Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen

Cicci, när är det dags att testa? Om det var falskt alarm så kommer det väl ingen mens i alla fall så det är väl inget säkert tecken på vare sig det ena eller det andra i ditt fall gissar jag. Det blir väl till att ta till stickan för att veta säkert då. Både spännande och läskigt på samma gång alltså!

Lapinette, förkylning, försvunna väskor och ingen bikini, då kan det verkligen bara bli bättre!! God fortsatt semester!!

Muggles, ska ni vara båtlösa ett tag nu då? Vi vill gärna ha en liten motorbåt fast det får vänta ett par år nu när vi vill hålla på i trädgården och inte vet om vi ska satsa på ett syskon åt Iris eller inte. Men sedan så.

Rosen, det borde verkligen finnas någon i den här tråden som kan hjälpa dig, de tittar nog in förr eller senare!

• BrudSommar2006

Cicci, jag hade inga symptom innan jag plussade så jag är inte till någon hjälp. Stackars Victor som fortfarande är lite risig, hoppas att han blir bra snart. Vi har varit på Ikea idag bland en massa snoriga barn och suttit i barnstol som säkert var full med bakterier (fast jag torkade så gott det gick) så nu blir Iris säkert sjuk igen!

Angående våra rutiner så är det väl hyfsat fasta fast lite beror det på när Iris vaknar på morgonen, om hon får för sig att sova en timme längre så väcker jag henne inte för sakens skull! Mattiderna är alltid ungefär desamma men sömnen blir ju förskjuten då och ibland är vi ute och åker och så somnar hon i bilen fast det egentligen inte är sovtid osv.

• BrudSommar2006

Hej! Nu har maken campat på golvet i Iris rum i fyra nätter och nu tänkte han att det får räcka så får vi se hur det går. I går natt sov Iris till två, fick ersättning och sov sedan till fem. Sedan fick hon ligga hos mig och snutta till klockan sju. I natt sov hon till fem, fick flaska, sov till kvart över fem och fick sedan kom in till mig. Eftersom jag nu fått sova åtminstone till fem fyra nätter i rad börjar jag känna mig hyfsat utvilad faktiskt. Skönt!

Makens kollega mailade att han hade en konflikt med yngste sonen hemma och eftersom det fanns risk att det skulle ta tid så skulle han bli sen till jobbet. Senare mailade han ut att
    Pontus har nu suttit på samma ställe utan att få göra något tills han sagt förlåt till Jesper. Han har suttit där i 3.5 timmar och vägrar fortfarande. Eftersom det inte lär bli så mycket jobb av denna dag för min del så är det nog bäst att jag tar en dag semester. Vi ses imorgon.

Får en att undra om man verkligen ska satsa på en till!!

• BrudSommar2006

Omsan, kul att allt går bra!

FruLlan, vilken tur att du kom iväg när det blev så bra!

• BrudSommar2006

Sostot, hur oregelbubden är du och vad är makens problem? När har ni tid för utredning?

Gosnosen, vad trist, när skulle läkaren ringa?

• BrudSommar2006

Telis, håller tummarna!

Frejis, heja, heja!!

• BrudSommar2006

Phu, är jag ikapp nu tro. Har jag glömt något undrans.

Ja, hoppas det håller i sig med Iris sömn nu.

Iris fyller ett den 5:e juni så någon gång där ska vi väl ha släktkalas men annars kan vi säkert hänga på trådträff.

• BrudSommar2006

Visst ja, ska titta i galleriet senare också.

• BrudSommar2006

Omsan, jag har ju också 20 kg att gå ner, suck. Fast jag har inte kommit lika långt som du vad det gäller att sluta amma, fast i och med att jag inte behöver hålla på och strula på nätterna längre så har det ju sjunkit rejält tack och lov. Iris vaknade ett i natt, snuttade lite flaska och sov sedan till halv sex, helt fantastiskt! Måste ta tag i det där med vikten, helst igår, men har svårt att hitta motivationen.

• BrudSommar2006

Nu har vi sållat bland alla vagnar och är nere i tre - Emmaljunga Cangaroo, Quinny Speedi eller Quinny Freestyle, är det möjligen någon som tittat på någon av dem?

Muggles, har ni köpt vagn än?

Svar på tråden Barnkarusellen