Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Barnkarusellen

du borde ha sagt det till grannen istället!

• nennesjuttioåtta

aa, vi skulle hålla oss från graviditet (det borde ju å andra sidan vara precis så som vi gjort hittills ) så jag antog att det var regnkappa på som gällde

• nennesjuttioåtta

min man rycker jämt hur mycket som helst precis när han somnar! Som en hund som drömmer att han springer. Hur söt som helst!!! *längtar hem*

• nennesjuttioåtta

hej fifiopipi, varför blev det tillhålsop? *nyfniken* Välkommen förresten, ajg ska göra en spolning om 3 veckor.

• nennesjuttioåtta

ok, då hänger jag med.

• nennesjuttioåtta

det verkar vara så många olika ordning olika landsting gör allt på.
    Jag ringde i oktober förra året, jag fick ta blodprover (T4, THS, FSH???) och maken lämnade spermaprov alldeles efter jul, men han kunde ha lämnat dem redan i december men det var vissa datum bara som de tog emot. Sen fick vi träffa en läkare i februari och då kollade hon mig med VUL, frågade lite om mens (fast jag trodde det skulle vara mer utförligt) och berättade att min makes soldater var lite trötta och fula, men många. Men "graviditet kan inte uteslutas med den här sortens spermier" så det var väl egentligen inget stort fel. Sen ska jag på spolningen nu den 16:e och efter det så ska vi på Läkarhuset här i stan för insemination om det inte händer något efter spolningen.

• nennesjuttioåtta

jag börjar också ge upp Just nu är det jättetungt, även fast vi har en plan. Mina gravida vänner tycker att det är toppen att vi får hjälp, men det är väl allt annat än toppen?!?!! Jag vill kunna själv!! Just nu är jag skitless på det här och hatar alla gravida (ja, ni som är det behöver inte ta illa upp, förstås) för att jag tycker det är så orättvist.

• nennesjuttioåtta

Telis
    tack för att du tror på mig och jag hoppas ju att du har rätt, men du funderar ju i samma banor som mig. Fast jag har iofs inte lika trötta äggisar som du (och jag tror att det kommer att funka för er tills lut ändå!!!!), men min magkänsla just nu är också att barn aldrig kommer att hända mig. Fast någonstans sitter en idiot häruppe i huvet och hoppas att det är nästa månad det händer! Men eftersom jag vet redan nu att nästa månad händer det definitivt inte, pga spolningen, så är jag ännu mer låg än vanligt. Sen att ännu en vän är på smällen gör ju inte saken bättre.

Härligt Lappis!!!!!!!!!!!!!!

PIRR!!! hoppas att du inte har möjlighet att läsa här på några dagar nu, och att ditt usla (?) humör var ett tecken på en annalkande nedkomst!!!

• nennesjuttioåtta

jo, jag vet ju att jag egentligen inte ska klaga, eftersom vi inte ens provat insemination och ivf och åldern och fina äggisar har jag ju på min sida (fast jag hade glömt bort att det var så många år som skilde, har sagt till P att du är 34-35, för jag visste att du var äldre men inte SÅÅÅ mycket äldre, hehehe ) men jag är så jävla otålig! Grejen är att jag egentligen inte är så noga med att det ska hända nu, nu, NU utan att jag bara vill veta ATT det kommer att hända. men det vet ju ingen. Fast det talar ju för att det ska gå bra. Fula huven till trots! (observera att det endast är slöheten som de ärvt från husse, fulheten måste komma från... tajta kalsonger) Och "alla andra" har det ju gått så jävla smidigt för, utan vare sig rosenrot, bisolvon, äggställning eller kontorsstolar och förhudsmockasiner. jag vet 1 som använt ÄL-test. 1 gång. Fusk.

Men ska de inte ändra något för att se om de ska mogna mer? nu får de ju skärpa till sig, masjävlarna!

Svar på tråden Barnkarusellen