Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Barnkarusellen

Plingplong, vill bara säga hej i nya tråden. Har ont i huvudet och är stressad som tusan på jobbet.

Koko, cool förlossning och grattis till lilla C! Synd att man inte kan beställa en sån förlossning, då skulle inte jag heller vara rädd.

För Lillfoten, jag förstår verkligen om du är rädd. Hade jag inte varit så fruktansvärt rädd för förlossningen så hade jag kanske kunnat börja fundera på barn lite tidigare i livet? Tycker absolut att du ska prata med någon Aurora!

Gosnosen, stort lycka till nu med sprutorna!!

Angående fina Stockholmsbesöket av Göteborgsenklaven, jag åker bort fredagen 7/3 och är borta till efter påsk. Men boka inte in ert besök här efter det, även om jag skulle tycka att det var jättetrist om jag missade er. Ni får absolut hyra gästlägenheten ändå! Det är dessutom bara bra om ni kommer upp mitt i veckan, då är det större sannolikhet att gästlägenheten är ledig. Ska försöka ringa idag under telefontiden och kolla när lägenheterna är lediga framöver!

• Telemarkgrrl

Åh, Lapinette! Jag vet inte riktigt vad jag ska säga för att det ska kännas bättre. Man blir ju så besviken och det känns så tröstlöst när mensen kommer månad efter månad. Hoppas iallafall att det känns lite bättre om någon dag eller två så att ni kan boka in en ny IVF. Då blir det leverans lagom till jul kanske? Kram!

• Telemarkgrrl

Jag mår bara bra, fast jag har haft några dagar med huvudvärk och det var verkligen ingen höjdare. Men den är borta igen som tur är.
    Men jag är lite försiktigt skeptisk till allt som är kvar. Jag vet inte riktigt om jag vågar tro på att det blir några ägg och att dom befruktas och allt det där. Sen att ett dessutom ska fastna och bli till ett friskt barn känns så omöjligt och långt bort att det inte ens går att fundera på. Försöker ta ett steg i taget, nu är det nedregleringen som ska lyckas.

Men hoppas måste man göra! Utan hoppet så skulle man ju definitivt lägga ner hela sprej- och spruthistorien och åka till Malaysia och dricka fruktdrinkar (med massa sprit i) istället.

Låter smart att ta en full IVF nu och spara frysäggen till sommaren eller syskonförsök.

• Telemarkgrrl

BS - tack!! Jag är också väldigt tacksam för att det gått så smidigt hittills!

• Telemarkgrrl

Lappis, ge inte upp förrän ni åtminstone har gjort alla tre IVF:erna och något/några FET. På FL händer det ju varenda dag att någon plussar efter arton IVF:er som inte gett något resultat. Så ge inte upp än!

• Telemarkgrrl

Åh, BS, ni låter minst lika mycket i behov av en Malaysia-resa som vi andra! Hoppas att ni får ordning på hemmet och att makens jobb blir mindre stressigt snart. Lappis förslag lät ju jättebra också!

• Telemarkgrrl

Göteborgstjejer, jag har mejlat er ang gästlägenheten i vår förening. Det blev bara FÖR mycket OT för att ta här i tråden.

Om ni kommer upp en söndag kanske vi kan ta en brunch på Mornington?

• Telemarkgrrl

Lappis, vilken sk*t att CvL helt plötsligt har ändrat schemat sen förra gången så att hela din planering spricker! Jag kan inte tänka mig att en enda fylla på dag 3 av 10-12 spelar någon större roll men jag förstår om det känns psykologiskt fel! Är det verkligen inte förhandlingsbart med CvL? Det borde ju inte spela dom så stor roll om du sprayar i tre veckor istället för två?!

• Telemarkgrrl

Lappis, vad bra att CvL var så resonabla!!

Mugglan/Vänner/Piggelin, jag kollar med min förening och återkommer i frågan!

AM, jaa, jättegärna lunch! Den här veckan är lite galen med två jobbintervjuer, projektavslut på jobbet och långlunch med fd kollegor men nästa vecka ser alldeles tom ut! Vilken dag passar dig?

Vi kommer också att ta ett vanligt badkar, det får inte plats något annat i vårt pyttiga badrum. Helst skulle jag ha velat ha ett inbyggt men eftersom det tar lite mer plats så blir det inte ett sånt heller. Men men, bara att få ett badkar kommer att bli underbart! (Om vi nu får tag på någon hantverkare, AMs snubbe har inte hört av sig med någon offert än ).

Jag har ett par fårskinn hemma på golvet och dom luktar ingenting alls. Fast jag vet inte om det kan vara en kvalitetsgrej, att billiga fårskinn kan lukta?

• Telemarkgrrl

Hallå i tråden!

Min arbetsgivare är säkert jätteglad för att BT ligger nere så mycket men så frustrerande det är för mig!

Hur som helst, AM, Livia och jag ska äta lunch på måndag - är det någon som vill hänga på? I trakterna runt Stureplan så där.

Svar på tråden Barnkarusellen