Barnkarusellen
Hallå allihopa!
Nu har jag vaknat efter att ha sovit en stund på soffan. Mår prima faktiskt även om jag känner mig lite "nyopererad" när jag är upp och går, lite stel och öm så där.
Tusen tack för alla tummar, ni är så rara allihopa så jag blir alldeles stum!
Jag var sååå nervös på vägen till IVF-kliniken idag men väl där så blev vi omhändertagna av världens gulligaste barnmorska och då släppte nervositeten. Det var lite läskigt när morfinet slog till (på två röda sekunder efter att dom injicerat det så snurrar det till som en riktig praktfylla i huvudet ) men sen gick det jättebra. Kändes inte mer än en vanlig gynundersökning trots att jag bara fick minimumdosen på morfinet.
Så när dom sa att dom var klara så trodde jag att dom menade att dom var klara att sätta igång på allvar.
Efteråt fick jag ligga lite och vila men efter tjugo minuter kändes det onödigt, jag mådde bra och ville hem så vi åkte hem först trots att vi kom sist.
Det var dom goda nyheterna ... Dom dåliga är att dom bara fick ut tre ägg på dom sex äggblåsorna. Men men, så länge som åtminstone ett blir befruktat och återinsatt så är jag nöjd! Dom ringer imorgon och berättar om dom har blivit befruktade eller inte.
I så fall blir det ET på måndag.