Barnkarusellen
Lappis - jag vet att det egentligen är ett "dystert" ämne, men det låter så himla rart när du kallar era infrysta embryon för eskimåer. Mycket mer pesonligt på något vis.
Lappis - jag vet att det egentligen är ett "dystert" ämne, men det låter så himla rart när du kallar era infrysta embryon för eskimåer. Mycket mer pesonligt på något vis.
Piggelin - vi fick bra resultat på vårt KUB-test! Som jag skrev är risken för 30-åriga kvinnor 1/816, och för våra bebisar var risken ungefär en tiondel av den statistiska. Jag har dessutom läst att det bara är hälften så vanligt att tvillingar får Downs som att enlingar får det. Märkligt!
Muggles - du, eller snarare Moa, verkar vara i "två-steg-tillbaka"-fasen just nu. Förstår att det känns lite jobbigt vissa dagar, men det gör ju inte dig till en sämre mamma för det! Även om allting totalt sett har blivit bättre, måste man ge sig själv lov att ha "dåliga" dagar ibland.
Hoppsan - jag menar förstås att risken att 30-åriga kvinnor ska få _barn_ med DS är 1/816; inte för dem själva!
Åh, Nenne - vad trevligt att se dig här, men trist att du inte hade några goda nyheter att komma med. Du är saknad vare sig du kommer med höga eller låga inlägg, och du är jättevälkommen oavsett.
Det verkar inte vara någon höjdarläkare du kom till, och jag förstår att det känns jobbigt. Finns det verkligen ingen annan att gå hos? Insemination låter ju som att det är en bra idé om simmarna är lite trötta, men varför inte ge dig ÄL-stimulerande medicin också? Jag menar, utan ÄL blir det ju inga barn ändå, oavsett insemination eller annat.
Jag vill iallafall skicka en bamsekram till dig, och hoppas att du åtminstone emellanåt har dagar när det känns lite bättre. Jättegulligt av dig att iallafall ge ett livstecken ifrån dig, för man funderar med jämna mellanrum på hur det går. Kram!
Nenne - förstår helt och fullt den där oron! Hade man bara vetat att om x månader blir jag gravid hade man ju inte behövt fundera så mycket, men det är grymt frustrerande när man inte vet. Låter som en bra idé att testa en privat gyn - här blev jag t o m rekommenderad det av min landstings-BM, när jag berättade om mina ÄL-problem.
Och vadå stoppat de roliga orden i malpåse - lögnhals där!
Telis - fortsätter du med någon slags medicin nu, trots att inget embryo sattes in? Varför gör man det? Jobbigt att vara så himla trött!
Nenne - det är bara för att vi är så trevliga här som du blir beroende så snabbt!
Lappis - nice house! Härligt ljus, och fräscht och fint såg det ut. Trevligt med sjön så nära också.
Telis - aha, jag förstår. Skönt att du inte lider av dem på samma sätt som Lappis iallafall.
Åh, Nenne - det blir sådan fart här när du är med! I like!