• Beautiful

Ålder? antal år??

Hej!
    Jag har länge tänkt lite men aldrig hittat svar!
    Därför frågar jag folk där ute.
    Tre fårgor.

Hur länge var ni tillsammans innan ni gifte er?
    Hur gamla var ni när ni väl gifte er?
    Om man har varit tillsammans två år och är 23 år, e man för ung för att gifta sig?

Tack för hjälpen i förhand!

• Svar på tråden Ålder? antal år??
  • Efter 11 år är det min tur

Vi har varit ett par i 11 år & har precis gift oss. Jag är 31 & han 29. Vi har gått igenom mycket tillsammans som stärkt våra band ännu mer.Jag tror man känner på sig när det är dax men det finns ju inga garantier förstås...Lycka till //Anna

• Trisen

Jag hade just fyllt 18 då vi träffades och han skulle precis fylla 25. Vi förlovade oss ett år senare. Nu är jag 20 och han 27, vilket vi kommer att vara då vi gifter oss för det är nämligen i maj. Då har vi varit 2 år och 7 månader tillsammans.

Men jag har tyvärr fått ta del av andras åsikter och nästan fått en utskällning av en arbetskamrat, hennes dotter skulle nog minsann inte vara så dum som jag ska ni veta :p

Men jag älskar min sambo mera än något annat i världen och vi trivs så bra i varandras sällskap! Och ingen jag vet har det så bra hemma som jag... Så till din sista fråga, NEJ man är inte för ung vid 23, bara det känns rätt!

• lillaj

Hur länge var ni tillsammans innan ni gifte er? Lite mer än 6 år har vi varit tillsammans när vi gifter oss! Förlovade i 4 år.

Hur gamla var ni när ni väl gifte er? Vi kommer vara 30 resp 31.

Om man har varit tillsammans två år och är 23 år, e man för ung för att gifta sig? För mig hade det inte varit ett alternativ men det beror nog på att jag är den jag är. Nu är dt rätt för mig, svårt att svara på om man är för ung eller inte eftersom alla människor är så olika i mognadsgrad.

• Malva m 3

Vi träffades redan när jag var 16 och han 20, och förlovade oss året efter, alltså 17 och 21 år gammla.

Efter det har vi hunnit att få 3 barn och köpt hus så bröllop har vi inte varit akuellt för någon av oss.

Nu på julafton friade sambon så efter 8 år som förlovade och nästan exakt 9 år sedan vi träffades kommer vi att gifta oss, 24 och 28 år gammla. Ålden har ingen betydelse bara det känns rätt !!!

• Lyckliga86

Jag o min fästman kommer vara 22 & 23 år när vi gifter oss om ett år.. Vi förlovade oss för cirka en månad sen då vi hade varit tillsammans i 2 år. :)

Jag tycker att det är helt individuellt om man känner att det känns rätt så varför inte? Vem har sagt att man är mer säker om 5 år? För mig handlar det om att bilda familj tillsammans, att starta ett liv tillsammans!

Jag säger lycka till & ta vara på att man verkligen har hittat den mannen man vill dela all lycka tillsammans med genom livet! :)

• FruFA

Hur länge var ni tillsammans innan ni gifte er?
    När vi gifter oss i vår så har vi varit ett par i 7,5 år.

Hur gamla var ni när ni väl gifte er?
    Jag kommer vara 31 år & min sambo 29 år när vi gifter oss.

Om man har varit tillsammans två år och är 23 år, e man för ung för att gifta sig?
    Svårt att svara på. "Den som väntar på något gott..."

• Skottdagen2008

Vi har varit tillsammans i 13 år.

Vi kommer att vara 32 år gamla båda två.

Ja, 2 år är för kort tid ihop för att gifta sig tycker jag, pga:
    * Det hormoniella förälskelsefasen är ännu på gång, dvs kroppen hjälper er att vara kära . Jag skulle vänta i minst 3 år för att gifta mig så att jag verkligen själv känner att jag älskar honom inte att jag "bara" är förälskad.

Ja, 23 år är för ungt tycker jag, pga:
    * Jag tyckte inte jag var mogen då. Hade knappt gått ut högskolan, skulle söka jobb, flytta runt, träffa nya vänner, osv osv. Livserfarenheten är för liten vid 23 tyckte jag.

OBS! Mina åsikter baseras på min dåvarande mognad och jag skulle inte gjort det vid 23 och endast 2 år tillsammans. Vi gjorde det inte. Nu har vi barn och hus och rubb och stubb.

• MissieA

1. Vi komemr ha varit tillsammans i 4,5 år när vi gifter oss (nu i tre år).

2. Vi kommer vara 22 år (jag) och 23 (han).

3. Nej tycker inte att det är för ungt, men beror på vad man har upplevt tillsammans och om man är reko för ett äktenskap. Tänk på att ni under 2 år kan man upplevt mer än ett annat par under 15 år

• MAJ09

Vi kommer gifta oss på vårat 10 årsjubleum tillsammans.

Här har också barn gått före 2 godingar, nu när detvar skott år ville min älskling förekomma mig så han köpte ett en bröllopstidning och bad mig bestämma datum,
    Inte det mest romantiska kanske men jag blev aldelse fnittrig ändå.

Jag blir 28 år i Morgon och Älskling har fyllt 35

• sanber

får jag som jag vill kommer jag vara 25 då vi gifter oss då är Karln min 29 och då har vi varit tillsammans i ca 5 år!

Hade gärna gift mig nu!
    Trots mina blott 23 år hihihi

vi har ju trots allt 2 barn ihop, hus bil etc!

Man känne rnog bäst själv men dock ändå tycker jag inte man ska rusa in i ett äktenskap, alla vet ju hur PTROLIGT nykär man är första tiden - man kan ju åtminstonde låta avrdagen komma inpå så man vet hur den funkar!

sen finns det ju alltid lyckade och mindre lyckade äktenskap!

Svar på tråden Ålder? antal år??