Barnkarusellen
Nehepp, jag måste slita mig från er nu! Kollar in i morgon igen (antagligen kvällen)!
Alla tummar i världen åt lappis!
Nehepp, jag måste slita mig från er nu! Kollar in i morgon igen (antagligen kvällen)!
Alla tummar i världen åt lappis!
Halloj!
Hur har ni det i tråden ????
Jag skulle tittat in i går, men det blev inte så... för Victor har varit/är sjuk. Varit hos doktorn idag, på husläkarmottagningen, och de vet inte vad det är... men han är bättre i kväll iaf.
Matvägrat, diarré och ont i magen, och lille Victor som aldrig är missnöjd och skriker har visat att han har resurser han med... Idag kom det dessutom ut tidningspapper ur hål nr "2"... jag kunde se texten (ja jag inspekterar nr 2 ibland)...
Nattsömnen går visst si och så för alla just nu, ha ha ha, Victor sover faktiskt jätte bra, men å andra sidan sover han Nu som Era barn har gjort när det var små under den tiden... dvs han vaknar kanske 2 ggr per natt om han inte sover hela natten När jag hade det som värst var det ca 2 ggr i timmen!!!!! Fram till 05, sen sov han kanske 2h i sträck, snacka om att jag gick på knäna och sen blev man ju mer eller mindre dum....
AM jag tror jag gick förbi dig på Stiregatn igår i regnet, när du kom hem med Livia på eftermiddagen, jag tog en tur med min sjukling... kom på att det var ni först när du stod i porten...
Frullan ha det så bra gumman i Dublin, vi ses när du är tillbaka!
Nu ska jag ta o gå till sängs.......
Puss o kram
Hej!
Lappis, jag höll tummarna in i det sista, när jag läste att det inte rann som sist, tänkte jag, hon är nog fanimig gravid iaf, men nu verkar det ju inte så... stor kram och ha en underbar resa till HONGKONG!
Pirr, tack för fin förlossningsberättelse.... har läst den nu på morgonen, har varit uppe sen halv sex, då tyckte sonen att jag skulle leka!
Tinga och Göteborgstjejerna, jag kommer med största sannolikhet ner till gbg och träffar er då, när loppet går, så jag behöver bara veta vilket datum det är. 17/5?
FRULLAn gumman, ha det underbart nu i Dublin, jag vill med åka iväg... sitter och kollar biljetter till alperna, men det var inte gratis.... men jag kommer ju ta med mig Junior, så det blir att skaffa barnvakt på orten och ut och partaja med svägerskan i så fall.
BS, jag ammar absolut inte på dagarna, det har jag inte gjort på säkert 2 månader, januari lade jag av med det helt o hållet (visst bakslag när han var magsjuk dock)
Jag ammar inte på nätterna heller längre, när han vaknar får han juice eller välling och vällingen gillar han inte, så mest juice, sen somnar han om. De blir ju törstiga när de sover precis som vi vuxna.
Sen gör jag som frullan, jag erbjude inget annat än välling och till slut så tar han det, han har kastat bort huvudet många många gåner, och då tvingar jag inte honom, sen när han vill ha mat, så blir det välling igen, till slut dricker de...
Likadant i morse, han drack 50 ml, sen ville han inte ha, och jag testade med gröt, inte det heller, då fick han inget. Han äter ju när han är riktigt jäkla hungrig.
Du får inte dalta med Iris, hon är redan en viljestak liten dam och det är på tiden att du verkligen dtampar ner foten och ta tagi detta. Annars kommer det bara bli värre. Jag har en värninna som har en 1,5 åring som ammar fortfarande, hon hamnade i ditt träsk. Ungen sover i deras säng och skriker så fort han inte får amma. Nu kan han ju prata o när vi var där på middag så gick han och sa MAMMA JAG VILL TUTTA, så jä-la äckligt! Han är kanonstor för sin åler med, så det såg ju helt absurt ut när han låg och slaffsade... huuuuu
Men det är ju för all del bra att amma, men som jag förstår det så vill du ju slut, så är det bara att göra det och ta smällen, det tar ca 3 dagar.
Jag testade att ge Victor bröstet i morse när han vaknade så tidigt, med hopp om att jag skull få sova lite till, men han bet mig 3 gånger i bröstvårtan, sen var jag tokpigg och tänkte, näää han är verkligen inte intresserad längre... sköööööönt.... det är bara att gå upp o leka då....
Lycka till!
Gosnosen, har inte grattat dig, men gör det nu, låter bra!
Freijs! Hej gumman! Du jag kommer absolut tala om ifall mensen kommer eller er. Jag har ju kännt av ägglossningen men inte haft mens innan. Jag är skitskraj (låter hemskt för er alla som vill ha barn nu) att jag är på smällen. Get it, jag hade nästäppa i natt och igår natt, det var det första tecknet för mig när jag blev gravid med Junior, så jag kunde inte somna om i natt när jag hade sprayat nästan full med Ortrovin.... låg bara och tänkte på att jag kanske inte ha 1 barn nästa jul, utan 2 !!!!!!!!!!!
Lite nervöst, men jag tror inte det blev något
Nu måste jag på toa, intressant va? 3 koppar kaffe senare
Kram
SWEET!!!!!!!!!
ÅÅÅÅÅÅ EN LITEN TJEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GRATTIS och redan vecka 26, tänk om 10 veckor kanske den kommer.... jag födde junior i vecka 36
kram
Hej...
Förstår precis ur du tänker ag amningen BS, jag håller med, så knäppt det är igentligen.
Har du provat ge henne äppeljuice ist för att amma på natten?
Kanske ska passa på nästa gång hon är sjuk/magsjuk, tänkte att Junior vill ju inte ens äta bröstet när han är risig, men man får i honom juice. Enligt BM så glömmer de bort bröstet efter ett par dagarn, så det kanske är skönt att höra
Hoppas maken din fick till det, han verkar iaf målinriktad!
MSW, trist....
Frullan och Lappis är iväg, satt o kollade biljetter till både GBG o Frankrike.... x2000 kostar en hel del de dagarna jag kolla på, fasen med för jag gillar inte det där intercity, tar så lång tid med. Ska se om jag kanske kan lura med mig maken till GBG...
Muggles, jag har sängplats i Kullavik, men det är väl i förorten va? Erbjuder du dig?
Det är släkten som har villor där, men jag vet ej hur det är med avstånd, de har sagt att de kör mig vart jag vill alt att jag kan deras bil, men jag hittar inte i GBG... vi får se hur det löser sig.
USCH jag är sååååå nervös att jag har blivit gravid!!!!!!
I natt hade jag ångest i 2 timmar och kunde inte tänka på något annat. Satans nästäppan, skrämmande, hoppas jag blivit allergisk mot pollen eller ngt. Sen har jag mått illa idag Och jag drack inte ens vin i går
Vill verkligen ha en nr 2, men inte såååååååååå tätt inpå, jag är inte redo. Känns så hemskt att skriva så, men så är det, jag har till och med förbannat mig över att jag inte tog dagenefter piller och tänkt på abort och massa sjuka saker HMMMMM man kanske ska vänta till jag vet... vill veta nu... Hoppas verkligen inte att jag lyckades, men på ett sätt så skulle det inte förvåna mig liksom. *hjälp*
Ja ja, tids nog....
I dag regnar det och Junior har fortfarande risig mage, har redan bytt 5 bajsblöjor sedan 04, suck, blöjkontot har gått upp den här veckan...
Någon som hade några symptom typ en vecka innan BIM innan ni plussade, jag hade ju inte ett ända förra gången, mer än nästäppa o irritation... och nu har jag ju inte ens fått mensen... så jag vet inte hur det ska kännas, men jag vet att något knas skedde med äggisarna förra helgen, det är jag bombis på, kände verkligen av det.
Nu ska jag inte nojja mig här, men som vi har sagt förr, så behöver man ju skriva av sig i tråden ibland...
kramar till er alla och hoppas ni har haft en skön helg så långt
Junilejon, jag vet att ingen kan hjälpa mig.... för det är ju individuellt och oftast märker man ju inget redan en vecka efter ÄL. Jag panikar säkert i onödan, så lätt var det ju inte att bli gravid för mig förra gången.... (men just därför kanske det går snabbare nu, det är ju alltid när man minst anar det, *GULP*)
Härligt med sol, och båt och fika!
Jag gillar segling och havet jag med, men så är man bla uppvuxen i en sjöofficersfamilj och en stad som är byggd på vatten eller 33 öar kan man säga.
Ha en skön dag!
När börjar det där loppet på lördagen?
Nu har jag hittat en hemresa i af, nu ska jag bara komma ner med, tåg hem men funderar på att flyga ner...
ååååå frullan, vad härligt att du har haft det såååå bra och vad nice att maken din fick en så fin upplevelse hemma med sonen. Jag borde åka iväg själv en helg med!
Nu måste vi ses snart!
Mugglan,jag har mailat en vårbild till dig på Junior, blev inspirerad när jag såg goa moa!
Vad fin hon är!
Det blir inget Frankrike för mig, hinner inte med det... tiden går bra fort nu! Fast jag är glad för det iaf, inte att tiden går fort utan att åka iväg, det är skönt att vara hemma i vårvädret, jag har ju varit iväg trots allt.
Victor är mycket bättre med, han var ju magsjuk förra veckan, nu är det slut spurten, med betoning på spurt från hål 2 på honom
Jag mår kanon, så jag hoppas det var falsklarm förra helgen. Berättade för maken igår, och han blev med lite... ja vad ska jag säga, typ upsidaysi shites pommesfrittes.
Piggis, start 14 för loppet den 17 maj, jag funderar på att åka ner lördag morgon och hem sent måndag kväll... då hinner jag ner om jag åker tåget på morgonen....
nu är det brisonbreak
kram
Hej mina darlings,
snabbt inlägg innan maken ska dra iväg till jobbet...
Telis, vad fan är nu detta? Jag blir så trött... Du ska bara bli mamma snart, så är det bara, du kommer bli en världens bästa mamma med
September!!!
Jag tycker inte sommaren var så kylig, men jag var ju nere hos mamma i södra Sverige. Jag älskar omlott bodies från Kappahl, de har perfekta där, jag köpte stl 50/56 (det var dubbelstl), märket kax och Newbie, tycker de var mycket bra och prisvärda. Sen hade jag omlottbodie från Po.P och där finns små trosor med, jag hade ett par shortsliknande saker till Junior i somras, de kom från Zara. Tror HM har omlott, typ 2 pack, som hänger med matchande brallor med fötter. PO.P har jätte bra sommarmössa, köp i stl 40. En liten tunn hjälm mössa.
Bra att ha ett gäng bodies, eftersom man brukar få antingen kräk eller bajs bebis i början och det är bodien som tar största smällen...
Jag kan möta upp på lördag, om ni kan tänka er Stureplan/Östermalm... Liten, du kan väl smsa mig?
AG mig själv ?!?!??!?!?!?!?!?!?!?!?!!!!!!!!!!!!
Jag vet inte ett smack, jag var helt övertygad om att jag var gravid i går! MEN jag har fått en blödning!!!!!!!!!!!!!!! Typ 5 dagar för tidigt, så min morgon har gått till att googla på nidblödning, men det verkar ju dock sällsynt med det...
Det är en ljust röd fär, och jag känner molande mensvärk...
Hur vet jag att det är nidis och inte mens, när allt känns o ser ut likadant.???? jag fattar ingenting men jag har kommit överens med Frullan att jag inte ska testa förrän på söndag, så jag kan dricka massa vin i dagarna 3 nu, ifall det skulle vara sista gången på ytterligare ett år.
jag hoppas verkligen att det är mensen.... min man är skit sur och tycker inte detta var så snyggt, så vi har haft bråk hemma med.... men det är jobbigt när det har varit stökigt mellan oss och sen har vi Victor som vi vill ge all tid och helt plötsligt kanske en ny bebis, ej lägligt liksom......... BF är desutom 26e dec i så fall, men jag kanske kan behöva ett jesus barn
Just nu tror jag inte ngt alls, men HOPPAS på mens!
kram
Nenne, hela vår terass behöver spolning med högtryck Så han kan få jobba hos oss o få en eller annan öl...
Hej!
Köpte 100 pack tamponger i går o gick hem med klump i halsen, sen kom maken hem med en ros Öppnade en flaska vin och typ kände att det är ingen rätt tid när det gäller barn.
Vaknade precis av illamående, men denna gången för att jag är bakis! Det rinner och jag tror faktiskt att det är första mensen på 1,5 år som har kommit
Jag är vid svampen i morgon kl 13, för en fika alt lunch.
Jag älskar Mc Donalds, är det fler? Jag menar inte att vi ska gå dit i morgon, men jag sitter o längtar till lunch idag, vill gå dit redan, jag är tokig i McFeast!
Hinner inte kommentera, men hoppas att MrsB känner sig bättre och att Start September hittar bodies och grattis Nenne till spolningen, pergo vet jag många som fått tvillingar med
I kväll ska jag på AW, inte för att jag är sugen nu när jag är trött o bakis och har ont i magen, men det kommer säkerligen ändra sig. Ska bili kul!
Kram till er alla så länge.
Hej tjejer!
Grattis nattson!
hej Vänner, skönt att du lever.
Nenne, va fan, skit med, håller med att de kunde väntat att du var på tjocken
Telis, håller tummarna, har tänkt på dig.
Victory, kul att du tittar in då och då iaf
Mugglan och Vänner, jag tycker att Linderx har en fin Jacka, den är röd, blå o vit, lite Henry Loyd över den så kan man ta bort kapuschongen, jag gillade den och den kostade 179:- passar både tjej o kille
I dag har jag varit på 10 månaders kontroll med junior, han skötte sog exemplariskt o gjorde precis som han skulle.
han vägde 9,7 kg och var 73,5 cm
Stor kille!
Kul att ni köpt skor, vi köpte Superfit, det märket ska vara bra för både hålfoten och vristen och sen är den jätte mjuk skon... men 400 spänn för små pjuck som han kan ha i 3 månader!!!
Nu måste jag laga middag till min familj.
kram så länge
Telis, hoppas verkligen på att det är något positivt som kommer ur ÅP nu på torsdag, det skulle ju vara lite ödet eftersom du inte har kännt att det varit så "på topp".
Skämms lite när man inser hur jobbigt ni har det och hur "lätt" det ändå har varit för mig o många andra.
Lappis: VÄLKOMMEN HEM!
Som din doktor säger, du har haft otur! Påt igen!
Vinkar till alla andra!
I morgon ska jag gå på skansen!
Glad Valborg!
Här har det hänt massor på ett par dagar!
Jesus Crist TINGA, jag hoppas så att Piff och Puff stannar ett tag till. Vilket fantastiskt inlägg av din man, det var verkligen rörande...
Nennelainen: Prego, shit vad spännande nu! Jag har läst så mycket om det (på FL) att jag inbillar mig att ni kommer få nästa tvillingpar! Hi hi hi
TELIS GUMMAN!!!!!!!!!!!!!
What to say? Helsike alltså! Skönt att ni har en plan framför er och en sak är säker, ni kommer bli föräldrar, det är bara lite knorr på statistiken i tråden nu.
Frejis: Spännande, snart är det dags för dig med! Tänk vad många IVF bebisar det är på gång i denna tråden, nu verkar de vara 4-5 stycken!
Härligt med Italien och bila, jag ska åka till Kroatien den 22 juni, när Junior är 1 år och 1 dag Vi bilar ner och stannar på ngt ZimmerFrei på vägen ner, förut körde vi i ett sträck från södra Sverige. Var det nu ni skulle åka eller senare?
Ha det så bra i Uppsala! Det är ju världens Valborgsröj där idag med Champagnefrukost! I like! Men det är det ju i alla stora universitets städer i dag, jag minns själv alla sillafrukostar med champagne i Lund o längtade tillbaka till den tiden en kort sekund
Lappis... Okej, nu gäller FET, betyder det att ni insiminerar ett av de frysta äggen? När gör ni det i så fall? För som jag förstod det hade du värsta halkbanan i muffen nu och ev ÄL och snabeln hade glidit in trots allt?
Mugglan, Piggis och Vänner, ha det så fantastiskt skönt på fikan idag!
Mugglan: Min farmor är döende så jag ska åka ner till Blekinge på söndag för avsked, vet inte hur det ser ut till den 17 maj, verkar som jag kommer nu, men farmor har slutat äta nu och det kan gå fort. Så jag har inte bokat ngt än, jag tänkte att det får bli som det blir och säkert överpris om jag väl kommer iväg...
Liten och Mindre förkylda, krya på er!
Frullan och Snartis, underbar picknick sist, och de goda ölen som Frullan hade med sig satt som ett spjut i vårsolen! Thanx!
Vardagen är underbar, jag njuter varje dag. Vi går nu i parken mycket och smutsar ner oss i sandlådan och sen gungar vi. Victor går nu runt möblerna hemma och är relativt rörlig. men han fattar fortfarande inte hur man kryper Vilket är skönt! Tror ev att han snart går själv och hoppar det stadiet.
Han är inne i en skitsov-period igen, vaknar 3-4 gånger per natt. har givit honom massa juice blnadat med vatten på nätterna o även välling, vad händer då, jo han har kissat utanför för blöjan är så full... ja är det inte det ena såär det det andra, men jag ska nog få bukt på det hela igen! De har ju sina perioder....
I dag ska jag städa lite för i helgen kommer mina föräldrar en tur till sthlm för att träffa sitt barnbarn och oss.
Hoppas alla mår bra och jag har säkert glömmt någon nu, men jag måste plocka upp Victor ur hoppgungan, han har suttit där ett tag
KRAMAR till alla, vi alla behöver massa kramar av olika anledningar!
mer snusk i tråden håller med Mugglan