• Tinga

Barnkarusellen

BS - vad härligt med en bra natt! Nu har ju Iris bevisat att hon klarar sig med bara ett par amningar under natten, så förhoppningsvis kan det stärka dig mentalt när det gäller att stå på dig angående amning framöver.

• Tinga

Vänner - hihi; jag fnissade gott åt det där med era kläder! Det är inte lätt att hänga med i trenderna!

• Tinga

Muggles - jodå, visst har vi bil. Har en Saab 9-3 nu, men planerar att byta till en Passat kombi innan barnen föds, så att vi får plats med alla grejer. Kommer att se ut som en ambulerande cirkus!

Det här med vikt är på vagnen är något som vi defintivt också vägt in (haha ) i vår bedömning, näst efter svängbara framhjul. EN UJ tvillingvagn väger ca 15.5 kg, medan den billigare no name-varianten väger 18 kg, så jag inbillar mig att de där 2.5 kg extra inte ska vara något problem. Känns som att 7 000.- för 2.5 kg lägre vikt blir ett rätt högt kilopris!

Och du, man får misslyckas ibland! Jag tycker att du gör ett fantastiskt jobb med Moa och att du jobbar stenhårt med era rutiner, men ibland blir det bakslag. Och att misslyckas en natt betyder ju inte att det är kört för all framtid. Det här med tålamod (eller snarare bristen på den varan ) är något som jag funderar mycket på i samband med det här att ha barn, och jag försöker peppa mig själv med att det kommer att lösa sig. Men jag är precis som du - otålig till max och vill ha resultat direkt! Jag tröstar mig faktiskt med att du verkar klara det bra (jodå, det gör du de allra flesta dagar ), så då hoppas jag att jag också ska kunna göra det.

• Tinga

Junilejon - så ni har tagit reda på kön? Och redan lyckats bestämma er för namn? Här har vi verkligen namnproblem, särskilt när det gäller pojknamn, som de flesta verkar ha. I nuläget hoppas jag att vi får max en pojke, för vi har bara ett pojknamn vi verkligen gillar!

• Tinga

Mrs B - april är lite osäkert för min del för tillfället; håller på att diskutera en träff med ett gäng kompisar då (som bor på olika håll i landet) och vi har inte lyckats enas om ett datum än, så jag ber att få återkomma.

• Tinga

Lappis - tänk om han automatiskt hade fått Aragorn-utseende då!

• Tinga

Men det där med påverkan och koppling till andra personer tror jag spelar en väldigt stor roll under en namnvalsprocess. T ex om man känt någon som man inte gillade alls; då går det bara inte att välja det namnet till sitt barn, för att man associerar det till något negativt.

• Tinga

Lappis - vilken tur att din mammas väninna var så speciell att
    Anders slapp heta Kerstin!

Arbetsnamnet på min man var för övrigt Maj-Björn, så där hade de ju täckt in alla möjligheter!

Svar på tråden Barnkarusellen