• Virvel

080809 del 3

Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

• Svar på tråden 080809 del 3
  • TyresöBrud

Ang. min tärnklänning, den mörka i mitt galleri, tycker ni att den är för avklädd?

• AoM

Som brudklänning eller dagen efter eller? Tycker att den är jättefin! Har du tänkt ha den mörk?

TyresöBrud skrev 2008-04-01 15:25:14 följande:
    Ang. min tärnklänning, den mörka i mitt galleri, tycker ni att den är för avklädd?
  • blivandefrularsed

Vi ska också boka in ett möte med vilgselförättaren snart. Hon ringde igår.

• TyresöBrud

AoM
    Nej den mörka klänningen är till min tärna att ha på bröllopet, fast i salviagrönt och med en sjal till i samma tyg.
    Den ljusa klänningen ska jag ha dagen efter på vår brunch.
    På bröllopet kommer jag att ha klassisk A-linje formad med släp, axelbandslös men med Bolero i kyrkan och lång slöja.

• AoM

Jag tycker inte att den är för avklädd, inte med en sjal till!!

• TyresöBrud

Skönt att höra, då kör vi på den!
    Jag är så glad att jag hittat så fin klänning till dagen efter bröllopet, känns på något sätt som att det finns liv efter bröllopet också :) Hopas ni förstår hur jag menar

• AoM

Jag har inte ens hunnit tänka på dagen efter :)

• blivandefrularsed

Dagen efter...då ska vi slappa! Kanske inte ens stiga ur sängen. Hoppas ni förstår vad jag menar

• nilia
    TyresöBrud skrev 2008-04-01 21:43:50 följande:
    Skönt att höra, då kör vi på den!Jag är så glad att jag hittat så fin klänning till dagen efter bröllopet, känns på något sätt som att det finns liv efter bröllopet också :) Hopas ni förstår hur jag menar
    Huu dagen efter bröllopet.. va tomt det kommer att kännas då;)Som tur är väntar bröllopsresan=)
    Hur kommer ni alla att att göra dagen efter? Ska ni ha brunch eller något liknande?
    Svärmor vill ha det men inte jag.. vill bara kunna njuta av dagen men min man och smälta det som har hänt! Men samtidigt så kanske man måste ha det för långväga gäster?
  • bridesilly

Vi planerar att ha en brunch för alla gäster som vill närvara dagen efter men då kommer det vara till självkostnadspris, mer som att träffas i mer avslappnade former och käka gott och tjöta lite

Nuuuuuuuuuuuu har vi äntligen fått en präst. Jag är sååå såå lättad.

Svar på tråden 080809 del 3