• mysifer

fler 2010?

är jag verkligen helt ensam om att planera bröllop 2010?

vet att jag är ute i god tid men det hade varit kul att hitta fler som går runt och dagdrömmer och samlar tips i väntan på att dra igång planeringen på riktigt längre fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-02 18:23
    tog mig friheten att lägga lista här så det är lättare att se den. om nån annan vill vara med är det bara att meddela så lägger jag till er.

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 08.05.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 4.09.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 08:19
    Tinzi, 26 år, Gbg 8.5.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 07:18
    här är den nya, uppdaterade listan

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 8.05.2010
    Tinzi, 26 år, Göteborg 8.5.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 31.07.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

• Svar på tråden fler 2010?
  • lillamaa

någonting jag funderar på (eftersom vi bor i en lite håai norr där det inte finns någonting) är att åka ner till sthlm när det börjar närma sig. där tänkte jag att man bla kan köpa brudgummens kläder och sen åka över någonstanns (vart det nu blir billigast) och köpa alkohol. men då är fråga om det kommer vara värt det i slutändan. hmm... vad tror ni?

• lillamaa

får prata med sambon och se vad han tycker. ojoj. så mkt man vill göra NU NU NU

• Fenixx

sommarliv>> Oj ja då blir det att planera för fullt nu, vad skoj!

själv har jag siktat in mig på början av september. någon som vet datumet på 1a lördagen i sept? (har inte det i min nya almanacka)

• Fenixx

hittade...4e sept är nog tanken då.

• kultis

Jätteskoj sommarliv, då blir det ju bråttom för dig eller.... Du är väl väldigt effektiv och huvudet full med tankar och ideer samt bröllopet nästan planerat?

Vi har tänkt på 2.10.2010 för jag vill ha riktiga höstfärger och fina löv att använda som dekoration.

Så mycket mer har jag inte hunnit tänka ännu.

• lillamaa

har ni tänkt på alkoholen? hur lång i förväg kan man köpa den?

• starfish

Hallå!
    hoppar gärna på den här tråden jag med :)
    jag och min kille ska förlova oss på sista april. det var då vi träffades för 8 år sedan.
    det var han som kom med förslaget men det var inte direkt något frieri:P
    så vi bestämmde på en gång att 2010 vore bra att gifta oss så vi har tid på oss att spara pengar.

vi har inte kommmit så långt i planeringen än.
    det är ju en djungel av allt!:P
    Så jag tar taksammt emot tips;)

Det jag vill få klart nu är färgtemat, för det känns som att då är det mycket lättare att planera annat också.
    Först var vi inne på creme, vinrött och guld. och då skulle jag ha en röd klänning och vi skulle spela lady in red som ingångsmarch eller till brudvalsen. (den låten har betytt så mycke för oss)men vill nog inte ha röd klänning tror ja nu...
    Sedan funderade vi på marint tema, sedan på brunt, beige, creme och guld eller brons.

just nu är de bara en röra i mitt huvud... :S

vi ska gifta oss på sensommaren hade vi tänkt:)

• lillamaa

starfish: hej på dig. kul med fler! det positiva är att vi har ås länge på oss att planera. så vi behöver inte känna oss stressade. å ta det lungt och kolla runt. har du bestämmt dig för vilken klänning du ska ha ännu? ha rdu börjat göra upp en budget ännu?

något jag kan bli väldigt irriterad på är när folk ska påpeka att det faktiskt är två år kvar. j"ja det vet jag men jag vill endå planera". för vi ska gifta oss. och jag vet hur jag vill ha det, och så fort sambon nämner nått så skriver jag upp de.
    nu har han sagt att han vill ha en caketopper, en där bruden sliter med sig mannen. inte min stil men verkligen hans så klart vi ska ha de! :)

Svar på tråden fler 2010?