Barnkarusellen
Vad KUL Nenne!!! Har fortfarande inte lyckats lämna denna tråden & börja kolla resetråden istället... Men NU ska jag!
Vad KUL Nenne!!! Har fortfarande inte lyckats lämna denna tråden & börja kolla resetråden istället... Men NU ska jag!
ville jag säga det extra tydligt med att göra det två ggr eller??? Slant på tangenterna...
Hej allihopa,
Har haft fullt upp de senaste dagarna & inte alls hunnit skriva. Läst lite då & då & klottrat ner på en lapp i vanlig ordning, men det lilla jag skrivit har blivit i resetråden istället
Gör ett försök nu iaf, så får vi se hur långt jag hinner? Skriver i word, så kan jag fortsätta senare om ngt kommer emellan...
Först ännu ett grattis till Pirr & lilla tjejen, tack för berättelsen! Vad bra att BM var så noga när hon sydde dig, även om det tog sin lilla tid? Var söt hon är dessutom, din lilla dotter & vackert namn också!
Izzie, kul att du tittar in här ? insåg när jag kollade in galleriet att jag inte sett din Matilda innan! Jättefin liten tjej hon med! Vad bra med de olika samtalen ang din förlossning också.
Tinga ? vad gott att det funkar så bra att jobba halvtid & att du mår så bra! Gott att höra!
Liten, vi körde på BVC?s inrådan med salisylsyrevaselin (eller vad det nu heter) för A?s skorv. Ena gången lät vi det verka ett par timmar, andra gången över natten, fast då var det svårare att få bort ? hade liksom torkat in lite för mkt tycker jag. Fick tipset av min kusin att gnugga med en mjuk tandborste när man ska få bort det, funkade jättebra! Efter dessa två ggr så försvann skorvet, jätteskönt. Vissa barn dras ju med det tills de är 3-4 år.
Ang tråddejt i Götet ? klart att jag joinar! Cissi, tror att loppet börjar vid 14-tiden, sen tar det väl en halvtimme eller så innan eliten kommer till Avenyn. Men visst går Avenyn uppför, iaf den sista biten upp mot Götaplatsen ? det märks framför allt när man cyklar där Nu var det ett par år sen jag kollade in loppet, men om jag inte minns alldeles tokigt så var det väldigt knökat nere vid Brunnsparken, men längre upp på Avenyn var det inte lika trångt. Däremot minns jag att jag nästan blev ?åksjuk? av att kolla efter löpare som springer förbi. Om man själv springer är det nog betydligt lättare att se folk som står & kollar än att vara publik & alla bara swischar förbi hela tiden!
På tal om tråddejt, så har jag nämnt för Lappis & Telis i resetråden att vi kommer att vara i Sthlm helgen runt den 6 juni, vore jättekul att ses då, de som kan! Vet ännu inte vilken dag som jag kan (40-årsfest den sjätte & sen ska vi bo hos kompisar i Bromma som vi kommer att umgås en del med), men om det kniper på själva helgen så har jag planer på att Amanda & jag ev stannar mån-tis också, så då kanske man kan ses för lunch alt. efter jobbet, de som kan & vill?!
Frullan, hoppas att tjejhelgen i Dublin blev jättelyckad ? kul att du bestämde dig för att åka iväg!!
Muggles, ang tillvalen till huset, så blir det tidigast i juni som vi drar igång med det, annars i augusti ngn gång.
Vickan, tack för tipset om att stoppa färska jordgubbar i frysen så att det ?allergena? försvinner, ska helt klart testa det i sommar!!
Var förresten på BabyBarn-mässan i fredags - jeeeesus vad mkt barnvagnar & gravida man såg! Har definitivt aldrig sett så många samtidigt förut!
Massor av grejor, allt från vagnar & coola kläder till försäkringar & fertilitetscentrum...
Muggles, bland annat hade Me&I en ganska stor monter där de sålde sina kläder, bla sålde de 200-kronorsbodyn jag köpte på "partyt" en vecka tidigare för 120 spänn
...och i torsdags blev det en utflykt till Lager 157 i Gällstad utanför Ulricehamn. Kompisen & jag trodde vi skulle hitta en del bra bebiskläder, men det fanns i princip ingenting, så vi fick shoppa till oss själva istället
Lyxigt att gå omkring där & kolla & slippa trängas, nästan inget folk alls!
...och på tal om ingenting, nu i helgen har vi varit bjudna på middag hos kompisar både igår & idag - lyxigt!
Paret vi var hos idag var i Sydafrika för ett tag sen & visade sina bilder, blev såååå sugna på att åka dit igen! Amanda får växa till sig lite, sen drar vi!
Sweet förresten, tänkte att du kanske kunde hjälpa Rosen med hennes fråga ovanför, om restauranten i NYC - jag hänvisade henne hit/till dig från resetråden
Angående detta med rutiner så är jag lite kluven, eller tja, hela min personlighet är lite kluven till alltför mkt rutiner... Jag VET att det är bra, speciellt för de små & underlättar för all del en del i tillvaron, men samtidigt så kan jag bli så superanti om jag känner att det låser upp för mkt & att spontaniteten försvinner. Spontaniteten är mellan varven så himla viktig för mig, så då får det hellre bli lite hipp som happ mellan varven. Förmodar att det beror mkt på ens personlighet hur mkt rutiner man har/behöver.
Heeeej Omsan,
kul att se dig - du har varit saknad!
Vad skönt att M kräks så mkt mindre nu! ...och vad gott att hon sover bra! Amanda sover mellan liknande klockslag, fast somnar ofta ngn timme senare än M. Har tänkt att vi på sikt ska få henne att somna tidigare & tidigare, men tar det i lugnt tempo.
Amanda blir stora tjejen denna veckan, fem månader imorgon!
Annars så har jag dragit på mig A's förkylning sen slutet av förra veckan. Helgen var väl på en OK nivå, men middag hos en familj med katt i lördags gjorde väl inte saker & ting bättre precis, så igår & idag känner jag mig ganska däckad Lugna inomhusaktiviteter som gäller, med pauser... Tack & lov har A varit ganska lugn, skönt!
BS, vad gott att Iris sovit bättre nu!!! Håller tummarna att det ska fortsätta så!
Frullan, vad kul att Dublin blev så lyckat & vad KUL att mannen din fick sådana bra dgr på egen hand med Borren!!
Gosnosen, fasen vad tråkigt Skickar en kram
telis, lycka till imorgon!
Frejis, vad kul! Det blir helgen runt nationaldagen, fredagen där är röd dag. Har funderingar på om det kan funka att smita ifrån mannen & kompisarna på söndagen där, den åttonde. Annars är jag nog kvar mån & ev tisdag med. Tänkte passa på att njuta av Kungliga Hufvudstaden & kompisarna däruppe, det var evigheter sen jag var där (nästan två år sen)!
Muggles, vad fin Moa var på bilden, & Victor, jösses vad han vuxit sen jag träffade honom före jul! Jättefin bild det med!
Ska se vad jag kan hitta i våra gömmor som bidrag till galleriet