Barnkarusellen
Nattson, åh vad skönt att allt såg bra ut!! Men vilken taskig BM som skräms så.
Jaaaa, fredaaaaag! Och jag är gräsänka till imorgon, ska bli lite skönt men också väldigt tomt. Det blir mysigt när han kommer hem igen.
Nattson, åh vad skönt att allt såg bra ut!! Men vilken taskig BM som skräms så.
Jaaaa, fredaaaaag! Och jag är gräsänka till imorgon, ska bli lite skönt men också väldigt tomt. Det blir mysigt när han kommer hem igen.
Arbetsmotivation? Vad är det?!
Vi ska ut och äta brunch med ett par kompisar på lördag. Det är så mysigt att äta så man spricker och sen sitta och prata i timmar och gå och hämta den ena koppen te efter den andra.
Cicci, du är ju bara för sööööööööt!!! På måndag borde jag veta mer om när vi ska till Falun, min läkare gissade att det blir på torsdag men det kan ju ändras. Skulle det i så fall funka om du och jag träffas på onsdagen och jag lämnar nyckeln till dig? Sen kommer tjejerna någon gång på torsdagen men jag vet inte när.
Jag bor på Söder, det finns inte så jättemycket bra fik just runt där jag bor men det går att ta bussen/tunnelbanan till Östermalm.
Hoppas att magsjukan nu är helt över och lycka till med Firrens sovträning!
Cicci, fy tusan vilken magsjuka du verkar ha råkat på! Hoppas att det är bättre nu! Jag har mejlat dig om nyckelöverlämning.
Lappis, jag vet inte när jag ska ta den sista Gonal-f om det blir äggplock på torsdag? Men idag är det iallafall sprutdag 10. Låter som ni har en härlig helg i Barcelona.
BS, jag hade molvärk i magen/ryggen redan innan doshöjningen men den har inte blivit bärre som tur är, med Alvedon och vetevärmare på magen går det ganska bra. I morgon ska jag ta blodprov och göra VUL, då borde jag få reda på när det ska bli äggplock.
Syster Vilma, hoppas att din cykel har blivit normal nu så att du inte behöver vänta så länge på nästa ÄL!
Har varit på brunch idag på Moderna museet och är så mätt så jag håller på att smälla av. Utsikten är fantastisk och maten var kanongod. Men dom har inga våfflor så där blir det ju ett bottenbetyg rakt av! Sen hade dom en blåbärsmousse med lakritssås och solrosfrön (!) som var bland det äckligaste jag ätit. Men i övrigt var det gott som sagt.
Tack snälla alla små gulliga sötnosar för era tumhållningar!!
På fredag smäller det!
Det betyder att jag kan ta emot Göteborgstjejerna om inte Cicci ändå vill möta upp dom på stationen (jag mejlar er om det!) och att jag förhoppningsvis, om jag inte mår alltför dåligt, kan vara med på brunchen på lördag. Jag var lite orolig för att det skulle bli återföring på lördag om det hade blivit äggplock på onsdag eller torsdag men nu blir det på måndag eller onsdag istället.
Är det någon som har bokat bord till på lördag annars kan jag göra det?
På tal om karlars insats (hihi), så läste jag på FL om ett par som skulle göra en ivf och karln fick sån prestationsångest eller nåt att han bara fick fram ett par droppar. Tjejen var iiiiinte så glad efter att ha gått igenom veckor med hormoner, sprej och sprutor... Men fy tusan för att vara kille i det läget, skickas in på nån sjukhustoalett typ och veta att man bara MÅSTE prestera.
Men det hade faktiskt funkat för dom, dom flesta äggen blev befruktande ändå! Det behövs inte så många små simmare ibland.
Lappis, jag har nog bara fem eller sex äggblåsor som det kan bli något av, förhoppningsvis är det ägg i alla dom. Falun kör sen långtidsodling om man har minst fem befruktade ägg så det blir på håret. Jag antar också att dom gör någon slags bedömning av äggkvaliteten, har man dålig ägg så försöker dom sig nog inte på en långtidsodling.
Jag hoppas på en långtidsodling men är inställd på en korttids. Eller på att det inte blir något alls. Det kanske inte finns några j-a ägg i blåsorna eller så är dom omogna eller så vägrar dom att bli befruktade eller så delar dom inte på sig .... Ni andra är såna underbara optimister som jag verkligen avundas men själv är jag en obotlig pessimist - jag räknar med att det går åt h-e och så blir det en glad överraskning om nåt funkar!