Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Barnkarusellen

Mrs B, jag har en man som är jätteduktig på franska, även om han inte är infödd. Jag kan be honom om hjälp om du vill?

• Telemarkgrrl

Mrs B, han säger att det betyder typ "...göra linser till min flicka". Det där sista ordet (ouach) har han inte hört men det kanske är nån slags utrop, som typ svenska uäck eller usch eller så?

• Telemarkgrrl

Jag utgick bara från mig själv, jag tycker linser är äckliga. Men det kanske lika gärna kan betyda "hurra"!

• Telemarkgrrl

Hej Muggles! Ni behöver iallafall inte bry er om lakan, det får ni låna av oss, ni kommer att ha nog att bära på ändå. Förvänta er inget lyxboende bara, gästlägenheten är vääääälidigt spartansk.

IVF:en ja, sprayperioden gick över förväntan, jag fick migrän ett par dagar när jag trodde att jag skulle dö och lite spänningshuvudvärk som jag kunde leva med. Inga värre depressioner eller hysteriska utbrott som tur var.

Nu håller jag på och tar sprutor och det är värre. Själva sprutorna i sig är en piece of cake, det är värdens tunnaste nål och känns knappt. Men satan i gatan vad jag har ont i äggstockarna och ryggen.

Det var lite kul igår när jag var ute med jobbet och åt och var tvungen att gå in på restaurangtoaletten och hålla på med kanyler som en annan pundare.

Idag ska jag på VUL och se om det växer några ägg där inne. Jag hoppas verkligen det, det vore lite snöpligt att ha så ont och ändå inte få några bra ägg.

• Telemarkgrrl

Du kanske kan smita in på flygplatsen precis före start eller efter landning? Jag var tvungen att skjuta på min spruta en halvtimme igår för att klämma in den mellan för- och varmrätt.

• Telemarkgrrl

Det var lite kul igår på restaurangen, precis när vi hade ätit varmrätten så sa en av dom som var med att han var tvungen att ta en spruta för sin diabetes och så halade han upp en nästan likadan spruta som min och började trixa med nålar och annat. Jag kanske skulle ha gjort likadant och inte smugit in på toaletten?

• Telemarkgrrl

Lycka till på UL på fredag, Nattson! Han/hon har säkert bara en liten lugn period just nu!

Lappis, jag vet bara att dom innehåller 900 IE men jag vet inte hur mycket det är egentligen, det är ju ingen riktig måttenhet?

Hur löser du kylskåpsproblemet på resan? Vad konstigt det är det där med att sprutorna ska förvaras i kylskåp tills man öppnat dom men att man kan ha dom i rumstemperatur efter dom är påbörjade?

• Telemarkgrrl

Lapinette skrev 2008-02-13 12:51:40 följande:

Telis - får man ha dem i rumstemperatur när man väl påbörjat sprutan? Trodde alltid de skulle förvaras kalls så när vi var på Yasuragin la vi dem i fönstret. Om det är så är det ju helt ok att inte ha några isblock med sig på resan. Får bara se till att jag påbörjar en hemma ...mina räcker ju lite längre än dina (187,5).
    Ja, så är det, när dom är öppnade kan dom förvaras i rumstemperatur. 187,5? *räkna, räkna* Då borde du klara dig på bara en spruta i fyra dagar, och det var väl bara en helg ni skulle åka bort? Då blir det ju inga problem.
  • Telemarkgrrl

Lappis, du hade ju problem med nysningar när du tog sprejen? Jag fick lära mig för länge sen att när man känner att en nysning är på väg så ska man ta vänster tumme och pekfinger och knipa åt så hårt det bara går om höger hands lillfingerspets (på varje sida om nageln kan man säga). Det funkar så himla bra på mig, men det kan ju vara bara en psykologisk effekt eftersom jag tror så stenhårt på det!

• Telemarkgrrl

Jag vet inte, jag har aldrig vågat prova med "fel" hand.

Svar på tråden Barnkarusellen