• Virvel

080809 del 3

Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

• Svar på tråden 080809 del 3
  • blivandefrularsed
    ElinJonas skrev 2008-03-04 19:25:52 följande:
    Hallo!!! Har lagt ut två nya bilder i mitt galleri. På vårt inbjudningkort, blomsterkorgar mm
    jättefina kort!
  • blivandefrularsed
    bridesilly skrev 2008-03-05 12:15:55 följande:
    Jag börjar bli så trött på alla som tycker jag är såååå fånig som planerar så långt i förväg och går in för det här så mycket. Är det inte meningen att man ska planera väl? Usch måste man kasta ur sig detta till mig hela tiden
    Håller med. Ibland drar jag mig för att ens nämna bröllopet när jag vet att jag troligtvis kommer få höra nåt sånt..
  • blivandefrularsed
    AoM skrev 2008-03-04 18:35:22 följande:
    Helt otroligt att det är så nära nu!! Vad har ni kvar att fixa?
    Menyn - vet att vi ska ha tre-rätters, kött till huvudrätt och glass till efterrätt
    Brudgummens kläder
    Underkläder
    Skor
    Bestämma brudbuketten exakt - vet ungefär
    Alkohol - tyskland eller systemet??
    Hindersprövning
    Fixa vigselprogram och sånt
    Musik till festen
    Alla dukningsgrejer - vet hur det ska se ut i stort
    Beställa vigselringen - var inne i dag och bestämde hur den ska se ut, funderar på två stenar extra, får veta pris imorn (åå, så fint!)( www.engelbertstockholm.com/products/
    modell: LÅG NOUVEAU FADEN (pilen åt höger två gånger, de i mitten))
  • bridesilly

visst är det tråkigt att man inte kan glädjas med brudparet istället för att gnälla om att det är så långt i framtiden, ja men inte för oss som planerar det och lever med planeringen varje dag eller hur

blivandefrularsed skrev 2008-03-05 19:51:53 följande:
    Håller med. Ibland drar jag mig för att ens nämna bröllopet när jag vet att jag troligtvis kommer få höra nåt sånt..
  • blivandefrularsed
    bridesilly skrev 2008-03-05 20:09:15 följande:
    visst är det tråkigt att man inte kan glädjas med brudparet istället för att gnälla om att det är så långt i framtiden, ja men inte för oss som planerar det och lever med planeringen varje dag eller hur
    O, nej! Det här är det bästa stället!!!
  • bridesilly

Det är tur att man har BT att tjöta bröllop med varje dag

• matteve

En fråga; Vad tycker ni om menyn? Vi vill ha en ganska "lätt" meny, och älskar lax!

Serranoskinka med basilika- och sherrymarinerad melonsallad och nötfromage

Skaldjursfärserad laxfilé med champagnesås och kokt potatis

Mocca- och kardemummaparfait med mangosalsa

• cindell

Vi ska nog också ha serranoskina till förrätt. Laxen lät jättegod, kan inte riktigt placera hur efterrätten ska smaka. Men förrätt och huvudrätt blir säkert jätte bra

• nilia

bridesilly:

Usch va tråkigt att folk ska hålla på så! Nu är det ju inte ens lång tid kvar. Och varför ska man skjuta på allt och göra det i sista minuten när det kan göras nu?
    Själv så känner jag att det är bra att vara ute i god tid för då hinner man verkligen tänka igenom allt länge så att man inte ångrar sig när man väl sitter där på sin stora dag.
    Och det är ju lättare att få det som man tänkt sig när man är ute i god tid, så är det ju med allt!

• bridesilly

precis Man ska vara ute i god tid för att kunna njuta av sommaren och jobba på solbrännan till klänningen och bara vara istället för att stressa runt som ett ströe och få nöja sig med andra detaljer än vad man hade tänkt sig för att man inte har tid att hitta rätt.
    Nej jag är FÖR att vara ute i för god tid

nilia skrev 2008-03-05 22:33:26 följande:
    bridesilly:Usch va tråkigt att folk ska hålla på så! Nu är det ju inte ens lång tid kvar. Och varför ska man skjuta på allt och göra det i sista minuten när det kan göras nu?Själv så känner jag att det är bra att vara ute i god tid för då hinner man verkligen tänka igenom allt länge så att man inte ångrar sig när man väl sitter där på sin stora dag. Och det är ju lättare att få det som man tänkt sig när man är ute i god tid, så är det ju med allt!
Svar på tråden 080809 del 3