hej allihopa,
jösses vilken aktivitet det varit här idag!
Var uppe med tuppen (eller med Mannen kanske är mer korrekt...) i morse eftersom vi skulle med A till läkaren kvart över åtta i morse (OKRISTLIG tid när man har en 3½-månaders!!). Dels göra pricktest, dvs kolla om hon var allergisk mot ägg & mjölk, dels träffa en läkare. Pricktestet gav inget utslag - skööönt! Läkaren konstaterade det vi egentligen nog redan visste, dvs att vår lilla tjej har drabbats av atopiskt eksem (böjveckseksem). Ingen av oss är förvånad, både mannen & jag hade mkt eksem som små & jag har kvar en del fortfarande. Inga bra gener i det avseendet Men fick iaf recept på salvor i storpack, så nu är det bara att smörja för glatta livet, minst två ggr om dagen, gärna tre Hoppas att hon slipper lindrigare undan på sikt än mannen & jag. Men om så inte blir fallet, så vet vi ju iaf hur man ska hantera det
Så nu i em var jag på apoteket & hämtade för första gången ut grejor i Amandas namn. Ovant!
Var hemma en kortis & vi somnade båda på sängen, sen var det dags för premiär på baby-simmet kl 12. Amanda verkade gilla det jättemkt Fast läkaren i morse avrådde just från babysim pga hennes torra hud - inget som vi tänkte på när vi anmälde henne för ngn månad sen... Men vi ger det några försök & ser hur huden blir på henne, i värsta fall får vi avbryta det.
Efteråt var det dock inte lika kul - A vrålskrek & det var helt omöjligt att amma henne, så jag åkte hem & hon somnade i bilen. Hemma var dock ingen höjdare, hantverkarna var i lgh ovanpå för att fortsätta "bila sönder" det fuktskadade golvet... Snabblunch, ännu mer vrålskrik & inget försök att amma lyckades, så jag stoppade ner henne i vagnen & gick ut, varpå hon somnade efter en stund. Tror knappt jag hört henne skrika så mkt förut Hemma igen vid fyra med bowling-klot till bröst, efter några försök gick det ÄNTLIGEN & nu är hon tack & lov ganska nöjd igen!
Nog med mina ego-inlägg, nu ska jag kommentera er andra!