23 och 28 och har nu varit tillsammans i 2 år och 10 månader, kommer att ha varit tillsammans 3 år och 4 månader ungefär när vi gifter oss. På bröllopsdagen har jag ännu inte hunnit fylla 24, men sambon fyller 29 två veckor innan bröllopet.

Visst är jag (och han) ung, men är det rätt så är det, och har man möjlighet så varför inte?

• brud2009

Vi kommer att ha varit tillsammans i 12 år när vi gifter oss och är då 30 och 35 år.
    Varit förlovade i 7 år och har två barn. Att vi väntat har väldigt mkt med ekonimin att göra sen att det kommit två barn mellan gör ju också sitt till.
    Tycker inte att man ska gå efter vad andra tycker och tänkter utan utgå från sitt eget, känns det bra så är det väl inget att tveka över men som skrivits tidigare, finns ingen anledning till att brådska heller

• CaNin

Hej Beautiful.

När jag och min sambo blev tillsammans var jag 17½ och han 26 år. Efter två år förlovade vi oss, kom som en överraskning för mig och beslutet kom från min initiativtagande sambo (jag = 19½ o Han = 28 år). Nu år 2008, i sommar, gifter vi oss och då har vi varit tillsammans i 7 ½ år, förlovade i 5 ½! Jag fyller 25 veckan efter bröllopet och han fyller 34 senare detta år.

Vi har nog vetat i många av åren att det är Vi men vår situation har gjort att vi har väntat. Jag pluggar bl.a. och är inte klar förrän om 1 ½ år men man kan ju inte vänta och vänta utan ibland måste man våga satsa lite också Det gjorde min m2b till slut efter låååång väntan från min sida... hi hi!!!

Lycka till med ert gemensamma liv.

• Melis

Jag och min blivande förlovade oss när vi hade varit tillsammans i 15 månader och vi kommer att gifta oss 2 månader innan vi firar treårsdag, och då är vi 25 och 23(nästan 24).

Jag har et bra exempel på att ålder och hur länge varit tillsammans inte spelar någon roll.

Min mamma var förlovad men lämnade honom när hon träffade min pappa och de gifte sig efter 1 månad och de har varit lyckligt gifta i 25 år! Då var mamma 18 och pappa 24.

• Feminista Fantastica

Vi kommer att ha varit tillsammans i 4 år när vi gifter oss.
    Då kommer vi att vara 27 och 24 år.

Jag tror inte att det finns något enkelt svar på vad som är rätt ålder att gifta sig i, det beror väl väldigt mycket på vilka man är. Men om ni tvekar lite så kanske det är skönt att vänta tills ni känner er helt säkra? Annars är det väl bara att köra på.

• Jonna83

vi kommer ganska exakt att ha varit tillsammans 4 år när vi gifter oss (080816) o varit förlovade i tre år.

Jag har då precis fyllt 25 o han ska precis fylla 28.

• Mitziemoe

Vi kommer att ha varit tillsammans i 6 år och 3 månader när vi gifter oss och förlovade i 1 år och 3 månader. Vi fyller båda 24 ca. 1 månad efter bröllopet.

Jag håller med dom andra att det är inte åldern som spelar någon roll. Man vet när det är rätt!

Folk kommer ha åsikter hur som helst. men lyssna inte på dom utan följ era hjärtan!

Lycka till!

Svar på tråden Ålder? antal år??