Barnkarusellen
Hej hej,
lilltjejen sover efter babysimmet & jag har precis fått i mig min lunch & sitter nu med en kaffe & lite choklad - yummie!
Tänkte hinna skriva lite innan dagens promenad & sen ikväll kommer några Sthlmskompisar på besök, lite att fixa med inför det...
Hur som helst, Moppy, vad roligt att du kikade in! När var det nu som ditt pyre tittade ut? Visst hade du din BF några få dgr efter mitt, fast sen fick du vänta typ 1½ vecka extra? Så ditt pyre borde vara ca 3½ månad nu? Amanda blev fyra månader i söndags!
Muggles - förstår dig ang möhippan. Jag skulle nog också rösta för hyfsat tempo för bruden. Ok, inte stressa för mkt så att man rusar från ena grejen till nästa, men iaf ett antal grejor i "lagom/hyfsat tempo" - lite som när vi planerade din, om jag får säga så Det rullade på, hände hyfsat mkt, men ingen superstress ändå.
Liten - skickar en kram jag med Precis som Tinga skrev, så har jag läst lite mellan raderna några ggr i dina inlägg att du verkat ha det ganska tufft.
Själv är jag ENORMT tacksam för alla råd/tips från verkligheten etc som jag fått av folk i min omgivning, innan Amanda kom. Det kanske är ovanligt, men jag har inte fått intrycket av att de har skönmålat hur det varit att bli mamma, speciellt inte de som fått två barn. Framför allt just tvåbarnsmödrarna har jag försökt lyssna på väldigt mkt, för de har sagt typ tusen ggr att jag inte ska göra samma misstag som de gjorde med första barnet, dvs att allt ska vara perfekt, att man ska hinna med en massa, att barnet sover när det ska, se till att mannen sköter större delen av markservicen osv. Jag har verkligen försökt ta till mig alla deras råd & sänka mina krav på mig själv från allra första början.
Sen ska jag absolut inte påstå att jag inte blivit extremt frustrerad massor av ggr, liksom att tårarna sprutar osv, men en kompis mantra har jag försökt ha med mig hela tiden - "det går över, det håller inte på för evigt". Försöka ha i tankarna att det BLIR bättre & att just därför försöka ta vara på denna tiden, även om man har pissjobbiga dagar.
Resonerar nog lite som du där, Muggles, dvs ser det som "en dålig dag på jobbet", imorgon kan det bara bli bättre