BS - hoppas att det gick bättre för din man och Iris inatt, än vad det gjorde igår natt! Det vore ju super om han kunde få in henne på rätt spår under ett par jobbiga nätter, och att du sen kunde spinna vidare på det arbetet. Hoppas att allt går bra!
Cicci - det vore ju bara alltför likt tanten att se till att du, som inte vill bli gravid just nu, blir det, medan andra som inget hellre vill kämpar och kämpar i motvind. Det är väl, som du själv säger, inget annat att göra än att invänta BIM. Hoppas att hon dyker upp som planerat!
Junilejon - kul med ny frisyr! Jag är själv kortklippt sen många år och trivs jättebra med det.
Muggles - ja, den där Barnaboken innehåller mycket intressant läsning! Vi hade mina och makens föräldrar här på middag igår kväll, och de har haft varsitt kolikbarn, så de gav inte mycket för Anna W:s teori om att kolik egentligen inte finns, utan enbart är "obehandlad" överlevnadsångest... Men det är ju som både du och Vänner sagt att där står mycket bra, men annat kan man ta med en nypa salt.
Man vet ju aldrig hur det här med amning kommer att fungera, men min förhoppning är kunna helamma under de första tre månaderna, för då ska maken också vara hemma. Vad jag förstått går många tvillingmammor över till mer och mer ersättning i takt med att de är själva med barnen, just för att kunna mata båda samtidigt. Sen har jag ju ingen aning om hur mycket mjölk jag kommer att ha heller, så kanske får det bli ersättning redan från början. Helst vill jag amma, och jag tänker kämpa en del för att få till det, men samtidigt försöker jag redan nu förbereda mig själv på att det kanske inte går, så att jag inte ska bli heldeppig för att det inte blir som jag tänkt mig. En viss envishet kan man nog ha nytta av för att få amningen att fungera, men det ska ju inte gå över till dumhet, så att man gör våld på sig själv och mår dåligt av det. Gud, vad präktig jag låter!