Inlägg från: Nufsan |Visa alla inlägg
  • Nufsan

080809 del 3

Vi har osa 30 maj.

• Nufsan

Cindell,har du hellång klänning så syns det inte så mkt, förutom om du har släp t ex och lyfter upp klänningen.. Jag tror man inte tänker så mkt på dem.

• Nufsan

Vårt värdpar har fått lov att boka om deras utlandsresa så våran sista OSA dag så är det på plan till Kreta Hur gör man då då??? Är livrädd att flera anmälningar ramlar mellan stolarna då!

• Nufsan

Det var ju smart

blivandefrularsed skrev 2008-04-06 21:20:29 följande:
    Dom kanske kan prata in ett meddelande på sitt mobilsvar att dom är utomlands och att det går bra att anmäla sig när dom kommer hem eller att dom (värdparet) kan ringa upp då.
  • Nufsan

Jag är ledsen... jag har kämpat med min vikt för att gå ner och bli smal och fin till bröllopet, helt utan resultat.. Nu vet jag dock varför, min sköldkörtel har lagt av så jag har NOLL i ämnesomsättningen. Har börjat medicinera, men lär väl inte hinna bli klar med den nivån så jag kan gå ner i vikt, så nu får jag gifta mig ful

• Nufsan

Tack vad snäll du är!

Spännande med hindersprövningen, för det är ju lixom det som krävs för att få gifta sig Gäller bara att inte glömma papperen sen när man ska vigas

bridesilly skrev 2008-04-08 23:06:41 följande:
    va tråkigt. Men du jag tror du kommer vara jättevacker på din bröllopsdag. Oroa dig inte, din m2b kommer tycka att du är vackrast i världen och alla gäster med när dom ser hur lyckliga ni är och så fina och uppklädda
  • Nufsan

Nej det är så. Om du bokar i ditt "nya" namn och kommer med ett gammalt pass så får du inte åka och då får ni problem!

nilia skrev 2008-04-10 16:02:40 följande:
    Okej, men då åker man ju egentligen "under falskt namn";) Men det brode väl inte vara några problem om polisen sa så till dig ju!
  • Nufsan

Nu har vi ansökt om hindersprövning och jag har lämnat in om namnändring

Dessutom har jag pratat med guldsmeden så nu ska jag bara rita upp ringen och lämna in den så kommer de fixa den
    Ska bli sååå roligt att få en ring som ingen annan har

• Nufsan

Jag funderar på att ha Agneta Fältskogs psalm: en helt underbar vanlig dag

Lite smårolig och annorlunda

• Nufsan

Namnändring träder iaf inte i kraft förrän alla papperen är inskickade av prästen så bara för att vi har sökt om det betyder det inte att det träder i kraft.

Reser du direkt in på bröllopet hinner du ju iaf inte få nytt pass och legitimation så det kvittar Ingen lär ju be att få se ett personbevis för att bevisa att du heter vad du heter så att säga

Emkalo skrev 2008-04-19 12:20:43 följande:
    Ni som skickar in om namnändring, kollar bara att ni har rätt namn på biljett och pass om/när ni ska på bröllopsresa!Jag ska skicka in om namnändringen efter bröllopet tror jag, eller i samband med det, eftersom vi har bokat bröllopsresans biljetter i våra nuvarande namn. Iofs är dte bara att inte skaffa nytt pass, men vill inte riskera!Vi2alltid, välkommen!
  • Nufsan

bridesilly, när lämnade in den??

Vi lämnade in våran i onsdags förra veckan, men vi har inte fått ngt än

• Nufsan

Idag kom våran hindersprövning

Känns som att det börjar närma sig med storsteg!

Klänningar till näbbarna och tärnan är också klara och skor till dem Nu ska jag bara leta efter diadem åt dem!

lisa07, jag ska hyra min klänning och vill man göra det är det bra att vara ute i god tid så det finns ngra fina kvar

• Nufsan

Nånstans måste man ju dra gränsen för annars kan man ju få bjuda fler man inte vill ha på bröllopet än de man vill ha där!

Jag har sagt nej till min m2bs kusinbarns pojkvänner... de är inte sambos och vi har aldrig träffat dem och det kändes lite taskigt att svara nej på frågan, men samtidigt så hoppas jag de förstår.

Sen har jag fått förfrågan på barn hit och barn dit och jag hoppas även där att de inte tar illa vid sig, men vi har sagt att de enda barn som är bjudna är släktens... kompisars barn får stanna hemma. Taskigt kanske, men antingen det eller så får inte vännerna heller komma...

nilia skrev 2008-05-07 22:24:58 följande:
    Åhh nu måste jag få lite råd från alla kloka blivande brudar här inne!Fick ett mail till vår "bröllopsmail" idag, en vän till min sambo som undrar om vår inbjudan gäller enbart för honom eller för honom med sällskap. (vi har bara skrivit hans namn på kuvertet)Han är tillsammans med en tjej som bor i bolivia, han har varit där och pluggat nu några månader. Vi har träffat henne 1 gång. Vet ju att man enl. "regler" ska bjuda flick/pojkvänner. Men jag vet inte riktigt hur vi ska göra. Jag tror verkligen inte att hon kommer att ha kul på bröllopet för hon talar inte ens svenska. Bara dålig engelska. Sen har i redan bjudit fler än vad som egentligen får plats=(Usch är jag elak och hemsk som egentligen vill säga till killen att inbjudan bara är till honom?! Antar att vi måste bjuda henne.. men det känns så lustigt. Suck.
  • Nufsan

Ikväll kommer min m2b hem med alkohol från Tyskland.

6 flaskor rött, 9 bag in box med rött, 5 bag in box vitt, 72 cider, 8 plattor öl och 10 flaskor mousserat vin som ska vara till välkomstdrinken och sen lite whiskey och baileys till kaffet!

Det är till 70 personer, sen har jag inte räknat bort de som kör bil!

• Nufsan

Bridesilly vi får skriva en lista och kanske vart i landet vi gifter oss??

Svar på tråden 080809 del 3