Inlägg från: Fenixx |Visa alla inlägg
  • Fenixx

fler 2010?

välkommen paradisfågel.

jag ska också ha ett sommarbröllop och har redan en massa ideér.

• Fenixx

ja men vi går in för att det går av stapel 2010 iallafall.

• Fenixx

välkommen midsommarnattsdröm!

roligt med fler som sagt.

• Fenixx

Vi ska ju ha temabröllop.
    och vårat färgtema är klart
    vigselplats
    restaurang
    sömmerska som ska sy våra kläder.
    mina skor är klart
    preliminärbokat med fotograf (vill man ha sitt 1a val får man vara ute i god tid, speciellt vi som ska ha på sommaren)
    våra låtar för vigseln, in o utgångsmarsch och våran första dans blir vanlig tryckarlåt. vi är inga valsare.

toastmadame är tillfrågad och tackat ja. (sen ska vi även fråga tilltänkta toastmaster framöver)
    tärna är tillfrågad, har tackat ja och har gärna klänning i temat och mitt färgförslag, jätteskoj!!
    sen ska hans bror vara bestman så kan vi nog kallt räkna med.

preliminär gästlista
    tårta är klar på hur vi vill ha den på utsidan och dekoration
    har hittat en ring jag vill ha men kan ju hinna ändra mig

så är en del iallafall.
    sen vet man ju aldrig om man ändrar sig. men man har mycket ideér i huvudet över det mesta.

är väl dock fortfarande osäker hur exakt med mitt hår, buketten, hans skor och lite sånt.

• Fenixx

vårat färgtema är rött/guld/grönt

dock en mildare grön nyans är det tänkt. blir annars värsta jultemat kände jag haha. men just dem färgerna passar så bra in i vårat tema för övrigt då vi har lite LOTR/medeltid över det hela.

• Fenixx

ja min har inte gjort ett "riktigt frieri" ännu heller fast vi är förlovade.
    men jag sa att han har ju 2år på sig.

• Fenixx

ja men det kan jag förstå!!
    vad kommer du göra annorlunda nu vid planeringen så för bröllop? något du missade/glömde/vill ändra så att säga? om du har något bra tips?

• Fenixx

paradis>> ja lite tidig är man så. men fotografen var jättetrevlig att prata med och satte upp oss först faktiskt för hennes 2010-kalender. och sa att priserna kan ju ändras tills dess men isåfall får vi en bra rabatt.
    men allmänt så när man läst runt att en del inte får sina 1a val för dem dröjt att boka fotograf, så 1,5år innan är ju att rekommendera iallfall om man nu inte kanske har flera bra man väljer imellan.
    jag vill ju ha både vanliga kort och på cd-skiva. och hon hade såna bra paketförslag och är såå trevlig att ha och göra med. och så behövde hon ingen reseersättnig fast det är några mil ifrån hennes lokal.

just med frieriet så är jag nog lite gammaldags och vill gärna att han ställer frågan. men vi får se.

• Fenixx

vi kommer ha ett litet, räknat med 40gäster att bjuda. känns lagom för oss.

Svar på tråden fler 2010?