Barnkarusellen
Cicci förresten, kul att ni haft det bra!
Cicci förresten, kul att ni haft det bra!
Sweet, hjälp, vad läskigt!
Här har vi tittat på melodifestivalen och nu är det läggdags i våra nya fantastiska sängar, jippi! Hade knappt ont i ryggen alls när jag vaknade i morse, tänk om det släpper nu.
MSW, vad synd, du som hade så bra värde sist, hur får man påfyllningen? Är det en spruta som du måste åka och ta och i så fall hur ofta?
Pirr, du hinner väl säkert packa den när det sätter igång men om du har ont så är det inte säkert att ni tänker på att få med allt. Försök packa det du inte behöver innan så att det är klart och skriv en lista på resten, typ toalettsaker som du kanske behöver fram tills dess, så att ni inte behöver fundera på vad ni måste få med.
Mrs B, Iris sov aldrig bättre av att ha ätit mer när hon var liten tyvärr. Det fanns ju en gräns för hur mycket hon ville äta också, tröttnade hon på att äta gick det liksom inte att trycka i mer. Här går det visst också vattkoppor nu har vi blivit varnade i föräldragruppen av BVC.
Iris vägrade helt middag igår, vägrade frukost i morse men åt som tur var lite lunch, vägrade mellanmål men har nu ätit lite middag så jag hoppas på bättre tur i natt.
Hej! I morse lyckades Iris sabba mitt internet så jag fick vänta tills maken kom hem och kunde lista ut vad hon gjort! Nu påstår han att hon inte får stå och banka på min dator mer - men, va, hon tycker ju det är roligt ju!!!
Nu kryper hon i alla fall, på ett knä och så skjuter hon ifrån med högerfoten. Idag lyckades hon resa sig mot vardagsrumsbordet också och stod en stund, jag hann inte fram även fast jag stod nästan bredvid utan hon rasade bakåt, gjorde nog inte illa sig men blev lite rädd.
Imorgon kommer de klockan sju och börjar riva ur vårt badrum, gäsp. Iris kommer väl att vänja sig vid att gå upp jättetidigt nu om de ska hålla på så här i ett par veckor, usch. Fast skönt att få det gjort.
Liten, jag har också tyckt att det varit jäkligt orättvist att maken kan göra som han vill och inte jag, speciellt som jag trodde att amningen skulle varit över vid det här laget. När hon var mindre provade jag hur många olika nappar och flaskor som helst men icke.
Cicci, hur har ni lyckats få vattkoppor? De har ju varnat på bvc att det går nu här omkring så man får väl se hur det går.
Men vad var det för bilbarnstol du hade med dig, använder du första babyskyddet fortfarande? Det växte Iris ur när hon var fyra månader!
Hej! I morgon åker vi till Öland över påsk så ikväll har vi packat lite halvt om halvt så får resten lösa sig i sista sekund i morgon! Det är ju så himla långt att åka och om maken jobbar halvdag så gissar jag att vi inte kommer iväg förrän tidigast två.
I förmiddags var vi ute och gick när det haglade som värst, Iris tyckte att det var jättekul och höll ut händerna så att haglet kunde studsa i handflatorna! Det tog hur lång tid som helst kändes det som innan hon somnade och då somnade hon sittandes eftersom det var alltför spännande att kunna ligga ner! Vi har ju hantverkare här hemma nu som river badrummet så det var ju sådant liv hemma att hon inte kunde somna som hon brukar.
Cicci, jag vi får väl se om det blir vattkoppor eller inte för vår del då. Både vill och inte vill, tycker att vi varit sjuka så att det räcker för ett tag nu. Är fortfarande fascinerad att ni kan ha första babyskyddet fortfarande!
MSW, varför tror du att det inte är maginfluensa? Är illamående ett vanligt symptom på droppet? Hur ofta ska du få det nu förresten?
Lapinette, jag hoppas verkligen inte att ni ger upp det här med barnskaffande för förr eller senare är det ju er tur. Men att ställa sig i adoptionskö tills vidare är väl inte fel.
Frejis, vad kul att ni orkat ta tag i det här med ivf igen!
Ska gå och lägga mig nu, Iris sover uruselt på nätterna, hon vaknar och somnar om fram till två då hon får amma, sedan är det amning fyra, fem och sex är det bara att gå upp. Eftersom man aldrig vet om man får sova något alls de där timmarna fram till två så gäller det att komma i säng i tid.
Med bantningen går det inte särskilt bra alls men min rygg pallar inte övervikten så jag måste på något sätt ta tag i det trots amning.
Cicci, om ni ska göra precis allt som ni gjorde förra gången för att få till det där plusset efter sommaren så var det väl en stekpanna inblandat också om jag minns rätt?!