• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

Nu är det dags för vår tredje tråd,
    underbart kul att vi fortfarande håller ihop, tipsar, uppmuntrar & träffas!

Nästa mål är vå HIPPA 8 mars

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka
    Carinokenneth 2008-10-25 ~ Växsjö

Var det ett tag sen vi såg, men kikar in ibland.
    ~ Fru Trul
    ~ LindaochLinus
    ~ 080628
    ~ Joji
    ~ Julibrud 08
    ~ NYC Brud i Gbg
    ~ Fröken Plommon
    ~ fru augusti 2008

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3
  • mrsD

hej hej!

idag e d sista dagen för osa... vilket innebär att d e 3 månader kvar idag! *pirrigt*

Verkar som att alla har tackat ja utom ett äldre par som inte orkar.. kul!

Verkar som ni har fullt upp iaf=)

Stenis - kul me bilderna!

• malinlars

Igår & idag har det blivit mycket bröllopsarbete!
    Värdarna sitter JUST NU & planerar festen & festhäftet.. spännande spännande...
    så det ville ha bordsplaceringen & gästinformationen igår.. så det har vi gjort nu.. KLART
    Idag var jag & min tärna ute & skulle leta efter skor... MEN det finns INGA.. Hittade på Ramonas.. men de var egentligen lite för spetsiga för min smak + att de kostade 1195:- Vilket är lite mycket tycker jag.. Trist.. Men.. Jag har inte gett upp.. Ska leta vidare...
    Köpte även en skjal på Wedins i cream vitt.. jättesnygg som jag skall ha då det blir lite kallt

Så lite har vi fått gjort..
    Skall beställa från Calligraphen nu också.. ringlockor, kaffeservetter m tryck, kameror & ballonger...

JO... har köpt brunt tyg, grönt sidenband & vit textilfärg till haklapparna... skall börja snart tänkte jag...

• malinlars

Underbart väder förresten... å här sitter jag..

Nu börjar jag bli lite nervig över möhippan.. den är i faggorna anar jag.. men det är ju Hur kul som helst..

Stenis: härligt att det kändes så bra med bilderna Vi skall ta mina bilder snart... skall bara hämta mammas slöja & hennes pärlor...

Vart kan jag köpa pärlor.. tänkte göra egna örhängen.. någon som har en idé.. förutom Panduor. där har jag nämligen kollat...

• malinlars

Vet någon av er vart man kan hyra en scen... det måste väl finnas något företag i närheten som kan hyra ut scen & även transport osv.. vad tror ni?

• Majsis2008

Gött väder det är, svidat om till träningskläder och ska strax ge mig ut och springa ett varv runt sjön, trots att jag e lite trött i huvet efter ölen. Men då kanske man vaknar...

• Majsis2008

vad dött här är idag, antar ni alla är ute och njuter av solen

• valkyriana

Stenbruden Gud vad roligt! Hade också tänkrt göra det, i mitten av Juli någon gång då jag gått ner 5 kg och är brun och sexig som f*n.
    Hur mycket kostade det, var det stylist och så där med? Hur måna bilder tog hon? Hade du olika ombyten? MM MM
    Berätta ALLT!

• Långserud

Hej alla!

Hoppas ni alla haft en go helg i solen!

Åhhhh va jag är trött/ledsen/irriterad! Min kära familj var gullig och åkte till Tyskland igår för att hämta allt vin etc som vi hade förbeställt. Tyvärr så dubbelkollade de ej att allt stämde utan alla trodde alla alla andra hade koll, ja ni vet hur det kan bli när det är många kockar.

Så vad händer? Jo det saknades naturligtvis 2 lådor med det vin vi ska ha till förrätten (bl.a...även ngn BiB). Så nu har vi 5 av 7 lådor och naturligtvis så finns det inte på Systembolaget (tips från kollega som hade köpt det).

Så antingen:
    1. På lördag blir det närmsta butik i Ty eller Dkk som har vårt vin (såååååååå irriterande för är det ngt som vi inte har nu så är det tid!)
    2. Vi får köpa 7 lådor med annat vin på Systembolaget och så har vi 5 lådor vitt vin till övers till tja nånting.

Grrr kännder jag just nu! Men sa inte grr till lille mamma som är så söt och snäll utan bara att ok, detta får vi fixa på ngt sätt.

Suck.

Ngn som har en bright ide hur vi trollar hit 2 lådor med vin (12 flaskor) ?

Nu ska jag göra en Catrin special: Färsk frukt, nötter, keso och kanel- mums!

• Stjärnis

Halloj!! Nu var det flera dagar sedan jag hälsade på i tråden. Hoppas att alla har haft en superhärlig helg i våvädret?! Själva har vi haft besök av min M2B:s föräldrar i helgen. Kul att stan visade sig fårn sin bästa sida då

Vad gäller jobben, så har vare sig jag eller sambon hört ngt än, får förhoppningsvis svar i veckan..

Långserud: Åh, vad trist!! Det kanske finns någon här som skall åka på inköpsresa som du kanske kan beställa av? Tyvärr har vi redan beställt vårt vin som levereras i mitten av juni och det blir ju för sent för dig.

Nu ska jag läsa ikapp lite..

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3