• Frejis

Barnkarusellen

Sweet - det är klart att ni ska skämma bort Lipton, det är bland det roligaste som man kan göra med/för sina husdjur. Själv köpte jag en leksak till Ninja som han kan krypa in i (det sägs att kaniner gillar det), men han vill inte det. Hm, tror Ninja att han är en människa då? Möjligheter finns...

Grattis till bebisens rörelser i magen, det måste vara en häftig känsla!

Vi har pratat lite löst om att åka till USA, men vi får se om det blir av. Börjar bli dags att planera sommaren snart

Brudsommar - "myror" i armarna, vad beror det på? Undrar som Sweet om du vet ifall det kommer att gå över eller om det blir permanent? Det låter besvärligt.

Vänner - när jag såg dig tyckte jag spontant att ditt hår var väldigt fint, men glömde så klart bort att säga det.

Håller fullständigt med om det som du skriver gällande det senaste i tråden. Det var en jättetrevlig brunch och jag hoppas verkligen att det kommer att finnas fler tillfällen att träffa dig, Muggles, Piggelin, Pirr och andra!

• Frejis

Koko - grattis i efterskott! Ingen kris?

• Frejis

God morgon
    Här var det liv, skoj att se Nenne, Frullan och alla andra i tråden.

Nenne - vi får väl hålla tummarna att makens spermier hittar rätt på motorvägen... bara de inte får för hög fart och missar målet. Men det ska nog fungera bra

Mrs_B & andra - Kan låna ut min make som ofta är åt andra hållet, står och fixar allt hemma, både sitt och mitt. Som med allt annat, kan det bli för mycket av det goda ibland. Men varken IKEA eller andra butiker är någon hit. Restaurangen på IKEA går an

Jag känner mig totalt slut efter träningspasset i söndag. Blä... får se om det blir bättre efter ett pass idag. Någon gång blir det väl bättre.

Fick igår ett brev från Karolinska sjukhuset om att vi kommer att få kallelsen snart (typ i juli). Det finns dock en snabbare variant om man väljer att gå genom en distansbehandlande doktor i Södertälje; motsvarigheten till Lappis och Telis ivf-upplägg. Äntligen börjar det hända saker även på den fronten, får se vad det blir av det. Kanske kommer vi igång i maj och som vanligt kommer jag att vara i otakt med alla andra.
    Nåja, bara det fungerar...

• Frejis

Grattis faster Tinga!

Nenne, kollade i mina provsvar för att jämföra med dem som du har fått. He he, det enda värdet som står med hos mig är FSH (de andra känner jag inte ens igen) och som Telis sade är ditt värde alldeles utomordentligt bra. Långt till klimakteriet och många fina ägg kvar

• Frejis

Just ja, bra Telis tur att det finns någon som har koll

Lappis när skulle tanten ha kommit?

• Frejis

Nenne - alla läkare kollar inte samma saker, dessutom tolkas provresultaten lite på olika sätt. T ex en doktor i Uppsala sade till mig att FSH=10 är bara lite för högt medan här i Stockholm (Sophiahemmet) sades det att jag har 1,5-2 år på mig att få barn. Om jag nu uppfattade det sistnämnda rätt, det kan man aldrig vara alltför säker på heller

• Frejis

Hm, ta en promenad i det fina vädret Lappis (om du kan) så blir du lite piggare, i alla fall för stunden ska själv följa mina goda råd om sådär en halvtimme.

Okidokk, då har jag i alla fall Lappis och Nenne på min lista. Skönt att slippa vara själv

• Frejis

Lappis - har kollat på familjeliv förut, men det verkade vara ingenting anmärkningsvärt med det här värde. Hittade i alla fall ingenting just då. Tror till och med att det finns en tråd för tjejer med för högt FSH.

Skulle inte Gosnosen köra igång nästa ivf ganska snart?

• Frejis

Mrs_B - finemang var bara beredd på att han bland annat optimerar allt som står i dina skåp

Nu ska jag ta den här promenaden till skolan och sedan till SATS! Om ni sedan ser en livlös kropp i närheten av Odenplan så är det jag som inte orkar ta mig hem

Hej så länge!

• Frejis

Piggelin - grattis till huset! Minns att jag tittade på länken när du lade ut den - väldigt fint!

Gosnosen - skönt att höra ifrån dig. Du har säkert skrivit om det förut, men jag frågar för säkerhets skull igen: stämmer det att ni har fått kallelse från Huddinge sjukhus till ett första samtal i april? Hm, varför ska ni då köpa ett trepack om ni får två gratis försök via landstinget? *kliar mig i pannan* Hoppas att jag får lite hjälp från dig att klargöra det hela.

Vi har stått i kö sedan januari 2007. Jag vet faktiskt inte hur den här kön fungerar; det stod i de papper som jag fått från dem igår att det går att starta fortare om man väljer en distansbehandlande läkare i Södertälje.

Blev förvånad att BM därifrån ringde redan idag. Fick tid i början av april. Snabbt jobbat av landstinget

Fru Kjörberg & tofflisar - välkomna hit!

Fru Kjörberg - 7 missfall skickar massor med styrkekramar till dig!

Muggles ang mensen - Nenne skrev det som jag först tänkte på

Svar på tråden Barnkarusellen