Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Barnkarusellen

Hallå allihopa!

Nu har jag vaknat efter att ha sovit en stund på soffan. Mår prima faktiskt även om jag känner mig lite "nyopererad" när jag är upp och går, lite stel och öm så där.

Tusen tack för alla tummar, ni är så rara allihopa så jag blir alldeles stum!

Jag var sååå nervös på vägen till IVF-kliniken idag men väl där så blev vi omhändertagna av världens gulligaste barnmorska och då släppte nervositeten. Det var lite läskigt när morfinet slog till (på två röda sekunder efter att dom injicerat det så snurrar det till som en riktig praktfylla i huvudet ) men sen gick det jättebra. Kändes inte mer än en vanlig gynundersökning trots att jag bara fick minimumdosen på morfinet.

Så när dom sa att dom var klara så trodde jag att dom menade att dom var klara att sätta igång på allvar.

Efteråt fick jag ligga lite och vila men efter tjugo minuter kändes det onödigt, jag mådde bra och ville hem så vi åkte hem först trots att vi kom sist.

Det var dom goda nyheterna ... Dom dåliga är att dom bara fick ut tre ägg på dom sex äggblåsorna. Men men, så länge som åtminstone ett blir befruktat och återinsatt så är jag nöjd! Dom ringer imorgon och berättar om dom har blivit befruktade eller inte.

I så fall blir det ET på måndag.

• Telemarkgrrl

Piggelin, vi hade hyrt bil och åkte ståndsmässigt i en sprillans ny Mini Cooper. Var nära att låta bli att lämna tillbaka den.

• Telemarkgrrl

BS, långtidsodling ger mycket bättre resultat än korttidsodling men den kräver att man har fler ägg från början för en hel del stryker med på vägen. I Falun ligger antalet födda barn efter långtidsodlingar på 50%, vid vanliga korttidsodlingar är väl den siffran nere på 30%.

Jag tror jättemycket på långtidsodlingen, det var ett av skälen vi valde Falun så det känns jättetråkigt att det inte blir någon den här gången. Men jag har ju två gånger till på mig. Jag är glad för att inte Falun kör så uttryckligen med "den naturliga vägen" som CvL, den naturliga vägen har ju uppenbarligen sugit fett för mig så nu vill jag att mina ägg ska få all hjälp och alla mediciner som bara går att uppbringa.

• Telemarkgrrl

Näe, inte ett enda ägg hade blivit befruktat.

• Telemarkgrrl

Tusen tack alla för sympati och kramar! Ni är bäst!

Igår på morgonen kändes det skit och stackars Vänner fick rycka in och trösta hastigt och lustigt eftersom hon råkade vara hemma hos mig just när dom ringde. Sen fick maken trösta lite också och så började jag gråta för att Lappis började gråta när jag berättade det (gulle dig, Lappis!). Men sen fick jag äta brunch med världens raraste tjejer och så ringde läkaren och berättade mer och efter det så har allt känts mycket bättre!

Han sa att två ägg av tre var omogna så det var ju egentligen bara ett som hade kunnat bli befruktat. Det var skönt att höra, att ett ägg inte befruktas känns helt normalt men att tre av tre inte gör det känns mer onormalt. Sen sa han att alla prover under stimuleringen bara var helt okej och normala och att "nu kör vi igen, en gång är ingen gång." och det var SÅÅÅ skönt att höra.

Nu måste jag först få en blödning (om 1-2 veckor kanske) och sen kan jag börja med sprejen igen på dag 21. Så det är nog så fort som är möjligt. En del kliniker vill att man ska få en vanlig mens först men det slipper jag som tur är, då hade det gått en månad till men nu kan jag nog börja om igen om kanske en månad.

Antagligen kommer jag att få en högre dos än förra gången på sprutorna och kanske även ytterligare en sorts spruta.

Vänner & Mugglan, ni får komma tillbaka precis hur många gånger ni vill och låna gästlägenheten! Om ni gör det så lovar jag att bjuda på frukost och ta hand om er som en värdinna ska, jag skäms lite för att ni fick klara er helt själva den här gången!

• Telemarkgrrl
    Piggelin1 skrev 2008-02-24 13:41:49 följande:
    Såg precis detta inlägg, kan inte låta bli att länka...www.brollopstorget.se/Forum-1-26/m2737986.htm...Hallå eller!!! Snacka om i-landsproblem... Muggles, denna kvalar nog in som "veckans värsting" va?! Längesen vi körde dem
    Men Piggelin, det förstår du väl att den blå länken skär sig med det ljusblå temat!
  • Telemarkgrrl
    viktualia skrev 2008-02-24 15:26:38 följande:
    engagemanget i Telestubbens kamp är dock inte sådär... även om jag känner mig otillräcklig som inte hört av mig på annat sätt än några sympatikramar här i tråden. Gumman, jag saknar dig!! Och önskar verkligen att allt ivfjoxande ska gå strålande för er!!! *megakramarna*
    Vickis, det är verkligen ingen fara alls! Jag känner mig taskig och otillräcklig som varit otroligt ego på sista tiden och bara tänkt på mina egen saker och inte orkat engagera mig i ditt nya jobb och nya hus ordentligt! Kram!!
  • Telemarkgrrl
    Vännerfan skrev 2008-02-24 15:17:16 följande:
    Men förresten, innan jag glömmer det: Vi hade kunnat gå av tåget på Södra station! Snigeltågen (InterCity) stannar där. Så egentligen hade du inte behövt åka in och hämta oss ända på t-centralen. Bra att veta om du har fler gäster som kommer på besök! Men nu fick jag ju träffa min gamla kompis i en kvart där, så för min del var det bra som det blev!
    Är du säker på det? Du har inte blandat ihop det med Flemingsberg eller Sundbyberg eller så? För länge sen så stannade InterCity-tågen vid Stockholm Södra men sen tog dom bort det stoppet. Jag har inte sett nåt stanna där heller på jättelänge, annat än pendeltågen. Maken och jag brukar alltid svära jättemycket över det för det skulle vara så smidigt för oss om dom fortfarande stannade där. Tänk om dom har börjat igen?
  • Telemarkgrrl
    Lapinette skrev 2008-02-24 18:30:37 följande:
    Njut av de veckorna du är "ledig" nu och vad skönt att du har alperna att se fram emot!
    Jag vill inte vara ledig, jag vill fortsätta nuuuuuuuu!

(Jag är världens mest otåliga människa, jag kan inte vänta med att öppna presenter, spara godis eller vänta på att saker komma på rea. The instant satisfaction generation, c'est moi. )
  • Telemarkgrrl

Vänner, om ni åkte via Örebro så borde ni ha åkt via Västerås också och då skulle ni ha kommit in till Stockholm norrifrån och stannat i Sundbyberg.

Svar på tråden Barnkarusellen