• Beautiful

Ålder? antal år??

Hej!
    Jag har länge tänkt lite men aldrig hittat svar!
    Därför frågar jag folk där ute.
    Tre fårgor.

Hur länge var ni tillsammans innan ni gifte er?
    Hur gamla var ni när ni väl gifte er?
    Om man har varit tillsammans två år och är 23 år, e man för ung för att gifta sig?

Tack för hjälpen i förhand!

• Svar på tråden Ålder? antal år??
  • Beautiful

Tack alla dom har skrivet!
    Folk kan fortsätta skriva och jag kommer fortsätta att läsa!

Tack för dom som hjälpt mig att förstå att känner jag och min fästman att det e rätt och detta är vad vi vill så ska vi bara följa våra hjärtat och inte bry oss om vad alla andra tycker!

Tack för era åsikter!

• 20080301

Jag är 36 och han 46 vi kommer att ha varit tillsammans 1 år och 8 mån när vi gifter oss

Så länge det känns rätt för er så är er ålder ointressant

• Zozo

Hur länge var ni tillsammans innan ni gifte er? 13 ar

Hur gamla var ni när ni väl gifte er? 31 och 34

Om man har varit tillsammans två år och är 23 år, e man för ung för att gifta sig? För ung? Inte nödvändigtvis, men jag hade inte gift mig efter bara tva ars förhallande. Som nagon sa ovan; da är man fortfarande nykär, man har inte hunnit se hur man hanterar svackor etc.. A andra sidan kan det ga at pipsvângen när som helst, efter hur langt fôrhallande som helst..

Fragar du här sa tror jag nog ända att du tvivlar själv.. Känns det rätt för er bada sa go for it, har du tvivel, varför skynda?

• marjoh

Hej
    Jag är 24 år och min blivande man är 34 år
    Vi har varit tillsammans 7 år och ska gifta oss i sommar
    Hur gamla ni är spelar ingen roll om ni ska gifa er. Det viktigaste är att det känns rätt för båda. Känn efter och tänk på varför ni vill så känner ni nog om det är rätt tid
    Lycka till

• Lovely83

Hur länge var ni tillsammans innan ni gifte er?
    Jag och min sambo blev tillsammans när vi var 15år nu är vi 24år så vi firar snart 9år tillsammans.

Hur gamla var ni när ni väl gifte er?
    Vi ska gifta oss den 2 augusti i år. Så då kommer jag vara 25år.

Om man har varit tillsammans två år och är 23 år, e man för ung för att gifta sig?
    Jätte svår fråga! Beror på hur mogen man är som personer, hur länge man har känt varandra innan.
    Jag skulle ha kunnat gift mig efter 2år med min sambo fast vi inte kände varandra innan.
    Jag kände direkt att han var den rätta för mig!

• EdLi

Haha, min sambo är 23 och jag 24, vi har varit ihop i två år och gifter oss om tre veckor, så jag tycker givetvis inte att man är för ung då...

• B & S

1)
    Tror det blir ca 3år och 11månader...hmm tänka där på hur många ÅR det är :(...skittrött o klockan e 1.40 så skyller på de!

2)
    Vi kommer vara 28 och 28 fast han är född 79 och jag 80...han fyller nämligen i Dec och jag sen i Feb där efter :D

3)
    Beror på hur mogen man är som person och om man verkligen vill gifta sig så "tidigt" och tex planerar att skaffa barn pga sugen på/hälso skäl.
    Vi ska inte ens skaffa barn direkt pga vi vid 28 inte kommer vara redo för såna saker direkt efteråt, även om folk predikar vetenskapliga skäl för at skaffa barn vid 19-25års ålder är bäst för barnets hälsa...har ju redan passerat gränsen.
    Samt ang äktenskap hade jag själv def inte vart redo för vid 23...hade knappt haft nåt sorts förhållande förns senare pga flera skäl. Beror på hur man levt tror jag hur man önskar sitt liv samt lärt sig visa mentala saker redan. Sedan är det alltid bra med stadig ekonomi innan något barn kommer även om detta inte är fallet ibland.
    Kan vara bra om man hittat "rätt" karl också.......;)

• EdLi
    EdLi skrev 2008-01-10 01:24:01 följande:
    Haha, min sambo är 23 och jag 24, vi har varit ihop i två år och gifter oss om tre veckor, så jag tycker givetvis inte att man är för ung då...
    Kan tillägga att jag tidigare haft ett längre förhållande på ca 5 år och att vi på de åren knappt upplevde mer tillsammans än vad jag och min m2b gjorde första året ihop. Vi flyttade ihop efter ett år (till villa), har tryggt jobb och stadig ekonomi. Kan hålla med de som tycker att det gått fort, men allt känns bara bra.
  • 17maj2008

vi kommer att ha varit ett par lite drygt 3 år när vi gifter oss i maj. då jag är 23 och sambon 27.'vill inte påstå att du är för ung då jag självär lika gammal=)

• 17maj2008

kan tillägga att jag vi har, barn,villa,volvo och hundar=)(om det hade med saken att göra=)
    Å båda har vi heltids jobb=)

Svar på tråden Ålder? antal år??