• Virvel

080809 del 3

Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

• Svar på tråden 080809 del 3
  • AoM

Vi har fått omvända reaktioner, mest sånna iaf :) De flesta tycker att det är positivt att vi är så framåt med planeringen! Fast sen finns det ju alltid de som tycker tvärt om!

• Nufsan

Det låter jättegott, men såsen till laxen kan jag inte uttala mig om Har ätit en sherrysås till lax som är gudomlig, men det kanske är lika gått med champagnesås

matteve skrev 2008-03-05 21:51:29 följande:
    En fråga; Vad tycker ni om menyn? Vi vill ha en ganska "lätt" meny, och älskar lax! Serranoskinka med basilika- och sherrymarinerad melonsallad och nötfromage Skaldjursfärserad laxfilé med champagnesås och kokt potatis Mocca- och kardemummaparfait med mangosalsa
  • AoM

FAN!
    Fick just veta att min kusin inte har fått vår inbjudan. Inte ngn avi från posten heller (skickade i större paket, de gick inte ner i alla brevinkast).

Ååååh. Tänk om det är flera som inte har fått? Ska man behöva ringa runt till alla????

Ringer posten nu, är arg som ett bi!!

• bridesilly

neeej usch va jobbigt

AoM skrev 2008-03-06 09:55:43 följande:
    FAN! Fick just veta att min kusin inte har fått vår inbjudan. Inte ngn avi från posten heller (skickade i större paket, de gick inte ner i alla brevinkast). Ååååh. Tänk om det är flera som inte har fått? Ska man behöva ringa runt till alla????Ringer posten nu, är arg som ett bi!!
  • AoM

Ok, jag blev hysterisk!!
    Efter 17 minuter i telefonkö till posten kom jag så äntligen fram!!
    Blev bemött av en snorkig kärring som upplyste mig om att de bara kunde spåra paket med kollinummer, inte post. Nähej sa jag, det förstod jag ju, men vad gör ni åt det faktum att ni har slarvat bort posten vi har skickat med er?

Surkärringen: Inget. Vad trodde du vi skulle göra?
    Jag: (med hysteri i rösten som inte går att dölja) men det är faktiskt våra bröllopsinbjudningar vi pratar om, det är inte bara vanlig post! Inbjudningarna till vårt bröllop!!!!

Surkärringen: Du kan väl hälsa mottagaren att de kan kontakta sitt serviceställe och be dem leta, men de tror jag nog inte att de är villiga att göra, de har faktiskt annat för sig.

Jag: Men herre gud, och det är tänkt att ni ska se till att all post kommer fram... ojojoj (jag lägger på)

• bridesilly
    fyyyyyyyyyy vilken surtant, va e det för folk som jobbar där
    AoM skrev 2008-03-06 10:19:54 följande:
    Ok, jag blev hysterisk!! Efter 17 minuter i telefonkö till posten kom jag så äntligen fram!! Blev bemött av en snorkig kärring som upplyste mig om att de bara kunde spåra paket med kollinummer, inte post. Nähej sa jag, det förstod jag ju, men vad gör ni åt det faktum att ni har slarvat bort posten vi har skickat med er?Surkärringen: Inget. Vad trodde du vi skulle göra?Jag: (med hysteri i rösten som inte går att dölja) men det är faktiskt våra bröllopsinbjudningar vi pratar om, det är inte bara vanlig post! Inbjudningarna till vårt bröllop!!!! Surkärringen: Du kan väl hälsa mottagaren att de kan kontakta sitt serviceställe och be dem leta, men de tror jag nog inte att de är villiga att göra, de har faktiskt annat för sig.Jag: Men herre gud, och det är tänkt att ni ska se till att all post kommer fram... ojojoj (jag lägger på)
  • AoM

Hm. Undrar om jag ska ringa upp posten igen och lika spydigt som jag blev bemött fråga dem om de betalar samtalstaxa för att vi ska ringa runt alla och fråga om posten skött sitt jobb och levererat inbjudningarna, och om så inte är fallet, om posten betalar för att vi gör nya och skickar ut?

Tror fan att jag ska ringa *skrattar argt*

• KKC

Hej!
    Ringde kyrkan igår och nu har vi med bokat 080809
    hoppas bara att deras församlingshem är ledigt med, annars måste vi byta datum... vill verkligen ha den lokalen som festlokal, jätte vackert och den rymmer 100 pers, kostar bara 800kr(!)
    får veta imorgon...

• Nufsan

Någon som vet om man får dricka alkhol i ett församlingshem eller om kyrkan är helt emot att det serveras alkohol?

KKC skrev 2008-03-06 10:25:48 följande:
    Hej!Ringde kyrkan igår och nu har vi med bokat 080809 hoppas bara att deras församlingshem är ledigt med, annars måste vi byta datum... vill verkligen ha den lokalen som festlokal, jätte vackert och den rymmer 100 pers, kostar bara 800kr(!) får veta imorgon...
  • KKC

Nufsan: tror att det är olika i olika församlingshem. fråga dem? vi tänkte inte fråga iaf, är det inte tillåtet så får de informera om det annar så vet de inte att vi har alkohol där... (blir ändå inga mängder, 2 glas till maten men thats it. pga att det kommer finnas massa barn där + att vi har en för tight budget)

Svar på tråden 080809 del 3