Barnkarusellen
Hoppsan, nu har jag visst mer eller mindre skrivit en förlossningsberättelse, trots att jag ännu inte gått igenom någon förlossning själv!
Hoppsan, nu har jag visst mer eller mindre skrivit en förlossningsberättelse, trots att jag ännu inte gått igenom någon förlossning själv!
Piggelin - vad kul att det händer saker i er husprocess! Skönt att känna sig nöjd med inflyttningsdatumet; många som skrivit kontrakt på nytt hus är ju hur otåliga som helst under själva byggtiden.
Lappis - du verkar så himla profsig, så jag är säker på att du gör en bra presentation idag, trots kort förberedelsetid. Lycka till!
BS - jag fårgade min BM om just det där med bröstsim under graviditet, och hon sade att det var OK, men en sjukgymnast borde ju egentligen veta mer. Huvudsaken är ju i alla fall hur det känns, och jag har ju känt av fogarna efter promenader, men jag kände ingenting när jag simmat senast, så jag hoppas att det går bra framöver också. Skulle man börja känna av fogarna kan man ju prova att simma med lite mindre kraftig benspark, och eventuellt kan man även använda en "simdyna" mellan benen, så att man bara använder armarna men att benen ändå hålls flytande.
Nenne - tack! Ja, det känns onekligen lite häftigt att kunna sätta faster framför sitt namn. Undrar då hur det kommer att kännas när det är dags för "mamma"?
Nenne - ja, jag har fortfarande svårt att säga "min man"; känns inte helt naturligt ännu, trots att vi varit gifta i över fem år. Tror att det kanske hänger ihop med hela "vuxengrejen"; inte är väl _jag_ så gammal att jag kan säga "min man"; det är ju något som mamma säger om pappa!
BS - ja, eller så hade hon väldigt ont, men har Stålmannen inbyggd i kroppen! Enligt min bror är hon väldigt smärttålig i alla fall, men det är säkert väldigt olika hur ont man egentligen har under själva öppningsskedet. Cicci stod väl och headbangade på något dansgolv under sin öppningsfas, om jag inte missminner mig.
Nenne - sorry, glömde kommentera! Vad skönt att du fått en tid bokad för spolning; lika bra att ta till de metoder som finns för att öka sannolikheten. Blir det insemination också, eller ni kör på sänghalmen den omgången också?
Lappis - anspänningen under presentationen imorse kan ju ha gjort sitt till, till tröttheten nu. Själv brukar jag vara helt slut efter mentala urladdningar. Stackars dig som har en till idag, men det går säkert bra. Blödningen kanske för en gångs skull har varit "schysst" och kommer ikväll istället, så att du slipper det eländet under presentationerna? Hoppas det!
FruKjörling - välkommen till tråden! Förstår att det inte är givet att få en nummer två, fastän man redan lyckats med ett barn, även om jag antar att det lätt blir så att man "räknar med" att nummer två ska gå lätt om nummer ett gjorde det. Hade ni förresten liknande problem innan första barnet?
Jag tror på ketchupeffekten!
Välkommen tofflisar!
Nattson - tack för tipset, men kiwi är redan en del av min "fruktdiet". Nej, jag lovar; inte fruktdiet som i bantningsdiet, men jag äter mest päron och kiwi nuförtiden, för jag har läst att det är de frukterna som har en lätt laxerande effekt. Förutom det äter jag katrinplommon i frukostyoghurten och häller en rejäl skopa psylliumfrön (loppfrön) ovanpå. För tillfället går det OK, men jag bävar för hur det blir när det är dags att börja med järntabletter, som jag har hört ofta ger trög mage.
Apropå järntabletter; har någon av er andra provat blutsaft istället? Min svärmor berättade att hon inte tog upp järnet i tabletterna, för hennes HB-värde bara sjönk, men när hon provade med blutsaft steg det till höga nivåer med raketfart.