Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Barnkarusellen

Lappis, på Falun får alla Trombyl efter ET. Det är bara som en halv eller en fjärdedels barnalbyl. Jag har en laddning över hemma från förra gången eftersom det aldrig blev något ET för mig. Om du vill ha dom till nästa gång så får du dom.

• Telemarkgrrl

Trombyl är blodförtunnande och ökar blodgenomströmningen i livmoderslemhinnan och gör att ägget fäster lättare. Det är iaf vad man tror i Falun. Det är också en väääääääligt liten dos acetylsalicylsyra.

• Telemarkgrrl

Pirr, är definitivt intresserad!!

• Telemarkgrrl

Lappis, jag fick dom inte av "vår" doktor utan direkt av kliniken. Men jag tror då rakt inte att det skulle bli något problem att få ett recept av honom. Men OM det skulle vara det så får du mina.

Var och hämtade ut en massa Gonal-f igår men om jag skulle få lite ont om dom så hör jag av mig.

• Telemarkgrrl

Jag vill vara med på fika/lunch/brunch whatever nästa lördag!

• Telemarkgrrl

pirr, vad kul att få läsa din berättelse! Skönt att du fick en hyfsat positivt upplevelse. Grattis till lilltjejen igen!

• Telemarkgrrl

Oj, är det redan dags för ÄP, gosnosen. Jag hade glömt bort att ni på CvL "bara" gör ett UL (på Falun är det två). Ska hålla alla tummar och tår på måndag!

Själv är jag nu i klimakteriet och börjar med sprutor imorgon kväll. Hemma hos svärfar.

• Telemarkgrrl

gosnosen, förra gången fick jag höja dosen efter ett par dagar, nu börjar jag på den högre dosen redan från början, inga andra skillnader.

• Telemarkgrrl

pirr, vad söööööööööt hon var! Och fint namn också, samma som min mans mormor.

Frullan, kul att du åker ändå även om du kommer att sakna Borren jättemycket! Elva tjejer i Dublin, det KAN inte vara fel. Och Borren och hans pappa kommer ju ha det supermysigt hemma. Ha riktigt riktigt kul!

Lappis, jag undrade också lite som Sweet fast jag inte vågade säga något. Hur mycket blöder du egentligen (fniss, förlåt mina personliga frågor men jag är ju så nyfiken)? Hur som helst så hoppas jag att ni får en jättehärlig semester, njut av sol, mat, vin och varandra!!

• Telemarkgrrl

Hej hallå!

Jag har haft en jättemysig, men lite väl social, helg. Hela lördagen gick åt till en släktträff vilket innebar både mastodontfika (jag säger bara tårt- och kakbuffé i tre timmar) och trerättersmiddag på restaurang, bilkörning på sommardäck i snöstorm och massa gos med kusinbarnen. Vilken otrolig skillnad det är på små bebisar, en var ett litet solsken och en ett litet åskmoln.

Sen har vi också hunnit träffa båda svårföräldrarna med respektive, mycket fika och prat har det blivit.

Svar på tråden Barnkarusellen