• Lapinette

Barnkarusellen

Piggelin - instämmer i dina inlägg. För mig var det samma sak, hittade bara odågor till karlar förut och de ville jag inte ha barn med. När väl maken dök upp så stack han ju från Sverige. Mamma på distans...njaaaee, kanske inte så himla lockande. Sen hade vi ju ingen aning om att det skulle vara så svårt att få till det, trodde liksom det räckte med ett aktivt sexliv?!

Gällande svärmödrar stämmer din beskrivning in på min också. Det enda som jag och framförallt maken kan bli irriterade på är för att hon är för omtänksam och hjälpsam.

Själv blev jag kvar på jobbet. Skulle ha gått iväg på en grym dancestep när en kund mailade och skrev typ "vi ses imorgon hos oss 15:00, vi blir 40-50 personer". Iiiiiii IMORGON! Jag hade antecknat nästa tisdag. Har redan en presentation på morgonen kl 09.00. Jag brukar alltid förbereda mig väldigt mycket och kolla igenom allt noggrannt nu blir det att slänga ihop den och repetera ikväll. Dessutom 40-50 pers! Normalt träffar jag en grupp, typ 8-10 personer, och dessutom är detta en myndighet som själva gör mycket prognoser och undersökningar. Jag kommer att bli nedlusad med tekniska frågor...hoppas bara de inte har tomater med sig!

På allt detta känns det som om mensen är på gång. Skitbra men kommer den i natt kommer jag inte sova en blund.

• Lapinette

Tror ni jag kan skylla på min nässpray! Min doktor har sagt att man lätt blir förvirrad och glömmer bort saker. Har aldrig glömt bort/skrivit fel datum på ett kundmöte tidigare!

• Lapinette

Liten - vad mysigt det låter. Önskar jag fick gosa med en pyjamastjej istället för att sitta framför datorn och förbereda en presentation. Men som någon klok människa alltid säger till mig (så förrvirrad jag är just nu, för jag kommer inte ihåg vem), var sak har sin tid. Undrar bara när min "gosapyjamastid" kommer?

Piggelin - flytt, skönt att ha den på behörigt avstånd.

Oj, nu ringer mobilen. Dags för att snoooza lite nedåttjack.

• Lapinette

nenne - fattar nada. Faktum är att jag i princip bara har fått höra om mina tester ser bra ut eller ej, inte vilka värden jag fick.

• Lapinette

Superbra, spola och försök att få till en insemination. Om maken simmare är lite trötta är det absolut ett bra botemedel.

• Lapinette

Ser att det var livat på tråden i natt, nattsudd med nenne och Frullan. Skoj men jag har bara lite flyktigt läst igenom. Är totalt manglad efter presentation nr 1. Tror jag bara ska "sitta" här och glo tills och ladda batterierna inför omgång 2 som är i eftermiddag. Ni kan inte ana hur mycket jag ser fram emot att denna dag ska vara över.

Vad mer, jo ingen mens i sikte! Tror dock att sprayen har börjat verkar för jag är sjukt trött. Spelar inte ens någon roll att solen lyser idag. Vill bara lägga mig ned och zzzzzzz.....

• Lapinette

Gällande slemhinneresultat vet jag enbart att jag hade typ 11-12 på min koll innan ÄP. Hörde att det var bra men just vid en IVF så bygger man ju upp alla värden så jag vet inte hur det ser ut när det är normalt. Fn...inget är normalt numera när man går på droger. Dåliga droger dessutom...nedåttjack istället för uppåt! Vad är det för skit man fått?

• Lapinette

Tänk att barn är så pigga och vi 35 + är såååå trötta (om jag utgår ifrån att alla i min ålder känner som mig)!

• Lapinette

Japp sköldskörteln kan vara med och paja alltihop också. Där vet jag bara att mina värden såg bra ut...liksom allt annat, så varför i hela fridens namn blir jag då inte gravid????

Telis ... vad då testa? Det var det dummaste jag hört! Här testas ingenting. Antar att om värdena ser helt pajko ut så lär docktor CJ ringa på torsdag eftermiddag och be mig komma dit bums. Annars blir det sprutstart på torsdag kväll.

Och visst är det så att man blir helt mentalt utpumpad efter en presentation. Jag blir dessutom helt jäkla "puckad", totalt blank i huvudet men jag tror även sprayen gör sitt lilla till för jag varit död sen i lördags...först skyllde jag på vädret men imorse kunde jag ju inte fortsätta med det. Nåja, snart blir det förhoppningsvis dags för uppåttjack.

• Lapinette

Frejis - oOch angående ej vara i synk - så kommer vi säker att göra lite FET i typ maj och sen en sista och slutgiltlig IVF efter sommaren.

Svar på tråden Barnkarusellen