• mysifer

fler 2010?

är jag verkligen helt ensam om att planera bröllop 2010?

vet att jag är ute i god tid men det hade varit kul att hitta fler som går runt och dagdrömmer och samlar tips i väntan på att dra igång planeringen på riktigt längre fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-02 18:23
    tog mig friheten att lägga lista här så det är lättare att se den. om nån annan vill vara med är det bara att meddela så lägger jag till er.

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 08.05.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 4.09.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 08:19
    Tinzi, 26 år, Gbg 8.5.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 07:18
    här är den nya, uppdaterade listan

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 8.05.2010
    Tinzi, 26 år, Göteborg 8.5.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 31.07.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

• Svar på tråden fler 2010?
  • Fenixx

vi har bägge korta och lite ovanliga efternamn, men jag kommer ta hans efternamn då även våra barn har det.

• starfish

ja det får man ju ner kostnaderna nån tusenlapp på, om man beställer från kina.
    ja så fort min sambo kommer hem från jobbet på söndag så ska vi sätta oss ner och skriva ner allt man kan behöva. tycker det är svårt att skriva summa...de får man väl typ gissa sig fram till.

en sak jag funderar på är underkläder. vill man inte gärna byta om inför bröllopsnatten så man känner sig fräschare. känns inte så lagom fräscht att ha de man haft hela dagen....

funderar också på att baka tårta själv, har en fin i en tårtbok hemma. det är en cremefärgad tårta i form av ett hjärta med ett mindre hjärta ovanpå som en våning och med rosor och pärlor som dekoration. brudparet får en egen liten tårta i form av ett enkelt hjärta att dela på.

fenixx: när ska ni gifta er? vilken årstid menar jag.

vi kommer ta min sambos efternamn för det vet jag skulle betyda mycket för honom:)

• ddk

Tack för välkommandet! Själv blir jag helt pirrig när jag tänker på att jag äntligen ska få gifta mig, och jag är inte ens förlovad än (vi gör det i sommar - känns rätt stort det också). Men det är ju ett tag kvar, fast så tänkte jag om man planerar sitt bröllop ett år innan (vilket vi tänkt) är det knappt ett och ett halvt år kvar tills det drar igång på riktigt, iiii.

Just nu klurar jag mest över om det blir borglig eller kyrklig vigsel. Är inte kristen överhuvudtaget så det känns lite hyckleri att gifta mig i kyrka när jag annars aldrig sätter en fot där. Men så finns det så många fina kyrkor man kan ha vigseln i. Dilemma! Helst vill vi gifta oss utomhus, men vågar man det i detta land? Även om dagen blir i augusti känns det inte helt riskfritt..

• ddk

Och angående er namn diskussion så tar vi antingen mitt namn eller bådas, jag skulle nog aldrig kunna radera mitt namn helt då jag älskar det så mycket, känns som en del av min identitet, kanske låter konstigt men så är det. Min sambo är inte alls förtjust i sitt namn, så det känns rätt självklart..

• lillamaa

god morgon.
    ännu en tidig morgon med en grinig flicka. det är för det mesta i de här timmarna jag får mina bästa ideer. så nu sitter man och hoppas.

just nu våndas jag lite över att vi kommer behöva köpa en rock åt sambon och en kappa åt mig. måste ju nästan ha någonting snyggt att ta på sig över!

• Sommarliv

Hmm tror mer att jag kommer att hoppa av nu.. Som det ser ut nu är det värkligen på G med ett bröllop i sommar..
    Ska boka klänningen, lokalen är halv bokad..
    Fotografen är klar.
    så hoppas det går bra med er.. kram

• Fenixx

lycka till nu sommarliv med allt!!

starfish>> vi har tänkt i september, förmodligen första lördagen i månaden.

• lillamaa

ja lycka till sommarliv. vi blir inte alls sotis din lilla skit ;)

• lillamaa

någon som har tips på bra (rätt sött) bubbel? tänkte nämligen köpa hem någonting till ikväll. måste ju börja leta efter brudskålen ;)

• lillamaa

igår bestämde vi nog oss för att ha atsi martini som brudskål :)

Svar på tråden fler 2010?