• Piggelin1

Barnkarusellen

Start sept - kul att du var inne & lämnade ett livstecken ifrån dig!

Undras hur det är med Storasyrran - längesen hon var inne.

• Piggelin1

Stoooooooooooooooooort grattis till lilla tjejen, Pirr!!
    Vad skönt att det verkar ha gått bra & var positivt!!
    Jag satt precis & bläddrade igenom mina mail för att leta upp ditt mobilnummer, för att sms:a & fråga om hur det gått Men jag behövde ju aldrig sms:a, det räckte ju att kolla in här! !!

Stressad nu, ska på Me&I-brunch hos en kompis kl tio, men jag återkommer senare! Ville bara in & gratta dig Pirr!!

Ha en bra dag alla!

P.s Grattis i efterskott, Tinga!
    Ps2. Vilken fin bröllopsfrisyr, Snartis - jag vill med!!! Men i så fall skulle det nog få dröja läääänge innan jag kan gifta mig, om jag ska vänta på den fina längden!!

Kram allihopa!

• Piggelin1

Gosnosen, hann inte kommentera i förmiddags, men sicket pucko till läkare

Me&I-brunchen var goooood Men jösses vad hungrig jag hann bli innan vi fick bruncha. Hade bara ätit lite yoghurt hemma innan & säljaren gick igenom hela kollektionen etc innan det blev frukostdags... Kurr i magen...
    Men just det, det kanske snarare borde vara kläderna jag skulle kommentera?! Jag tyckte att det fanns en hel del OK grejor, men alla "vuxengrejor" gick helt bort för min del (det där med att matcha sitt barn är INTE min grej, lika lite som att mannen & jag skulle köpa likadana jackor - BIG NO NO!). Den där "varm korv-tröjan" & den med kasettband var väl inte precis mina favvosar heller, men hittade två bodies som jag tyckte var helt OK! Ang passformen så vet jag inte riktigt, jag beställde i stl 74/80, eftersom vi har så vansinnigt mkt kläder i både 62 & 68. Så det lär väl vara tidigast i sommar ngngång som dessa plaggen kan börja användas... Men eftersom vi har så lite plagg i stl 74, så är det ju lika bra att fylla på lite pö om pö Bra shopping-ursäkt, eller hur?!

• Piggelin1

Lappis - du ska VETA vad jag tänker mkt på dig & dina celler/blastocyter just nu. Det poppar liksom upp minst en gång om dagen. Kram
    Träffade en kompis igår, som fick barn i maj. Hon berättade att hon har endo & att de körde ivf också. Tydligen två försök först, som båda misslyckades & sen tror jag att hon genomgick en rejäl nedreglering (ni som har koll, kan det varit flera månader, upp till ett halvår?) & SEN gick det direkt!

• Piggelin1

Åhhh, Telis, fyyyy vad jobbigt. Hur är det nu, är du ensambarn eller har du ngt syskon som du kan bolla/ventilera lite med?
    Känner igen det där med att vår föräldrageneration & far/morföräldrageneration som stoppar allt under ytan, inget ska synas utåt etc. Såååå jobbigt. ...och så resulterar det istället i sådana symptom som tex din mamma verkar dras med. Skickar en lång & varm kram från Götet

Lappis - jag avundas verkligen inte dig din berg- & dalbana denna veckan. Skönt att din man verkar vara ett sådant grymmestöd för dig. Tänker MYCKET på dig & tyst för mig själv så hoppas jag såååååååååå innerligt att det ska gå vägen denna gången. Skickar en stor kram till dig med

AM, vad härligt att det funkar så bra med inskolningen av Livia!

Liten, angående vaccination, Amanda sa inte ett pip när hon fick sprutan & var som vanligt fram tills kvällen dagen efter. Då var hon kinkig & vi vet iofs inte säkert om det var vacinationen då eller ngt annat (det ska ju gå över inom 24 h), men vi garderade oss & hon fick sin första & hittills enda Alvedon (supp), som verkade göra susen. Så se till att ha barn-alvedon hemma! Suppar vet man ju att de liksom får i sig, även om det var lite pilligt att få dit den, men med flytande kan man ju bli tveksam om hon får i sig allt.

Känner igen såååå väl det där med att ena stunden vara överlycklig & nästa djup, djupt ner i avgrunden, inom loppet av några timmar. Nu känns det som om det stabiliserat sig lite mera, men visst svänger det fortfarande...

Vickan, grattis i efterskott!

• Piggelin1

Liten, så du vågade titta på sprutan som Mindre fick? Jag tittade precis överallt annars än just där BVC-sköterskan satte sprutan... Det är samma sak med mig själv när jag tar sprutor, blodprov etc. "vill inte titta på eländet, bara få det överstökat"

Muggles, tack för att du frågar! Amanda är bättre nu & febern var borta när jag kollade tempen igen igår morse. Märktes på henne också att hon var tillbaka till sitt vanliga pigga & glada jag. Sköööönt, natten till i lördags var inte rolig alls - vi var nästan på väg att åka in till Östra ett tag, men så fick mannen tag på sjukvårdsupplysningen ("bara" drygt en halvtimmes tfn-kö - underbart vårdsystem vi har i Sverige - NOT!!) & under tiden så hade lilla tjejen lyckats få ur sig en del. För er "oinvigda", så åkte lilla tjejen med stor sannolikhet på förstoppning & grymt magont plus feber. Mer ersättning än tidigare & så morotspuré på det (som jag inte hade en aning om att det var "stoppande"), det räckte tydligen för att sätta hennes system ur spel... Så nu kör vi lite katrinplommonpuré & så rapsolja som du tipsade om, Muggles. Hoppas att detta ska hålla systemet igång på lilla tjejen.

Hoppas att ni hade trevligt på tjejmiddagen i lördags förresten!

• Piggelin1

Frullan, trist med bacillerna ni drog på er Jag bävar för första året på dagis så småningom...

Annars så har det varit kanonväder i Götet idag! Tog en långpromenad på em & slog mig ner på ett fik i Haga med en latte & en resetidning samt spanade på folk som gick förbi. Då är livet heeeeelt OK!!!

• Piggelin1

Just det, jag glömde ju skriva om att åka till Dublin eller ej. Jag röstar för att du åker, även om du kommer att längta supermkt efter Borren.
    Tjejhelger är så himla sällsynta & detta är ju "bara" några få dgr, resten av årets dgr så är du ju med Borren! Tänk lite som så att förr eller senare så måste du ju ändå klippa navelstränegn lite mera, varför då inte göra det ism ngt så kul som en tjejhelg! Dublin har dessutom kanonbra shopping Håller med Sweet ang det där att det är lite gott att få längta lite med, mellan varven!

• Piggelin1

...säger hon som inte varit borta från dottern sin mer än max fyra timmar hittills... Fast det beror mest på amningen iofs
    I slutet på juni är det dags för mig - att vara borta på tjejhelg alltså, fast bara två dgr iofs, så det är inte lika länge

• Piggelin1

Nääääääeeee Lappis
    Fy f-n rent ut sagt vad livet är orättvist. Läste precis i resetråden & det var där jag läste att det skitit sig även denna gång Skickar kramar i massor
    Ni börjar tyvärr påminna mer & mer om två kompispar, det enda har gjort tre ivf som alla misslyckats & nu dragit igång adoptionsprocessen sen några månader tillbaka. Det andra paret fick en pojke lite "hipp som happ" först, men nummer två har visat sig vara stört omöjligt trots tre ivf-er även där. Inget av paren är det ngt fel på, "oförklarlig barnlöshet".

Måste tyvärr lämna igen, lilla tjejen fick sin första förkylning inatt & har varit febrig, täppt & ledsen hela dagen
    Kram igen!

Svar på tråden Barnkarusellen