Barnkarusellen
Lappis - hm, jag undrar just nu vilken hormon i blodprovet visar det. Hur kan det komma sig att du inte är nedreglerad nu när allting fungerade så bra förra gången? Mysko! Har du fått samma behandling nu som tidigare?
Lappis - hm, jag undrar just nu vilken hormon i blodprovet visar det. Hur kan det komma sig att du inte är nedreglerad nu när allting fungerade så bra förra gången? Mysko! Har du fått samma behandling nu som tidigare?
Jag väntar i alla fall på en rapport efter kontrollen. Det ska bli intressant att höra vad läkaren hittar. Håller tummarna jättehårt redan nu!
Massor med styrkekramar till dig Lappis!
Undrar hur det har gått för Lappis och vad UL visade *känner mig envis när jag hoppas på så goda nyheter att hon behövde tänka genom det först... men jag hoppas ändå *
Telis, trevlig resa och fortsätt att krya på dig!
Onekligen spännande Lappis!
Gravtest kan visa negativt om urinet är alltför utspätt, om man testar för tidigt, om man är låghormonare... vad jag menar är att detta minus kan förvandlas till plus imorgon. Morgonurin (typ klockan två eller fyra på morgonen, när man nu vaknar är ofta säkrast.
Gud vad jag håller tummar och tår och allt som kan vikas och krullas på kroppen!
Efter att ha läst ditt inlägg ännu en gång Lappis tror jag faktiskt på din slemhinna som läkaren såg. Det är uppenbart och vetenskapligt.
Skulle du fortsätta spraya nu eller är det uppehåll tills det blir klart vad det hela rör sig om?
Lappis - dina känslomässiga reaktioner är fullständigt naturliga med tanke på allt som du har varit med om. Men slemhinna är fortfarande slemhinna och 1 l vatten är 1 l vatten
Telis - det finns väl annan kommunikation än via internet för att hålla dig uppdaterad?
Hm, kanske lite vin i stället för spinning Lappis?
Inget bra att laga middag samtidigt som man skriver på BT. Tar en kort paus!
*måste berätta för maken om det som händer här, hörde honom komma in genom dörren*
Piggelin - kom på att tänka på A`s diagnos och det här med bad. Tycker att det är klokt att ni har valt att fortsätta med det eftersom annars får ni ju sluta med allt som torkar ut huden. Det är väl bättre att pröva (och smörja in efteråt) än att sluta direkt.
Sedan är ju atopiskt eksem ofta säsongsberoende. Har nämligen själv den diagnosen och märker att utslagen blir bättre på sommaren, men har en del besvär under vintern.
När man inte har barn själv är det lite svårt att bidra med någonting vettigt. Dessutom har jag själv känt några gånger att jag inte kan ha så mycket vettigt att säga om saker som jag inte har erfarenhet av, men jag har däremot blivit mycket klokare av det som jag läst och jag tror att det kommer att hjälpa mig i framtiden (om den nu inte blir barnlös).
Sedan håller jag med Lappis - tyvärr läser jag inlägg om barn lite översiktligt *hummar lite *, men hoppas att någon gång blir det ändring på det. Det roligaste med tråden är ju att alla är lika välkomna och alla ämnen ryms här
Hej!
Jag tål inte röd och grön curry (ni vet de här jättegoda såser i thailändsk mat och har fått utslag i ansiktet och halsen efter en fest med mycket vin i helgen. Nice, får väl bli nykterist och föredöme för ungdomar på gamla dagar Visste annars inte att man kan vara allergist mot morot, men det verkar ju rätt vanligt utifrån det som ni skriver.
Lappis - hoppas att ni haft en superbra helg i Paris. Vilka konstigheter med slemhinnan och nedregleringen hoppas att du kan få svar vad det hela beror på och att återstående delen av processen går bra.