Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen

AM, antingen kommer Iris att gå långt eller så blir hon värsting, vi får hoppas på det bästa!!

• BrudSommar2006

Snartis, vi gav upp det aktiva försökandet med napp någon gång vid sjumånader, hon har dock fortfarande nappar som ligger lite här och där som hon har och leker med men inte använder hon dem som det är tänkt och snuttar på dem inte.

• BrudSommar2006

Nu har maken kommit hem, packat upp och tagit upp Iris för att sova, vad jag kan höra så går det inte speciellt bra just nu.

Det här med mode för småbarn har jag inte reflekterat så mycket över tidigare men nu har flera expediter i olika affärer påpekat att med Iris klara färger så passar hon i starka färger och sedan gått och tagit fram lämpliga plagg. Vi har hittills inte låtit lura oss att gå med oss något vi inte tänkt oss från början men man funderar ju på om man ska gå tillbaka och slå till!

• BrudSommar2006

Cicci, ammar du fortfarande lite grand på dagarna? Dvs har du fått bort nattamningen men inte helt slutat i övrigt? Det är dit jag skulle vilja komma nämligen.

Nattson, hur har det gått med svimningarna? Är du bättre nu? Vad sade bm?

Lappinette, jag säger det igen, ha en riktigt trevlig resa!

Väntar på att Iris ska bli trött och det ska bli dags för morgonsömn, hade gärna gått och lagt mig med henne men jag vet inte när hantverkarna kommer, det talar de ju aldrig om, suck.

• BrudSommar2006

Cicci, aha, så du har verkligen slutat att amma helt, då kan ju faktiskt mensen komma precis när som helst eller också inte!!!

AM, vad skönt att ni fått sova allihop!

Iris sover sin morgonsömn i vagnen nu efter en halv flaska ersättning, hon gillar verkligen inte välling och jag förstår henne, det luktar ju tom illa, hon behöver den ju inte heller för matens skull. Däremot hittade jag några överblivna tetror ersättning när jag rensade skåpet och tänkte att de kan jag ju prova i stället för att slänga och det verkar ju gå bättre för att tillfredsställa snuttbehovet lite.

Igår kväll sov hon som vanligt ungefär två timmar i sin säng innan hon vaknade men ikväll är det fredag så maken ska försöka få henne att sova längre i natt. Ska utrusta honom med en flaska ersättning så får hon väl göra som hon vill om hon vill snutta av den eller skrika antar jag. Hade tänkt amma på tills hon är tolv månader ungefär men vi får väl se helt enkelt.

Tinga, ja det är lite jobbigt med Iris men egentligen är det mest jobbigt för att jag testat olika saker som inte fungerat, det är ju inte så att jag sitter och gråter av trötthet och håller på att gå under eller så på dagarna även om jag är trött och Iris är ju underbar när hon är på gott humör. Man önskar att det var lättare att se saker i svart och vitt och veta vad som var rätt och fel!!

I maj åker maken iväg till USA igen i tio dagar, hoppas att vi kommit en bit på väg med sömn och annat vid det laget, fast jag funderar faktiskt på att åka med mina föräldrar ner till Öland en vecka då, kunde vara trevligt att komma hemifrån och så får jag ju hjälp med Iris.

• BrudSommar2006

Tinga, så bra att blodtrycket håller sig på mattan, då ska det säkert gå bra nu, jag har för mig att blodtrycket brukar öka i mitten av graviditeten och det kanske har ökat klart för din del nu då.

• BrudSommar2006

MSW, så tråkigt!

Izzie, det låter ju fantastiskt att hon sover så bra, trist med läkaren men bra att ni fått ny tid till någon annan för att gå igenom det hela, jag skulle nog också fundera på snitt till nästa gång för säkerhets skull. Man har ju hört att livmodern är lite uttänjd efter första barnet så att tvåan fixerar sig senare också så det är ju ytterligare något att vara nervös för in i det sista kanske.

Jag är jättetrött förresten, märks inte det här i tråden på allt mitt gnäll!!! I natt fick maken för sig att han skulle försöka få Iris att sova mer i sin säng så han tog fram liggunderlag och sovsäck och lade sig i Iris rum! Hon sov sina vanliga två timmar ungefär, fast då hade vi ju inte hunnit lägga oss än, skrek sedan konstant till klockan tre och sov sedan två timmar till till fem. Då orkade han inte längre utan kom in med henne så att hon fick amma och somna om, hon sov väl en timme efter att ha ammat ena sidan, fick den andra och så sov hon två timmar till till åtta, normalt vaknar hon alltid sex så hon måste varit trött. Det gick ju bara inte att sova när hon skrek så där så vi är lite möra nu men han tänker visst försöka i kväll igen. Risken är väl att han inte hinner komma någon vart och imorgon är det ju söndag så sedan ska han ju upp och jobba. Kanske orkar jag fortsätta själv då men sedan kommer det ju hantverkare på måndag så det blir ju ingen vila för mig heller men, men.

• BrudSommar2006

Muggles, vi körde massor med ersättning i början eftersom jag inte hade så det räckte men det sabbade aldrig min amning utan hon snuttade på och så löste det sig efter några månader.

Däremot tycker jag att det här med amning har sabbat mycket jämfört med om vi hade kört med flaska från början, först ska man amma så mycket som möjligt och lära dem att bli snuttberoende, sedan vid någon osynlig gräns ska de helt plötsligt helst inte vara amningsberoende längre och när det inträffar vet man inte riktigt, man vet bara att helt plötsligt är det ens eget fel att de inte sover eftersom man vant dem vid att amma. Helt galet!

• BrudSommar2006

Mrs B, har inga fler dagisfrågor just nu, är däremot orolig att vi inte ska få någon plats eftersom det verkar som att alla andra fått veta redan och det har inte vi. Vi måste ju veta så att vi kan tala om på jobbet hur vi ska vara hemma. Kommunen säger att de tycker att vi ska ringa runt till de dagis vi står i kö hos, man får stå i kö hos fem här, och kolla om de fördelat alla platser redan eller inte så det får vi väl göra men jag tycker att det är konstigt att alla ska ringa runt själva när det är en gemensam kö, det måste ju störa väldigt att folk ringer hela tiden.

• BrudSommar2006

Cicci, har inte tänkt på att prova juice men däremot har vi kört med ersättning nu och det har gått jättebra. Förstår inte att vi kämpat på med att försöka trycka i henne välling när hon uppenbarligen inte tycker om så länge utan att komma på att prova något annat. Det var det där med att det skulle vara så mättande som vi snöade in på.

Det gick i alla fall mycket bättre för maken igår natt än första natten, hon skrek i princip inget alls, vaknade flera gånger så att han fick vagga och en gång fick han ta till flaskan men annars så låg hon i sin säng till halv sex då hon fick komma över till vår säng, snuttade ena sidan och sov en timme, snuttade andra sidan och sov en timme till och så var klockan närmare åtta innan jag behövde gå upp, det minns jag inte ens när det hände sist. Själv hade jag svårt att sova ändå, men, men. I natt blir tredje natten som maken tänker campa på golvet i Iris rum, hoppas att det fortsätter gå åt rätt håll.

Svar på tråden Barnkarusellen