• FruCicci

Barnkarusellen

Tjingeling!

Här har vi haft det jobbigt med en bebis som har varit rejält sjuk, han hade 40 draders feber i fredags och någon magsjuka, så det har kommit ur alla hål... Men nu verkar han må lite bättre....
    Hinner inte mer än in och säga hej!!!
    Jag tittar förbi i morgon om jag hinner, på lunchen, och om det inte inträffar ngt så röstar jag också på MORNINGTON den 23 februari!

kramar till er alla!

• FruCicci

Tjenixen tjejer!

tack för "daten" på Gateu i går, jag glömde bort att handla kaffe kom jag på, man börjar babbla med en gång... ja ja

Victor mår bättre, men är risig i kistan fortfarande, men det kunde de tydligen vara en vecka. Han har inte haft feber sedan i lördags natt, så det är skönt.

Själv smörjer man med voltaren på stackars vänster armen, ska kolla närmare med läkaren om jag kan få en sådan där skena till min vänster arm som BS beskriver. Den sk runkmuskeln på mig är helt inflamerad, så det är lite svårt... klumpedunsen som väger ca 9 kg, ska man med andra ord inte bära så mycket alls längre...

Frejis vad roligt att höra ifrån dig. Jag tror på dig nu! Du är så stark och cool, heja dig!

Gör bara mina snabba inlägg som vanligt... men jag hinner inte mer än så just nu, det tar ju tid att läsa i kapp också

Kramar till alla!
    Vi ses 23e!

• FruCicci

hej hej....

Åhlens i sthlm har jätte fint amningsrum där nere vid barnavdelningen, där har jag varit. Tyvärr kan det vara "icke-svenska" män som följer med sina fruar in som flaskmatar och sitter och tittar hysteriskt när man kastar fram tuttarna. Bläää, men det är iaf fräscht.

nattson och telis, vad äckligt! Jag smäller av! Vuxna människor!
    I Dubai är det ganska äckligt på vissa toaletter, de använder ju inte nes toapapper där (vissa nationaliteter)... hmmm de spolar röven med en slang och skvätter ner halva toaletten, det luktar inte hallon och det är värsta skridskobanan när man kommer in där (och lika fort går ut)...

ja ja, vädret, det har ju varit grymt i dag! har varit ute i 2 omgångar med min lille son och promenerat. jag blir glad och pigg av soooooool!

tiden går så foooort. Mindre är redan 5 veckor! jesus crist, känns som i går vi var och fikade Liten! Då hade du magen i vädret! Victor är snart 8 månader! Galet! han var ju nyss 6 månader, vad har dessa veckorna tagit vägen!?!?!?!?

Spännande med alla sprayande sprutande tjejer i tråden, låter ju onekligen jobbigt, men tänk vilken utveckling, att det kan bli ett barn pga detta! Fantastiskt!

Nu ska jag ge min son lite uppmärksamhet!

kramar till er alla

• FruCicci

BS, 14 kg!!!!!!!! oj det var en rejäl dam du har. Victor är 69 cm o väger 9 kg, det var över kurvan! men men, hur som helst är det ju bra att de följer sin egen kurva och att de mår bra!!
    Skit i bvc, varför gör alla som bvc säger hela tiden?
    Lita på din instinkt, du är hennes mamma! Och en jätte bra mamma för Iris dessutom !!
    Jag tycker bvc är nötter. De kör på med sin mall 1A som om det stämde på alla barn. Äsch, jag har givit upp deras dravel och gamla skåpmat för länge sedan.
    Victor äter inte heller (jo ikväll när maken gav honom, men inte annars). Jag tänker bara, skit i det, när han blir hungrig så äter han och har han inte blivit det på 3 dagar så är det ngt fel på honom. Då går jag absolut inte till bvc utan ringer snarare vårdguiden.
    Tror Mugglan har sagt det tidigare, men siten growingpeople är faktiskt kanon bra.
    Förrästen, Victor åt inte så bra nu när tänderna ploppade upp, så det kanske är det Iris har på G?

Så snart han är bra i kistan så ska jag göra ett nytt försök med välling. Jag ska kämpa på med 2-3 ggr om dagen i 3 dagar, vill han inte ha då, så struntar jag i det. OCH jag ska se till att jag har slutat amma, i samband med detta försöket. Trött på att amma, vilken berfrielse när det är över. Jätte mysigt i 6 månader, men inte mer, för mig personligen i af...

Tjing tjing i gen

• FruCicci

Vickan - allting går till motsatsen är bevisad!
    (Härligt att din gubbe vill ha barn, det brukar ju vara tjejerna som startar en sådan diskussion och som du säger "tickar" våra klockor)...
    Gör din grej nu och planera in barn sedan. I dagens samhälle kanske man kan jobba lite hemmifrån?

• FruCicci

ha ha ha nu när jag för en gångs skull är inne o pladdrar så är det öken här inne och inte någon action alls
    Lika bra det kanske, jag får ta och gå o lägga mig, snart vaknar ju lille man, så jag satsar på 1h sömn innan det är dags... (han sover fortfarande inte, men men.... han är en solstråle på dagarna och jag älskar honom så mycket, så det gör inget)

tjingeling för idag/kväll

• FruCicci

Ciao,

Jag har varit SJUK, det var fan inte skoj med en bebis som behövde stimulans. Shit vad risig jag var! Hög feber, rännskitan och spyor. Tänk, jag lade honom på skötbordet och sen satt jag o gjorde nr 2, som kändes som nr 1 och vänder mig om för att tömma andra hållet med, stackars unge, men det är ju han som har smittat mig Fy fan!!!!!!!!!! Nu är jag i allafall på bättringsvägen och har inte feber.
    Fick be maken komma hem och hjälpa mig, jag låg på golver och hade frossa och försökte leka med honom, funkar bara ett tag, sen är man slut...
    Till detta elände har jag varit vaken på nätterna 2 gånger i timmen de senaste 5 dagarna, så idag när jag hade vaknat till liv (maken tog Victor på morgonen för jag var knäckt, minst sagt) så sa maken att nu jä-lar är det dags att ta till hårdhandskarna, så vi ska ut på stan, köpa en ny säng, inreda nytt rum och han ska fan sova från och med nu... (we wish ) ja ja, man når en gräns.....

Mugglan: jag har inte testat att blanda 50/50 ersättning och välling, men det ska jag testa IDAG, stackars Victor.... han får vad han tål med en gång
    Han är ätit bra de senaste dagarna när maken matat, så det är ju bra och det betyder även att han inte ska vara hungrig på natten = ingen amining (vilket han vill, men jag har fått bekräftat att killar har större sug och snutt behov än tjejer...)...

Ja ja, till roligare saker!
    Snart kommer Göteborgstjejerna!
    Hallå där Telis, du jag kan ju hämta nyckeln o möte tjejerna och så där om du vill, du jobbar ju precis där jag bor!
    Frukost kanske jag kan få bjuda på en av dagarna? Annars kommer jag och möter er så äter vi på trevligt fik. Jag vet inte vart du bort Telis, vilken stadsdel? Jag känner ju till barnvagnsvänliga places på Östermalm iaf...
    Säg till om jag kan hjälpa till med något!

Sweet, såg att du tittade in. Hej hej!

nattson! VA?? 17 juli!!!!!!!!!!!!!!!!!! WIEEE det var ju det dastumet som jag hade BF. Shit pommes frittes, du måste ha pökat ungefär när vi gjorde Victor då, ha ha, i slutet av oktober Gött!

Runkmuskeln, jag du Piggis, då vet ju alla vad man pratar om i allfall. Mkin gubbe har nog fått dra ett antal "Benny" för jag är inte så sugen på sex alls. usch. Klart vi har sex, men det är inte ofta och då kommer han ju lika fort som man sätter på vattnet i kranen. Så det är över på ett nafs, inte så konstigt eftersom vi inte har sex så ofta med andra ord ha ha
    Men men, jag är ju inne i mina planer för nr 2, så det måste ju bli andra bullar av snart. Efter påsk hoppas jag mensen kommer tillbaka (då hoppas jag att amningen är helt upphörd) och då kanske man är lite mera sugen och intresserad. Vi släpper loss ordentligt i augusti igen, jag vill så gääääääärna vara gravid igen och ha ett litet knyte. De första 3 månaderna bara försvann, jag hann inte njuta ordentligt! Det ska jag tänka med på nr 2.

Jag har redan suttit och kollat på kill o tjej namn för nr 2, visst är man knäpp, jag planerar o planerar.

Nähä. Nu har gubben klar i duschen, min tur... sen ska vi ut och jag säng.
    I kväll ska vi "tända av honom"!
    Önska oss lycka till!

Kram

• FruCicci

Låter fantastiskt lappis!

Jag är pådojjan!
    Jag had druckit 2 dl wisky, för jag är så tröttpå magsjukan och magontent, sånu topg jg till de agmala hsumorsknepen. Höll föpr näsan och klunkade i mig, gött!!!! sEN FES JAG SOM SATAN.-d gÖTT T MED.

jIR SOM TELIS

MAILA MIG PÅ CLOWENAdler@hotmail.com

så får bestäämmer vi jag komme roch hämtar nyckalrna

KRAMAR

jag kollar på nmelodiis nu, ganska kass faktiuskt

Victor sonver, ,en har vaknat en gånjg redan, ,men han somnade om! PINGO

• FruCicci

Oj, 2 dl whisky kanske det inte var, men det var minst 1 dl... hur som helst, magen blev ju bra för stunden. Dessvärre valde jag att handla musslor i östermalmshallen, sådana vanliga blåmusslor, igår och maken gjorde en riktig festmåltid SKALDJUR!! NÄR MAN ÄR RISIG I KISTAN ???!?!?!!!!!! Rekommenderas INTE!
    Jag har legat upp och ner på toan hela natten och håller på fortfarande, nu kan jag ju bara skratta åt eländet.... det är ju helt sjukt!!!!!!!!
    Bara för att jag själv var vaken heeeeeeeeeela f*cking natten så sov ju min lille älskling ganska bra!
    Fast i vår säng efter ett tag, men han sov ganska bra iaf!
    Sängen var såld, den jag hade kollat ut i veckan och som jag o maken skulle shoppa igår, men jakten går vidare!

Mugglan!
    Testade ersättning och välling i går, men han skrek i högan sky som en stucken gris! Han blev helt förtvivlad när maken först och sedan jag försökte ge honom denna magnifika cocktail.
    Sparade den och gav honom på sked nu på förmiddagen till gröten (som för övrigt är väldigt söt, måste blanda ut den med) och han svalde säkert 5 skedar, men han påvisade klöktendenser. Han ska få det till lunch med, ist för vatten, så ska vi se om jag kan vänja honom. Gillar han fortfarande inte detta efter 2-3 dagars försök nu, så ger jag upp!

Victor sov för övrigt likt Amanda Piggis i egen säng fr 1 månad och hela nätterna fram till 05 ända fram till 4 1/2 månad ålder, sen vände det ganska snabbt! Nu har det varit olidligt i ett par veckor.
    Hur som helst så är Victor grymt snäll o ödmjuk på dagarna så det gör det lättare!
    Fast i går när han inte ville sova på eftermiddagen fick jag ett bryt på gatan, jag vyssade som fan och sjöng imsevimse spindel, sen skrek jag till honom att han kunde väl för fan sova på dagarna åtminstonne eftersom han inte sover på nätterna.... DÅ gick en mycket känd skådespelare från Dramaten förbi och blängde på mig som om jag var dum i bollen! Jätte pinsamt!

I går satt vi även på Sulky delen till vagnen, blir premiär tur i dag! Kan nog inte gå så långt, måste ju ha 100 meter till en toa... ha ha ha
    Men det känns så stort,han är en stor kille nu! Fy vad fort det går!

Slinter på tangenterna i dag med, men i går orkade jag inte gå tillbaka och rätta till allt.
    Kollade ju på melodifestivalen, men seriöst, hur fasen kan man sjunga om KEBABPIZZA och gå vidare............. my goooooood!

Telis, förtydligande:
    clowenadler@hotmail.com

kramisar
    en extra till dig syster vilma - tantfan alltså...grrrrrrr

• FruCicci

Tjohooo BS, grattis till sömnen!

Nu har vi en som skriker här.............. shit alltså, han har resurser.......
    Förmiddagslur.......

Svar på tråden Barnkarusellen