• Beautiful

Ålder? antal år??

Hej!
    Jag har länge tänkt lite men aldrig hittat svar!
    Därför frågar jag folk där ute.
    Tre fårgor.

Hur länge var ni tillsammans innan ni gifte er?
    Hur gamla var ni när ni väl gifte er?
    Om man har varit tillsammans två år och är 23 år, e man för ung för att gifta sig?

Tack för hjälpen i förhand!

• Svar på tråden Ålder? antal år??
  • Daghall

Vi ska gifta oss på alla hjärtans dag och då har vi varit tillsammans 6 år och 10 månader, förlovade i 6 år och 6 månader och vi är då 23 resp 25 år gamla. Jag fyller 24 två månader senare och han 26 sex månader senare.
    Åldern bestämmer inte om man är redo eller inte, det är upp till var och en.

• 26juli2008

Jag (25år) och min kille (32år) kommer att gifta oss på vår 3årsdag, då har vi varit förlovade i 2år. Men vi har redan en underbar son på nio månader, han var planerad och blev till på vår förlovning. Jag för min del tycker att det är ett större åtagande att skaffa barn än att gifta sig! Så för att svara på det som jag har citerat, nej det tycker jag inte. Känner man sig mogen och känner att giftemål är det rätta så kör på!! Lycka till med ert bröllop1

Beautiful skrev 2008-01-09 14:18:18 följande:
    Om man har varit tillsammans två år och är 23 år, e man för ung för att gifta sig?
  • Jessica o Daniel

Vi ska gifta oss i sommar. vi har då varit tillsammans i 5år. Jag är 21 år o killen hinner fylla 24år innan.

• rosaälvan

När vi gifter oss kommer vi att ha varit tillsammans nästan 7 år och vi kommer båda vara 30 år då m2b fyller dagen innan och jag veckan efter.

Men... hade vi haft ekonomin tidigare så hade vi gift oss tidigare vi har nämligen varit säkra på varandra sen första stund, vi flyttade ihop 3 dagar efter vår fösta kyss ca en månad efter att vi hade träffats för första gången. Vi blev gravida 9 månader senare och idag har vi 3 barn stort hus osv.

Så för vår del hade vi verkligen kunnat gifta oss veckan efter vi blev tillsammans men som sagt ekonomin + tre snabba graviditeter har gjort att vi väntat men nu i sommar blir det äntligen av.

• malous

Vi kommer att gifta oss när vi är 23 snart 24 och har då varit tillsammans i ca fyra år. Äh, hade lika gärna kunnat gifta oss vid 22 efter två år men vi ville vara klara med utbildningarna och det blir man först vid 23-24 om man går en femårig utbildning :).

Vi visste ju att vi skulle gifta oss så fort vi var färdiga med studierna i princip ett par månader efter att vi blev tillsammans. Kändes naturligt.

• 666baby

Kommer att vara ett år och tre månader ungefär. Han friade när vi hade varit tillsammans i en och en halv månad! Och eftersom jag gillar störda ideer svarade jag ja.

Hur gamla var ni när ni väl gifte er?
    26 bägge två.

Jag tycker man får göra som man vill! Generellt hade jag nog sagt att man inte riktigt vet vad man vill när man är väldigt ung (tycker dock inte 23 är sååå ungt) men om man tittar på statistiken på skilsmässor vet jag faktiskt inte vad den säger. Vill man gifta sig är det väl bra att göra det.

• Rebellen75

Vi blev tillsammans en månad efter jag fyllt 20 år. sedan har vi skaffat 3 barn och hus. När man väl har gjort det går pengarna gärna till något annat. Men nu ska vi slå till. Sommaren 2009 då har vi varit tillsammans 13 år Jag är då 33 och m2b 39. Men det kan komma något i vägen fortfarande som priorteras, hade översvämning i hela källaren förra året. (hoppas inte igen)

Så det jag vill säga känner ni att det är rätt är det bara slå till oavsett ålder.

• L 76

vi kommer att ha varit tillsammans i 12 år o 8 månader och då är han 34 o jag blir 32, 2 månder senare. vi har väntat för att vi köpt hus skaffat två underbara barn och studerat på högskola. var viktigt för oss att ha ekonomi till det ( får inga bidrag). vi har velat gifta oss tidigare men det har inte blivit av förrän nu i maj.

jag håller med ovanstående personer att känner man sig redo så ska man göra det. alla gör vi olika prioteringar i livet.

• lycklig78

Klart man inte är för ung för att gifta sig. Sen har ni ju varit ihop 2 år också och då känner man varandra. Jag skulle aldrig komma på tanken att gifta mig för tidigt. Av tidigare relationer har jag förstått att det tar väldigt lång tid att lära känna en människa riktigt.

Vi har varit ihop i 4,5 år när vi gifter oss.

Jag fyller 30 i år och min sambo fyller 33 år.

• Simsan78

Man känner nog själv om man är mogen att gifta sig, tror inte att det hänger enbart på ålder.

Jag är 29, han är 31 och vi har varit tillsammans i nästan 7 år och känt varann i 12.

Svar på tråden Ålder? antal år??