• Frejis

Barnkarusellen

Denna frustrerande BT! Hoppas att det börjar fungera bättre snart.

Lappis, när startar din IVF? Har förstått att det har varit krångel med CvL, alkoholförbudet och er resa, men att det har fungerat till slut.

Var på SH i måndags och har fått klartecken 17 februari påbörjas processen och vi är med på tåget

Telis, hur mår du? Sprayar du fortfarande eller är det dags för sprutor?

Skoj att det blir en gemensam träff för alla snart. Ser fram emot den och hoppas att jag kan vara med på den. Annars har jag väldigt mycket att göra och mer lär det nog bli. Skönt för då slipper man tänka

• Frejis

Hej på dig Lappis
    Det verkar så att olika kliniker har olika förhållsningsregler. Tror inte att ordet alkoholförbud nämndes på SH, men jag kan ha fel, mitt minne är nämligen rätt kort och jag fokuserar jämt på andra saker men det står "Lev som vanligt" under den tiden du sprayar i mina papper.

Samma här, äggplock till Påsk, vilket kan vara rätt skönt med tanke på en relativt lugn vecka. Kul att vi ska göra det hela nästan samtidigt.

Det finns en liten möjlighet att jag kan komma med på lunch på måndag, men jag vet ännu inte det. Nu ser jag också VAR ni skall vara

• Frejis

God morgon!
    Kul att läsa att ni hade en trevlig lunch igår hade gärna varit med och träffat alla, men med jobbadress söder om Stockholm går det inte. Får se till att komma närmare stan när det är dags att börja jobba "på riktigt".

Vänner, grattis till det nya jobbet. Skoj med förändringar och högre lön!

Har jag förstått det rätt att det blir en råddejt den 23 februari på Mornington? Jag kommer gärna, vilken tid?

Hm, hur säger man det här nu... jag har faktiskt avbokat vår planerade ivf. Det kändes inte alls bra, visste inte hur jag skulle hantera resultatet (oavsett plus eller minus), orkade inte med fler "ingrepp" på min kropp just nu... nope, det får bli någon gång senare när jag har tagit hand om mig själv och alla mina (och makens) funderingar.

• Frejis

Välkommen hem Tinga! Roligt att se dig och lilla magen här Säg till när du har skrivit en reseberättelse... då kan man ju gå in i resetråden och tjuvläsa lite.

• Frejis

Menade så klart Tråddejt i mitt förra inlägg

• Frejis

Tinga - tack för din kram

Lappis - hm, du beskriver ju rätt bra hur jag kände inför ivf. Min första kommentar till barnmorskan på SH var ju att det här inte kommer att fungera, men jag kan göra det för att få det gjort... helt fel inställning och då är det bättre att vänta några månader för mycket än att bli ett vrak efteråt. Sedan börjar jag på något sätt återupptäcka att barnalstringen kan vara trevlig på egen hand och då vill jag gärna ta vara på den känslan. Frejis och vårkänslor, det är vad det hela egentligen handlar om!

• Frejis

Jag har läst att alla ivf har i stort sett samma chans. Min make har räknat ut att statistiskt har man 70% chans att bli gravid efter 3 ivf och då tror jag att han räknade in ett par inseminationsförsök.

Muggles, jag tror att det är väldigt vanligt att många blir deprimerade efter att ha fått barn. Omställningen är ju otroligt stor så att det inte är konstigt. Talade med en väninna nyligen som har en tremånaders... usch, det lät inget kul, hon hade ingen koll på rutinerna, barnet ammade typ i fem timmar i sträck, hon kände sig ensam... hm, att göra en ivf för att komma till det här tillståndet, tveksamt

• Frejis

Lapinette - vi lyckades på egen hand efter att ha försökt i mer än två år så att hoppet inte är ute för er del. Läste någonstans om att det krävs fler försök när man är äldre än tidigare. Det här verkar vara så individuellt. Men jag är övertygad om att ni kommer att lyckas och det är någonting som jag bara vet

Har frågat min läkare på SH om ärftlighetsfaktor vid intertilitet, men han sade att det inte finns någon. Tycker mig iaf se likheter mellan mig själv och min mamma som också hade svårt för att bli gravid. Hon blev gravid efter nästan 4 års försök (vid 30-års ålder, på 70-talet ansågs ju det vara supersent), fick missfall i vecka 8 (samma som jag), blev gravid igen efter sex månader. Konstiga sammanträffanden om ingen annat.

• Frejis

Lappis, sex månader är *räknar* i april. He he, får se om det stämmer eller inte.

Vilken laddad fråga, det här med ersättning eller amning. Har förstått tidigare att det är ett riktigt minfält och undvikit alla diskussioner om det

Piggelin, är A. redan tre månader gammal? Tiden går fort.

• Frejis

Telis, jag blir inte så förvånad att det var en han ni har kanske en alltför familjär atmosfär på kontoret så att stackaren glömmer bort sig Jag börjar se fördelen med kvinnodominerade arbetsplatser när jag läser din och Nattsons beskrivning.

Lappis - det låter trixigt med alla sprutor fast det borde var ok att ha med sig dem om du också har läkarintyg. Onekligen spännande när man ska gå genom säkerhetskontrollen

Vårkänslorna här fortsätter och jag får hålla i mig för att inte köpa ny kappa, skor och allt vad man kan få för sig. Vi ska också till Paris i slutet av mars för att möta våren

Cissi - hoppas att Viktor kryar på sig och att ni är pigga och glada när det är dags för brunch. Det ska bli kul att se er.

Liten - synd att du inte kan komma med till brunchen, det hade varit kul att träffa Mindre. Det blir kanske en annan gång snart.

Svar på tråden Barnkarusellen