Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Barnkarusellen

BS, det är som förgjort, jag nyser efter varje sprejning. Så typiskt eftersom jag i vanliga fall gillar att nysa men nu "får" jag inte. Fast det är bara en eller två gånger så jag hoppas att sprejen ändå kommer dit den ska.

Vad är det som kan vara dåligt med att Iris är så lång att hon kanske måste gå på återkontroller? Är det att hon växer så snabbt att skelettet och kroppen inte riktigt hänger med?

• Telemarkgrrl

BS, ja, jag är så konstig att jag tycker om att nysa, det är ju jätteskönt! Min man som är allergisk och nyser arton gånger om dagen året runt tycker inte alls att det är lika kul att nysa.

Lappis, jag är lite rädd att ta för mycket sprej också och ofta nyser jag bara en eller två gånger så jag har inte vågat ta en extra puff. Men inget verkar ju någonsin gå enligt planering så man undrar ju vad det blir den här gången, det är kanske nedregleringen som ska bråka med mig precis som för dig?

• Telemarkgrrl

gosnosen, jag ska pröva det. Mitt eget specialtrick för att inte nysa (att klämma åt om högerhandens lillfingerspets med vänsterhandens tumme och pekfinger) funkar inte alls.

• Telemarkgrrl

Fniss, du måste ha sett ganska kul ut, Lappis!

• Telemarkgrrl

Åh, vad spännande med Menopur, gosnosen! Om det inte funkar den här gången ska jag fråga om jag kan få prova det nästa gång, det ska ju tydligen vara bra för oss med högt FSH. Jag håller alla tummar och tår för dig!

• Telemarkgrrl

Men vore det inte läskigt att byta, Lappis? Du får ju ut perfekt mängd och kvalitet på dina ägg?

• Telemarkgrrl

Lappis, äsch det är bara jag som har ett sånt kontrollbehov och inte vill lita på läkarna utan vara med och bestämma själv. Jag hade tänkt att det inte var kvaliteten som var problemet utan själva fastsättningen av det befruktade ägget som var problemet och därför begärt att dom skulle köra AH eller att jag skulle få Trombyl eller så. Men som sagt, jag har envist kört med "kan själv!" sen jag var liten och vill fatta alla beslut själv. Men det är ju CvL som är experterna och dom vet säkert vad dom gör.

• Telemarkgrrl

Lappis, ja som sagt, om man kan luta sig tillbaka och bara lita på läkarna så är det jättebra, för sin egen sinnesfrid om inte annat.

• Telemarkgrrl

Ja, precis, alla är vi ju olika och man måste ju göra på sitt eget sätt, inte någon annans!

• Telemarkgrrl

Skulle jag börja tänka på alla missade sovmorgnar, restaurangbesök, resor, skidåk och alla spontana infall så skulle det inte bli några barn planerade i det teliska hemmet, den saken är klar.

Svar på tråden Barnkarusellen