• mysifer

fler 2010?

är jag verkligen helt ensam om att planera bröllop 2010?

vet att jag är ute i god tid men det hade varit kul att hitta fler som går runt och dagdrömmer och samlar tips i väntan på att dra igång planeringen på riktigt längre fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-02 18:23
    tog mig friheten att lägga lista här så det är lättare att se den. om nån annan vill vara med är det bara att meddela så lägger jag till er.

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 08.05.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 4.09.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 08:19
    Tinzi, 26 år, Gbg 8.5.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 07:18
    här är den nya, uppdaterade listan

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 8.05.2010
    Tinzi, 26 år, Göteborg 8.5.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 31.07.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

• Svar på tråden fler 2010?
  • mysifer

lillamaa: bra val! det är supergott

måste man ha speciell brudskål egentligen?
    kan man inte bara skåla till maten menar jag? eller nån välkomstdrink? fast det blir kanske lite samma sak..

• lillamaa

ja vi har brudskålen som välkommstdrink :)

• kultis

Igår satt jag och sambon och skrev ner lite lista över tänkbara gäster samt började göra budget. Gästlistan var mycket lättare att göra jämfört med budgeten.
    Hur kan man veta hur mycket pengar det går åt om man inte ens har bestämt sig om ringen/klänningen mat/dryck etc. som kostar mest? Vi ska ha festen hemma så lokalen kostar ingenting.
    Har ni nån maxgräns för tex vad ringen får kosta eller hur gör ni? Tar gärna emot tips.

• kultis

Glömde skriva att jag gjorde första inköpet igår... det blev lite dekorband till korten.
    Så långsamt men säkert går vi framåt! Kul!!!

• Jiel o Deps

Här är en till som inte satt igång med bröllopsplaneringen på allvar utan bara dagdrömmer och samlar inspiration.
    Vi har inte ens bestämt vilket år vi ska gifta oss. Jag vill nog redan nästa år (eller slutet av detta... ;) ) medan min m2b kan vänta några år om så är.

Jag sitter och snappar upp idéer, sparar bilder på fester, kläder och annat som jag fattar tyckte om och som jag kan ha användning av när den tiden närmar sig.
    Men finns det något annat man kan göra redan nu?
    Jag älskar att planera och pyssla och skulle vilja ha lite att göra så att säga. Några tips?

• lillamaa

kultis: om du ska beställa klänning från kina så kostar det ca 3500:-. om ni ska ha buffé så kostar det ca 150-200 (har vi som max pris iaf) per person. ringen trodde jag skulle vara jättedyr men den kostar "bara" 5000:-. alkoholen kommer gå på 10.000:- (62 pers) för oss. kavaj har jag räknat med 3000:-. underkläder 1000:-. man får kolla runt lite och sen bestämma vad man är beredd att betala.
    kanske inte kommer köpa nya underkläder. beror på hur klänningen ser ut. isf får vi ju 1000:- kr till annat :)

• lillamaa

Jiel o Deps: jag har börjat sy rispåsar och servetter! ska brodera på dem också så de kan ta lite tid för oss. men jag tycker det är kul!

• Jiel o Deps

Åh, låter som något roligt man kan börja med! Tack!
    Har tänkt att göra en egen lite "handväska" som jag kan ha mina saker i på festen, den kanske jag kan börja med också. =)

• lillamaa

Jiel o Deps: låter som en bra ide! tror det är bra att börja med sådant som tar lång tid. inte kul att sitta där en månad i förväg och ha 62 servetter och 62 rispåsar att göra! haha

• lillamaa

usch vad less jag blir... håller på och försöker sy de där förbannade rispåsarna. först har sy maskinen tjorvat. tog en vecka att fixa till de! sen åkte jag till mamma för att vara hundvakt en vecka. så idag tänkte jag då sy lite men så tog tråden slut!
    ojoj, tur att de är LÄNGE kvar tills bröllopet

Svar på tråden fler 2010?