Pirr - tack för din förlossningsberättelse! Skönt att höra att du känner dig nöjd, trots att du fick sys en hel del. Jag kommer inte åt galleriet när jag är uppkopplad från jobbet, men ska kolla därhemma i helgen. Är ju nyfiken på din lilla tjej!
Gosnosen - vi får säkert mycket utbyte av varandra i resetråden, när vi nu har så lika preferenser. Spännande med äggplock på måndag!
Cicci - vad kul att du också planerar att komma till Göteborg när vi skåningar kommer dit! Och japp; det är lördagen den 17/5 det är dags för trådträff.
FruLlan - vad kul att du bestämt dig för att åka till Dublin; du får säkert en toppenhelg, och det tror jag att Borren också får. Det blir säkert kul för honom och hans pappa att få ha en hel helg tillsammans.
BS - det låter verkligen som en tuff kamp, den du för med/mot Iris!
AM - så skönt att det funkade bra att lyfta över Livia till er säng. Det kan ju vara mödan värt att göra det ett tag, så att både hon och ni får sova ordentligt. Så småninom sover hon säkert gott i sin egen säng igen.
Min blodtrycksmätning igår gick finemang; det var t o m ner lite från senast, 135/90 istället för 140/90. Förvisso är undertrycket det viktigaste, men det är i alla fall skönt att se att det inte stigit alls på en hel månad. Förhoppningsvis innebär det att det här är en stabil nivå för mig, och att det håller sig så här. Då är både BM och jag nöjda. Jag känner mig i alla fall väldigt lugn och harmonisk, och njuter av graviditeten igen.
Igår gjordes förresten den första mätningen av livmodern också, och efter 24 fullgångna veckor motsvarar min livmoder normalstorleken för en 26 veckors enlinggraviditet, så så där jättestor tycker jag inte att jag är. Till nästa besök skulle BM skaffa fram en tvillingmagekurva, så att jag kan jämföras med min egen kategori.