• Frejis

Barnkarusellen

Massor med styrkekramar till dig Lappis! Du verkar känna din kropp väldigt väl, men att det inte kan fungera nu det är ju bra att ni ska iväg för att då får du någonting annat att tänka på. Din inställning att livet kan ägnas åt fler saker än att plocka ut ägg gillar jag starkt och håller helt och hållet med.
    Jag har också läst på FL om denne läkare. Kan det vara så att han har en kollega som fortfarande tar emot nya patienter i Stockholms område? Det kan ju också vara värt att kolla upp.
    Lappis, maken och du bör vara kompatibla eftersom spermierna har befruktat ägget jag känner ett par som inte lyckades just med det.

• Frejis

På tal om skämt: vet ni vilken kroppsdel jag har stäckt igår?... ljumsken Kaninen satt under sängen och jag försökte få ut honom med en borste, han vände sig om och attackerade borsten genom att hoppa på den och bitas. Satte mig fel mitt i skrattanfallet och ljumskarna (båda!) gjorde sig påminda under Pumpen idag. Aj vad ont det gör! Och nu vet jag hur jag kommer att gå efter äggplock!

• Frejis

stRäckt skulle det vara
    Orkar inte rätta mig själv

• Frejis

Gosnosen - jag håller tummarna extra hårt imorgon! Kommer inte kunna läsa tråden under dagen, men tittar in på kvällen och hoppas på bra resultat.

• Frejis

Gosnosen - jag tänker riktigt kortsiktigt nu eller rättare sagt tänker inte alls. Vet nu att planen är att spraya i nästan fem veckor, sedan gör jag ett blodprov och en UL hos den trevlige doktorn alldeles okristligt tidigt (06.50 - undrar var han bor om han kan börja jobba så tidigt).
    MEN... mår jag riktigt dåligt kan han ta sprayen själv då kommer jag i alla fall att vilja köra den korta metoden. Får se hur det känns först.

Så att tveksam är jag fortfarande minst sagt.

• Frejis

Tack MSW!

Gosnosen - Det beror bara på vår resa. Tycker inte att det gör så mycket, men det beror som sagt på hur jag tål det. Vi får väl se!

• Frejis

Iiiiiih ni var ju helt galna igår! Skoj

Frullan, krya på dig!

Cicci - jag hoppas i alla fall på en rapport om sådär tio dagar om mensen kom eller inte

Gosnosen - grattis till det fina UL:et! Hoppas att ÄP resulterar i minst lika många ägg som sedan blir toppembryo!

Brudsommar - det långa sprayandet beror endast på vår resa i maj. Om trötthet är ett av symptomen som man får tror jag inte att jag kan känna mig så mycket tröttare, känner mig helt död när jag kommer hem redan nu. Det vore bra med en motsatt effekt, får se vilken häxa jag kommer att förvandlas till snart

Nenne - skönt med en resa till NYC! Vi försöker få ihop en resa till Italien i augusti. Skönt med semester

Det kändes att jag har mycket mer att kommentera, men har glömt bort hälften. Appropå det här med smaken och jordgubbarna, det går ju ihop och sedan kan man rulla runt bland penséer

• Frejis

He he, tänkte bara på en liknande upplevelse som vissa får när de badar bastu mitt i vintern och springer ut och rullar sig i snön... Jag och de stackars penséerna som jag har satt (två gånger nu!) framkallar ju snön i Stockholm. Men jag lovar att sluta nu!

Lappis, det är kanske bra att du tror att ni inte kommer att bli gravida för att just då blir man gravid det stämde ju i alla fall på mig en gång. Sedan gäller det ju att få upp alkoholkomsumtionen, men jag tror inte att du har problem med detta

"Barnmorskorna", usch... min lust att föda barn känns minimal efter det programmet. Sedan tänkte jag på Izzie när de berättade om barnet som fastnade med axlarna

Dags för bokning av biobiljetter och kudden! Nattinatt!

• Frejis

Gosnosen, äggplock redan på måndag, det gick fort. Tror nog att det kommer att gå finfint denna gång. Håller tummarna.

Pirr - tack för förlossningsberättelsen, alltid intressant att läsa. Ska kika på bilden som du skickat till Muggles snart.

Frullan - så det blir Dublin, kul!

Lapinette - vill önska dig en riktigt trevlig och avkopplande resa

Mrs_B - det blev en imponerande BF-lista. Det gäller för oss ivf:arna att tima varandra där

Trevlig kväll!

• Frejis

Gosnosen - tråkiga nyheter, sänder många kramar till dig. Det är märkligt att kroppen "beter" sig på olika sätt med tanke på att äggen blev befruktade förra gången. Jobbig process, men som jag förstår funderar ni redan på hur ni ska gå vidare. Det är jättestarkt, tycker jag!

Telis - håller tummar och tår att det blir bra resultat imorgon, och att din kropp lurar dig på samma sätt som det gör vid BIM. Massor med symptom = ingenting, inga symptom = plus

Pirr - jättefin bild på din dotter!

Muggles & Nenne - bra att ni håller de gröna fingrarna i styr, några penséer ska man inte sätta ut i år mina har iaf överlevt kylan och trivs i sina balkonglådor. Det känns som vår i Stockholm idag, + 8 grader ute... högsommarvärme eller hur?

Muggles igen - Goa Moa är så söt! Jag studerade dock intresserat den lilla biten av inredningen som man kunde se, snygga cirklar på köksmatten (var det det?).

Piggelin - när skulle du komma till Stockholm? Det vore kul att ses; förresten så är det dags för nästa brunch före sommaruppehållet i Stockholm, vad tycker ni andra om det?

Brudsommar - kul att din makes metoder har fungerat på Iris och att du har fått vila. Hoppas att det fortsätter så!

Frullan - det låter härligt med en helg i Dublin och att din make har haft egen tid med Borre. Jag ser och lär

Svar på tråden Barnkarusellen