• Beautiful

Ålder? antal år??

Hej!
    Jag har länge tänkt lite men aldrig hittat svar!
    Därför frågar jag folk där ute.
    Tre fårgor.

Hur länge var ni tillsammans innan ni gifte er?
    Hur gamla var ni när ni väl gifte er?
    Om man har varit tillsammans två år och är 23 år, e man för ung för att gifta sig?

Tack för hjälpen i förhand!

• Svar på tråden Ålder? antal år??
  • Humlis

13 år, förlovade i 10 år (två barn 4,5 o 6 år)

Vi kommer o vara 35 o 37

Om man har varit tillsammans två år och är 23 år, e man för ung för att gifta sig?
    Känns allt bra, så behöver ni inte fundera på åldern. Lycka till!

• maljor

6½ år hade vi varit tillsammans när vi gifte oss =) (och förlovade lite mer än 5½ år)

Vi var 23 (jag) resp. 22 (han)

Nej det tycker jag inte. Men alla gör ju precis som de vill, vi är väl vuxna?

• Silva79

Kommer att varit tillsammans nästan 3 år 4 mån när vi gifter oss 080605

Vi kommer båda var 29

Känns det rätt så är det troligtvis rätt.

• Helges Älskling

Nu svara jag på mig o mitt x för med min nya är jag inte där ännu. Vi har varit tillsammans 3 år och är 40 och 32 och jag tror att jag kommer fria till skottdagen ;)

Mitt X o jag..
    Vi träffades 880401, förlovade oss 880801, då var vi 21 och 23, vi gifte oss 920201 alltså då 25 och 27 och fick barn 920212 och 941020. Jag tyckte vi var alldeles "lagom" gammla.
    Även om man kan tycka att ni är unga så spelar det kansek ingen roll? för ni tänker ju ändå inte lämna varandra utan forsätta leva tillsammans. Känner ni att det är rätt och att äktenskap betyder nått för er kan ni lika bra satsa på det nu om det är vad ni vill tycker jag! Det finns inga färdiga recpet eller garantier för hur det går iaf, gör det som NI tycker känns rätt så kan man inte göra mer sen!

• paalm

Vad roligt att läsa att det är vanligt att folk gifter sig relativt unga! Själv vill jag också gifta mig tidigt egentligen. Men nu tror jag att jag har hittat mannen i mitt liv så vi får se när han känner sig redo! (vi har bara varit tillsammans två månader och haft daglig kontakt i 8 månader så det blir ju inte än på länge)

• matteve

Vi kommer att ha varit ett par i 2,5 år, och vi är 23 och 27 när vi gifter oss!

• Idah86

6 år

Vi kommer och vara 22 och 42 när vi gifter oss!

• yoyo78

Vi har varit tillsammans i 8 år och gifter oss nu i mars. Vi är 30 och 32 år gamla.

Det är svårt att säga hur ni ska göra, om ni är för unga och har varit ihop för kort tid. Jag tar själv väldigt allvarligt på det här med giftermål, jag tycker att det ska vara för hela livet. Jag vill verkligen ha bott ihop länge med min blivande man så man vet att man klarar vardagen och problem ihop också - inte bara en söt förälskelse. Men som sagt, det är bara ni som kan veta! En del gifter sig snabbt och ungt och det håller hela livet - andra inte.

För oss handlade det om att gifta sig när vi känner oss redo för att bilda familj med barn, och därför väntade vi så här länge!

• Paeonia

Vi kommer att hunnit med 15,5 år tillsammans innan vi gifter oss!!

Vi kommer då att vara 33 och 36 år gamla.

Jag tar också väldigt allvarligt på giftemål och när vi hade varit tillsammans två år så var vi fortfarande väldigt nykära. Vilket iofs är underbart men det tog nog ett par år till innan vi hade haft vårat första riktiga gräl och vårat förhållande verkligen sattes på prov. Antingen blir det starkare eller så tar det slut. Vårat blev starkare

Men det är vi det! Alla gör som de själva vill! Vi är båda skilsmässobarn så det kanske påverkar oss en aning.

Kram Paeonia

• Maanbe

Jag är 23 år och jag o min blivande man har varit ihop i 5 år nu. Vi gifter oss i maj i år. För oss känns det ganska naturligt att gifta sig efter alla dessa år, vi känner varandra utifrån o in och vet att vi hör ihop...

Svar på tråden Ålder? antal år??