Barnkarusellen
Piggelin - instämmer i dina inlägg. För mig var det samma sak, hittade bara odågor till karlar förut och de ville jag inte ha barn med. När väl maken dök upp så stack han ju från Sverige. Mamma på distans...njaaaee, kanske inte så himla lockande. Sen hade vi ju ingen aning om att det skulle vara så svårt att få till det, trodde liksom det räckte med ett aktivt sexliv?!
Gällande svärmödrar stämmer din beskrivning in på min också. Det enda som jag och framförallt maken kan bli irriterade på är för att hon är för omtänksam och hjälpsam.
Själv blev jag kvar på jobbet. Skulle ha gått iväg på en grym dancestep när en kund mailade och skrev typ "vi ses imorgon hos oss 15:00, vi blir 40-50 personer". Iiiiiii IMORGON! Jag hade antecknat nästa tisdag. Har redan en presentation på morgonen kl 09.00. Jag brukar alltid förbereda mig väldigt mycket och kolla igenom allt noggrannt nu blir det att slänga ihop den och repetera ikväll. Dessutom 40-50 pers! Normalt träffar jag en grupp, typ 8-10 personer, och dessutom är detta en myndighet som själva gör mycket prognoser och undersökningar. Jag kommer att bli nedlusad med tekniska frågor...hoppas bara de inte har tomater med sig!
På allt detta känns det som om mensen är på gång. Skitbra men kommer den i natt kommer jag inte sova en blund.