• mysifer

fler 2010?

är jag verkligen helt ensam om att planera bröllop 2010?

vet att jag är ute i god tid men det hade varit kul att hitta fler som går runt och dagdrömmer och samlar tips i väntan på att dra igång planeringen på riktigt längre fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-02 18:23
    tog mig friheten att lägga lista här så det är lättare att se den. om nån annan vill vara med är det bara att meddela så lägger jag till er.

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 08.05.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 4.09.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 08:19
    Tinzi, 26 år, Gbg 8.5.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 07:18
    här är den nya, uppdaterade listan

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 8.05.2010
    Tinzi, 26 år, Göteborg 8.5.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 31.07.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

• Svar på tråden fler 2010?
  • LillaEllan

Jag har kommit på att jag vill ha Colibi Callet-Bubbly som bröllopsvals om man gör om den tycker den är jätte vacker vad tror ni om det?

• LillaEllan

lillamaa: va duktig du e!
    jag gjorde en tårta med sockerpasta till Williams födelsedag vbilder finns i mitt galleri på FL.

Det som var lite knepigt var om man vill ha grädde så får inte grädden nudda sockerpasta för då smälter den!

• Fenixx

starfish>> annars finns det väldigt fina vita bröllopsklänningar med lite rött i.

ja sitter också och funderar med våra fäger. just nu lutar det åt grönt,vinrött, guld och så vitt/creme. beror helt på klänning och smycken osv hur jag vill ha. och sambons dräkt. inte lätt alltså.

• lillamaa

jag funderade också på färgerna läääänge. velade mkt mellan guld och silver. men våra ringar är i vitt guld så då känns det som att silver passar in bättre.

lillaellan: vad fin tårtan var!

• LillaEllan

Hur ska ni göra med era namn?ska ni behålla era egan eller ha dubbel eller ta sambons?

själv ska jag ta min sambos eftersom vi nästan heter samma sak (dahl & Dahlin) och vår son heter dahlin och det skulle låta jätte kul med Carl Dahl för min sambos skull

• lillamaa

tror vi ska ta mitt, men jag vet inte. vi har pratat lite löst om det innan vi bestämmde oss för att gifta oss och då gick han med på mitt men jag vet inte alls vad han tycker nu!

• mysifer

vi tar sambons namn. vi har inte diskuterat det så mycket för det kändes självklart på nåt sätt. fast nu har han börjat prata om att vi ska byta till ett släktnamn och jag vet inte riktigt om jag gillar det namnet..så det blir kanske mer diskussion om namn ändå.

• lillamaa

frågade sambon nyss och han sa "inte vet jag. vi kanske tar något nytt"

• sanber

här blir det sambons namn - då båda våra barn heter Sundström vill jag oxå heta det ju! Det avr därför de fick heta det från början, för att vi en dag skulle gifta oss!

tycker dock det är lite häftigt med nåt släktnamn..men jag vet inte...hur långt tillbaka kan man gräva och hur sjuttomn får man reda på allt?

kan amn tex ta mormors mmormors namn som ogift utan problem?

Svar på tråden fler 2010?