Barnkarusellen
I mina gamla kvarter, vid en liten sjö i Älvsjö som heter Långsjön...direkt mot badet så inga grannar på det hållet.
Om ni orkar och har lust:
www.erikolsson.se/Pages/ViewObject.aspx&object=20619&btmail=432371
I mina gamla kvarter, vid en liten sjö i Älvsjö som heter Långsjön...direkt mot badet så inga grannar på det hållet.
Om ni orkar och har lust:
www.erikolsson.se/Pages/ViewObject.aspx&object=20619&btmail=432371
Telis - jag tog nog samma slags vaginatorer som dig men det kom lite klet här och där. Vet inte varför men jag tyckte verkligen inte om dem. Kan meddela att mensen som kom efter IVF'n var hemsk och då inte som den där blödningen man har under IVF'n. Blödningen gjorde ju grymt ont medan den här är enorm i blodmängd. NU SKA NI SOM ÄR KÄNSLIGA INTE LÄSA!!! Kom ihåg att jag stod i duschen på SATS och det kom ut blodklumpar. Pinsamt!
Nattson - känner igen mig där. Det tog nog ungefär ett år innan jag började känna för vårt hem. Nu är det precis som med min gamla lägenhet. När jag sätter nyckeln i låset om vi varit borta ett tag så får man den där härliga känslan i magen.
BS - det blir inget hus! Vi kommer bo kvar i stan, nära till restauranger och jobb. Det kanske bara blir vi två, vad ska vi då med ett stort hus till?
nenne - vi har fått erbjudande om att köpa råvinden ovanför oss. Skulle det bli av så blir det absolut en stor balkong/terrass. Annars så bor vi inte i ett vackert hus från 1900-talet utan just in en betongklump från sent 60-tal. Lite funkis över det hela men med attans så bra planering och otroligt vacker utsikt över de gamla husen som har tinnar och torn.
Och förresten nenne - 3,5 mille får du inte mycket för i Stockholm.
nenne - kruxet med takvåningen är att priset totalt blir mer än det där huset som jag länkade in tidigare. Först de lån vi har idag + 2,5 mille för vind + renovering. Vi har sagt att vi är intresserade om vår förening antingen sänker priset rejält eller kan tänka sig att sälja ut en mindre (typ 30 kvm) del till oss. Nu vill de sälja det dubbla, vilket absolut skulle vara trevligt men pengarna finns inte där.
Vissa blir gravida bara de luktar på ett par kalsonger. Annat är det med oss nenne, det rätta virket!
Du är för rolig mitt i allt eländet nenne...känner så igen mig i det du skrev. Fast jag har verkligen gått ned i nojjandet varje månad så finns den fortfarande kvar där en liten skvätt. Jag är cool lugn (hittills) inför IVF'n denna omgång vet dock att tankarna kommer att fladdra iväg när jag väl (om jag får något) embryo tillbaka i vecka 12. Jag hatar det men det går liksom inte att undvika...man känner efter och mår skit!
Den enda gången jag har fantiserat så långt som att tala om det för maken var när tanten var 5 dagar sen i maj i fjol. Då hade jag köpt test och skrivit ett kort som jag skulle ge honom efter att ha testat när vi var i Paris. Shit, vad ledsen jag blev när jag visade honom kortet och berättade om min plan.
Så klart vi är kvar! Hade väl hoppats på att grupplussa i november tillsammans med den senaste drösen plus (för de kommer ju alltid grupp här inne) men visst fn funkade det inte fast makens simmare var topp och mina ägg verkade ta emot de små simmarna. Nåja, börjar känna mig luttrad och avtrubbad vid det här laget.
Hej Omsan!
Hon var den minsta 3 månaders bebisen som jag har sett. Så liten och söt...skulle snarare ha gissat på att hon var 3 veckor gammal.
Ska kanske tillägga att jag är långtifrån en bebisexpert så jag vet egentligen inte hur stor aeller små de ska vara.