Inlägg från: Fenixx |Visa alla inlägg
  • Fenixx

fler 2010?

oj vad ni är pysselduktiga. här blir det inget syeri för min del.
    har sett färdiga fina rispåsar att skaffa, men kanske bara har en fin bricka som folk kan plocka lite av.

• Fenixx

inte många i min närhet vet om mina planer ännu, men dem skulle absolut tycka att man vara ute i lite väl god tid. märker ju man av dem man pratat om med kläder, lokalletande osv.

Igår fick jag iallafall köpt det första till bröllopet. hittade fina guldhjärtan för prydnad på 50% rea dessutom. (guld är en av våra färger vi ska ha)

• Fenixx

ja det är väl lustigt med män! dem ska ju vara så praktiska annars men ser inte hur bättre det blir om man sprider ut inköpen och kan få det billigare.

• Fenixx

jag har inte heller någon sykunskap eller intresse.

• Fenixx

roligt med fler i våran tråd.

vi ska gifta oss i sept. förmodligen 4e sept.

• Fenixx

jag var på majbröllop förra året, var lite regn på morgonen sen kom det sol resten av dagen!

Tinzi>> härligt tema.
    vi ska själva ha rött/guld/grönt tema på vårat. lite "vintertema" kanske men struntar vi i då det passar oss bäst och vårat tema-bröllop.

• Fenixx

ja vill ni ha skogs/natur-tema så är det ju väldigt vackert med bröllop på våren när allt slår ut, kanske vid vitsippor-tiden.

• Fenixx

* Kultis, 27år, Stockholm, bröllopsdatum 2.10.2010
    * Starfish 24 år gävle.gifter oss sommaren 2010.
    * Sanber, 23 år Övik, hoppas på bröllops sommar 2010
    * Fenixx, 27år, bröllopsdatum 4.09.2010

• Fenixx
    starfish skrev 2008-02-01 23:05:48 följande:
    fenixx: du glömde staden;)
    jag ligger lite lågt än så länge då bara nån enstaka vet om våra planer än så länge.

idag har jag bokat en sömmerska iallafall för våra kläder. och hon var så engagerad och hjälpsam så känns jättebra, hon sa ingenting om att man var för tidigt heller utan då kan hon ta det lugnt i sitt planerande med.
  • Fenixx

oj vad flitigt ni har skrivit idag.

ja jag är också jättenöjd med den sömmerskan som vi hittat då det är väldigt bra priser hon tar och hon verkar väldigt delaktig i ens önskemål och sen är hon främst inriktad att sy i den stil man vill ha.
    det som även var avgörande var att hon även kunde göra sambons dräkt.

nu har jag även gjort lite mer inköp. har beställt 2 jättefina glas som bara vi brudparet ska ha som matchar vårat tema och sen idag hittade jag ett stort fint matt guldfärgat paraply för 39kr. jag kände att ett vitt hade brytit sig för mycket för den stilen vi kommer ha.(lika bra att inhandla paraply så vädergudarna är nådiga mot en)

sen har det blivit ändringar i schemat då vi har fått byta datum för att få till det med tänkta bröllopsresan. så det blir ett sommarbröllop iallafall.
    31a juli. då blir det i samma månad som vi förlovade oss i och då har vi varit förlovade 5år också.

jo såg att ni skrev om vittnen/tärnor. våra är ju vittnen då vi ska ha borligt, men som "bestman" kommer vi fråga hans bror då dem står varandra väldigt nära och han var sin brors bestman. och sen kommer jag fråga min äldsta vän om tärna. sen kommer våra barn vara näbbar.

blev ett långt inlägg.

Svar på tråden fler 2010?