• FruCicci

Barnkarusellen

*vinkar tillbaka till dig Lappis*Gött att du känner av äggisarna, hoppas det är rejäla påskägg! hade ju varit lite roligt att det blev nu, med tanke på påsken och allt, vilken story att berätta för kaninungen sen
    Nu ska jag in i duschen innan Victor vaknar
    Puss och kram hela dan

• FruCicci

halloj darlings!

Tillbaka från påskfirande i Blekinge.
    Träffade Vänner och Prinsen, de var hemma hos oss och fikade och prinsen hoppade som en tok i hoppgungan....

Vinkar till alla, men hinner inte kommentera allt, då maken ska till jobbet nu.

Men Lappis, hoppas att äggplockning går bra!
    Tänkte på den gamla damen i Frankrike som hade spått att ni skulle ha barn i slutet av året, hon kanske hade rätt i allafall, bara det att hon var ett år fel ute, det kanske var detta året hon menade.... *hoppas*

AM: Livia på Dagis, ska bli spännande att höra hur det funkar. Vi har det som alternativ 2, det hon ska börja på

Frejs: Ag barnbidraget tycker jag det var det dummaste jag hört! varför ska allt vara reglerat till inkomst, det är för böveln barnen det ska gå till, inte föräldrarna. Kommer i så fall bli barnen som tar bidrag och den andra tårtbiten som inte tar bidrag som har det gått ställt. Sjukt! Snacka om uppdelning i samhället. Vi behöver inte barnbidraget själva för att försörja vår spon, men han kanske behöver en bra start själv, så vi sätter in det på hans konto till körkort eller ngt annat vettigt. *grrrrr* morrar fortfarande och var tvungen att säga vad jag tycker!

Nu funderar jag på att åka en sväng till Göteborg igen, men vet inte om jag hinner innan Vänner flyttar, men henne kan jag ju alltid träffa i Blekinge.... Maj känns lockande och kunna sitta på uteserveringarna på avenyn och ta ett glas rosé.... vad passar gbg gänget?

MrsB, vilka puckon det finns! Det känns som vissa av dagisfröknarna är så bittra att de måste leta efter något att klaga på, för är det inte riktigt risigt och jobbigt ochåkigt för dem så är det inte heller riktigt bra..... Byt dagis?

Telis, såg att du är tillbaka! har hört talas om det fär bolaget nu när jag var i Frankrike, det ska vara bra sägs det! Kul att ni hade det bra! Jag vill åka igen, men hittar just nu inga billiga flygstolar.... kanske får betala vackert vad det kostar om jag ska iväg igen?.....

Nähepp, nu ska min son ha sin gröt... tittar in i kväll....

Ha en fin dag alla!

• FruCicci

Måste bara säga huvudet på spiken Vänner ag ditt inlägg om inkomstprövat barnbidrag. jag håller med er till viss del, men jag tycker det ska vara lika för alla barn! Inte lika för alla vuxna.... sen skrev jag att vårt barnbidrag ska gå till vettiga saker, tex körkort. Men jag kan lika gärna säga att barnbidraget går till blöjor, mat o allt annat som det ska just nu och sen sparar jag ett par hundra till min son från makens lön. Hmmm jag så säger jag för det låter onekligen bättre...

Hur som, SUPER GRATTIS till Lappis och 9 fina påskägg!

Telis, var du i Fältöversten idag? Såg nog din dubbelgångare annars

Oj, nu måste jag laga mat...

• FruCicci

Shites pommes frittes vad ni har skrvit idag.......... jag orkar inte läsa i kapp alls... för jag har druckit massa vin... var jätte sugen p¨å det, så konstigt åd...

Hur som helst, jag såg att lappsi skre slovenien., det är fint där och jävligt billigt vin!!!!!!!!!! Gott med!

jat ska till kr4oatsien i sommar med min lillafamilj, senska jag pöka som fan däör för nr 2

en sak till!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JUNIOR SOV HELa natten, SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ OTROLIUGT SKÖNT! HAN VAKNAD EEN GÅNG, MEN DET HÖRDE INTE JAG, SÅ MAKEN SJÖNG IMSEVIMSE SPINDEL OCH HAN SOMNADE OM VI D3 TIDEN, SEN VAKNADE HAN 20 I SJU NÄSTA GÅNG.....
    jAG ÄR SÅ GLAD-.-.
    MEN I NATT SÅ VAKNAR HAN NOG FÖR HAN SOMNADE UTAN SÄRSKILLT MYCKE TI MAGEN I KVÄLL

hejj HEJJ LAPPIX YNGEL

• FruCicci

hej hopp snopp........

Nä jag har inte fått snopp.... men det verkar många som fick till det i går på agendan med 'älskla'... he he he

Själv så var jag ute och åkte bil... stack faktiskt till Plantagen, ska köpa en soffgrupp för utomhusbruk där och nu var det 2000 kr rabatt, så det passade ju bra. En sådan där de har på många ställen under sommaren, typ Lisa på torget, i rotting som tål en del.... jag är exalterad för den blir kanon på vår terass. Maken ska ut och köra en gasolgrill (mot min vilja) idag med, jag gillar gamla kolgrillar, köttet ska smaka tändvätska och sot annars är det inte som det ska enligt mig, men vi ska ha båda... Nu har jag fått vår känslor och ser fram emot att plantera penseer och pelagoner etc

1 natt - hela natten - blev det Men det är ju bättre än ingen natt Bara för att jag hällde i mig vin för kung o fosterland i torsdags så vaknade Junior en gång i timmen hela natten, kl 04 fick han komma in till mig och sova i min säng. Orkade inte sjunga mer då, det var mest nynnande och gäspande iofs...

Lappis!!!!!!!!!!!!!!!!!! GOOD NEWS!!!!!!!!!! åååååååå vad roligt att det lät så bra från läkarens håll med, det känns som om det blir en bebis i slutet av året som den gamla spåtanten sa.... en 08a

Vänner: Jag såg också det där programmet i onsdags, barnmorskorna, jag satt och grät floder och längtade tillbaka till min egen förlossning (som gick alldeles för fort). Gud vad bra det var. Rekommenderas. Nu är jag ännu mera sugen på nr 2.
    Tur att jag har Frullan som kommer försöka då, så vi kan följas åt... misstänker att det inte blir fler som satsar på 2an så tätt? Snartis efter bröllopet kanske????

Sweet, vilket datum hade du fått BF nu? Jag har ju för mig att du var ganska synkad med mig, som jag var förra året. Nattson fick ju exakt mitt bf datum.
    Hur mår katten? Blir katter avundsjuka på bebistillskott i familjen? Har för mig att kokosens ena blev lite sur och matvägrade?

Kokosen förrästen, vilket härlig bajsblöja! Vänta bara till de får annat än bröstmjölk, då blir det ssanering med dusch ända upp i nacken! Ha ha...

BS har Iris eget rum? Har du testat 5 minuters metoden? Den där 5 minuters metoden är kanon, den funkar efter 3 dagar. När vi kom hem efter påsk så tog det 3 nätter sen sov han ju, ioch för sig så blev det lite sämre natten då jag druckit massa vin, men han sover betydligt bättre nu... man måste bara sitta o sjunga lite om man som jag har problem med att gå ut och låta honom skrika 5 minuter... jag sjunger lite och sen går jag ut efter kanske 10 minuter, då somnar han om själv sen....
    Alla ungar är ju olika, återigen..........

Telis är igång med sprayen igen, GO GIRL! Hoppas så att det ska gå för er båda denna gången, statistiken säger väl att en av er borde lyckas iaf. LYCKA TILL!

Junior ligger som vanligt o sover utanför fönstret, han har nog inte sovit innomhus en enda gång. När jag jobbade på dagis sov alla barnen ute, kommer ihåg hur bra det var. Tips till alla nyblivna eller blivande föräldrar, låt ungarna sova ute i ur och skur. Jag hade honom ute i snöstormen i påskhelgen, han sov så gott i sin vagn.....

Nu ska jag nog passa på att duscha, sen blir det promenad på Djurgården.

TJING

• FruCicci

PIRR!!!!!!!!!!!
    Det är ju på gång nu!!!!!!!
    kan det inte varit slemproppen som gått och sen börjar du öppna dig lite nu i och med mensvärken?
    Jag tror du åker till BB i kväll!
    LYCKA TILL!!!!!!!!!!
    (avundsjuk!)

• FruCicci

Mindre och Liten, jag kan möta upp........

• FruCicci

Tjingeling...

jag har gravidsymptom... fast jag är inte gravid, tror jag... Men en av tjejerna i mammagruppen klämde ur sig bara till mig idag att hon är gravid igen och ska ha barn i november... jag började gråta!!!!!!!!!!!!!!! jag blev så glad för hennes skulle och sen blev jag avundsjuk och när vi började prata om hennes symptom - så tyckte jag att jag hade dem allihopa.
    Lite illamående, trött, kissar på nätterna etc etc
    Jag vill ha en bebis till!!!!!!!!!!

Ett företag ringde idag och vill ha mig till deras kontor, de vill att jag börjar så snart som möjligt efter sommaren 'SMICKRANDE', men jag vill absolut inte börja jobba igen... jag NJUTER så ortroligt mycket av att vara hemma med mitt bar n
    Hjärnan använder jag ändå, särskillt på börsen när man köper och säljer aktier etc och diskussionerna är inte bara om barn, tack i lov...

Muggles, lilla tjejen 7 månader Min lille shejk är 9 månader, galet!
    Gött att du känner dig pigg på att jobba... Tur att någon gör det

Snartis o Kokosen, sååååå trelvigt med picknick i går!

NATTSON, Victor skulle kommit 17 juli, men han föddes i vecka 36+1, 21a juni i stället! PASSA DIG! You never know!

Liten, jag tar gärna en promenad i solen i morgon. SMSa mig så möter jag dig, förhoppningsvis, alternativt att vi ses någonstans. Victor brukar äta lunch vid 12 tiden -beroende på hur han sovit, så jag tror jag ska hinna ge honom, annars så kanske jag tar med en burk.
    Har lite ärenden på stan sen på eftermiddagen, men jag kan def mellan 13-16...

Skickar lite kramar till alla!
    Tjing...

• FruCicci

hej BS, oj det var långt! Nästan 83 cm, ståtlig liten dam
    Jag hade tänkt vara hemma till januari iallafall. Gärna längre.
    Nej min man ska inte vara hemma, jag har fått alla hans dagar, tack o lov, men han måste ju ta sina 60 eller vad det är... dessa ska han ta under sommaren, så vi kan vara utomlands lite längre och ändå har tid att vara på lander och göra annat
    Victor vägde 9,2 sist och var 70,5 cm Jag satte honom på vågen hemma häromdagen o då vägde han på den 9,5, så han ökar inte så hemskt mycket han heller.

Ag amningen så tycker han säkert att det är mysigt, men jag vill inte amma mer nu, jag är tok trött på det och har just läst på Growing People att de vaknar på nätterna för de fått en vana att de ska få något gott då, typ amma, om man vänjer dem av med detta så sover de bättre!
    Alla gör som de vill o som passar dem, jag har ju ammat en del på natten för jag orkar inte sjunga eller hålla på, jag har varit så trött, så man tar den enkla (för stunden) utvägen...

Vad synd att du inte kan komma med i morgon. Men jag kan ju förstå med. hoppas inte iris är på väg att bli sjuk....

Moppy. Jag ha ingen dator hemma på dagarna dessvärre, så jag kan inte se mina mail förrän i morgon kväll. Liten har mitt nummer och jag har hennes men jag vågar inte lämna ut det här. Om du mailar någon av de adnra tjejerna i morgon så kanske någon kan maila Litens nummer, om hon inte titar in... Vi har sicktat på 13 tiden i allafall.

Nu ska jag gå o lägga mig SÅÅÅÅÅ TRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTT

• FruCicci

Hej!

Snabbt inlägg...

Tack Liten och Moppy för igår, det var ju fantastiskt trevligt att ses och vi bodde ju verkligen när varandra Moppy, ny blir det fler träffar får vi hoppas med våra söner!

Victor sov hela natten i natt! Jag är så chockad!!!!!!!!
    Från 20.00 till 07.00!
    Bingo!
    Sen drack han 150 ml välling i sängen, helt plötsligt, han har ju ratat välling i 3 månader!

BS, nej jag ska inte vara tjänsteledig, fattar inte vad du menar, varför skulle jag vara det? Jag är inte insatt i detta alls, det är min make som sköter allt med den biten, jag har aldrig plockat ngt från försäkringskassan eller ens varit inne på deras hemsida (skäms)... Jag har tagit 3 dagar i veckan sen i september, i somras tog jag inget alls, så jag tänkte inte ta ngt denna sommaren heller.... sen kommer jag ta full i höst, för det måste man väl?
    Ja, du ser - NOLL KOLL

Nu ska maken till jobbet...

Hej svejs!

Svar på tråden Barnkarusellen