Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen

Piggelin, vad gjorde att du gissade fel om Sweet då?

Här är nätterna heller inget bra, Iris sover bra fram till två men det tar så förbaskat lång tid för mig att somna, har alltid haft sömnproblem tyvärr.

Vi har en väldigt enkel ramsa "God natt, sov så gott, nu ska vi sova" upprepar vi, med betoning på alla "s". Men som sagt, med blandat resultat...

• BrudSommar2006

Men då, vad med stavfel det blir när man skriver med ena handen med en sovande Iris i knät!

Ser fram emot att maken kommer tillbaka hem sent i morgon.

• BrudSommar2006

Nattson, hoppas att han håller sig borta då, inte för att jag förstår varför de alls visar sig om de inte vill ha hjälp. Jag minns hur irriterad jag blev om jag blev tvungen att tex gå upp och gå på toa och väckte Iris i magen och nattsömnen sabbades.

• BrudSommar2006

Iris tycker ju tyvärr inte om välling och tar knappt flaska längre, det gick ju bra när hon var mindre men inte nu längre. Nu börjar hon vägra gröt också dessvärre.

• BrudSommar2006

Det är knepigare att vara själv nu när vi har två våningsplan att försöka bära saker och Iris emellan.

• BrudSommar2006

Men när tänker de ringa! Jag skulle behöva åka hemifrån en sväng och handla men jag kan ju inte åka innan de ringt! Nu blir jag tvungen att sluta gå in här var tredje minut en stund i alla fall och gå och göra lunch åt mig och Iris.

Ser fram emot att maken ska komma hem i natt, Iris har sovit uselt hela veckan. Nu kan han få brottas med henne ett tag känns det som. I natt ammade jag kl två, fyra och sex och gick upp sju. Hade nog fått sova mer om jag börjat redan kl tolv men har bestämt att inte börja förrän två oavsett. Nästa problematik blir hur jag ska få bort kl fyra också men det känns som att hon klarar sig rätt bra fram till två, hon är vaken men inte så ledsen innan dess men sedan verkar hon bli hungrig. Suck, tänk vilken dröm om hon kunde tänka sig en vällingflaska...

• BrudSommar2006

Telis, vad trist att vara sjuk på resan! Hoppas att du kryar på dig så att du inte känner dig lika risig hela resan i alla fall.

Lappis, väntar på att få höra förklaringen i eftermiddag då.

Har provat både flaska och pipmugg, majs- och havrevälling, det går inte, hon slåss och kniper ihop munnen så man har inte en chans att få in någonting. Likadant har hon tyvärr gjort med lunchen två dagar i rad nu och med den mesta av gröten jag försökt med i omgångar, fast jag dränkt in skeden med fruktpuré först. Så nu i två dagar har hon levt på fruktpuré, smulor av en smörgås och amning men hon verkar ju lika glad för det, hon sitter på golvet och verkar ha det lajbans just nu. Jag är däremot inte lika glad, funderar starkt på att aldrig börja amma en eventuell tvåa för fasiken vad med problem den här amningen har och fortsätter att ställa till med!

• BrudSommar2006

Nej men oj vad konstigt Lapinette. Om tjock slemhinna lika gärna kan bero på mens som plus borde väl gyn ha sagt det?

Kjörling, ska du börja med medicinen på en gång eller så fort du plussat?

Här är vi inne på typ tionde usla natten i rad. Jag lyckades ju skjuta amningen först till tolv, sedan ett och sist till två men där är det stopp. Det tråkiga är att det inte bara är att amma och somna om utan vi ammar, sover i en halvtimme och sedan är det lika illa igen. Jag vill inte amma mer än kl två, fyra och sex så vi ammar, sover i en kvart, illvrålar en och en halv timme till fyra ammar, sover en kvart, illvrålar till sex, ammar och sover sedan till sju. I och för sig inte konstigt att hon blir hungrig på nätterna eftersom hon inte äter på dagarna men det är ju fullt slagsmål vid matbordet och hon vägrar ju äta mer än tre skedar och välling har jag ju aldrig fått i henne. Ger gärna bort hopplös bebis just nu, vill inte mer!

• BrudSommar2006

Lapinette, nu har jag förstått att det inte borde vara för tidigt att testa hursom men hur är det med blodprov, ger det utslag tidigare än man kan testa själv? Dvs är det alltid helt tillförlitligt?

• BrudSommar2006

AM, jaså så Livia slutade också äta vid den här åldern. Så det finns hopp om sisådär en tre månader! Tre månader till med fyra timmars sömn per natt, jippi...

Svar på tråden Barnkarusellen