Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Barnkarusellen

För ett par veckor sen berättade jag för en fd kollega om våra barnförsök och besök på SH och IVF:er osv. Då visade det sig att hon också gått på SH och tagit prover och gjort inseminationer osv. Och när min man berättade för sin chef vad vi håller på med så berättade hon att dom är inne i SH-svängen nu. Oootroligt.

• Telemarkgrrl
    Lapinette skrev 2008-02-19 09:20:14 följande:
    Shit, du är ju superdrogad just nu!
    Hög som ett hus!
  • Telemarkgrrl

Angående brunchen, jag tror att det blir nio vuxna och fem barn om både Vickan och jag kommer. Jag hoppas verkligen att jag inte mår så dåligt dagen efter ÄP att jag inte orkar komma. Men du kan kanske boka för nio+fem? Några fler eller färre kan väl inte spela någon roll.

• Telemarkgrrl

Ja, precis, Mornington stämmer!

• Telemarkgrrl
    Vännerfan skrev 2008-02-19 14:54:15 följande:
    Av nån anledning satt jag dock och grät hela tiden. Försökte berätta för maken att här finns en tjej som också hade den sjukdomen som gjorde ivf och just fått sin pojke nu och en annan som just gjort en ivf som inte gick bra och nu ska göra sin andra och så hon som ordnat boende åt oss i Sthlm som också har sjukdomen som ska göra första ivf:en nu. Men det tog flera minuter att berätta, jag grät så jag inte kunde prata. Man blir så engagerad i er... KRAM sötisar, jag hoppas av hela mitt hjärta att ni kommer att lyckas snart!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Men nu börjar jag ju nästan gråta igen! Jag kommer att vara tvungen att sjukskriva mig om jag någonsin blir gravid, jag kommer ju inte att kunna hålla torrt en minut!
  • Telemarkgrrl

Lapinette skrev 2008-02-19 14:56:17 följande:

Det låter nämligen som mig! Maken vet allt om Sweet, Telis m fl.
    Oj då, då kommer jag att skämmas ihjäl om vi skulle råka stöta ihop på stan.

Närå, men det blir ganska mycket "Nu är Lapinette i Barcelona" och "Lapinette sa på lunchen idag...." hemma också.
  • Telemarkgrrl

Åh, Mrs B, vilken jobbig dag det måste vara idag! Kramar!!

• Telemarkgrrl

Cicci, tur att du sa det där med att åka gratis på bussarna, jag har slagit i tjejerna att man måste köpa biljetten i förväg nuförtiden. Hade ingen aning om det där med att man åker gratis med barnvagn.

Är inte vällingen lite tjockare än vatten och juice? Han kanske helt enkelt tycker att det är en skum konsistens att dricka ut flaska?

• Telemarkgrrl

Nu har jag tagit sista sprutan och sprejen och imorgon ska jag inte ta någonting alls. Känns riktigt konstigt att inte behöva hålla reda på klockslag, medicinsorter och doseringar.

• Telemarkgrrl

Så där, nu är Mugglan och Vänner på plats i Stockholm. Jag har eskorterat dom till lägenheten och nu ska dom nog träffa Cicci och fika tror jag.

Mindre, åååååh vilket charmtroll!

Och tusen tack för alla hållna tummar!! Jag är ömsom jättenervös och bara vill strunta i det och ömsom jättecool och tycker att det ska bli lite spännande. Rapport kommer imorgon kväll (om jag mår tillräckligt bra för att hänga vid datorn)!

Kram till alla söta trådisar!

Svar på tråden Barnkarusellen