• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

Nu är det dags för vår tredje tråd,
    underbart kul att vi fortfarande håller ihop, tipsar, uppmuntrar & träffas!

Nästa mål är vå HIPPA 8 mars

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka
    Carinokenneth 2008-10-25 ~ Växsjö

Var det ett tag sen vi såg, men kikar in ibland.
    ~ Fru Trul
    ~ LindaochLinus
    ~ 080628
    ~ Joji
    ~ Julibrud 08
    ~ NYC Brud i Gbg
    ~ Fröken Plommon
    ~ fru augusti 2008

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3
  • Astriden
    *fniss*

Fick veta att en till av M´s kompisar ute i Torslanda väntar barn, ska ha ca en månad innan oss.
    Så hade ju passat väldigt bra för min käre man med ett radhus där i krokarna.
  • 31 maj 2008

Vart ligger huset ni har tittat på, Astriden? Roligt att det är så många som ska ha samtidigt!

• Majsis2008

åh dumma m2b....skulle ju ta kort idag till album, men då ska vi dra ut på tiden när vi åker och handlar grejer som han tänkt göra innan...så nu får jag ställa in allt i sista stund och komma på nåt annat i morgongåva...blir så trött på han ibland

• stenbruden

Nu är det pirrigt ja, sitter här och väntar på henne.

Astriden - hoppas ni får en kul helg, du får se till att han rycker upp sig Släng i honom en whiskey...

Aybee - va tyyypiskt! f-n va tröttsamt att ni ska vara sjuka hela tiden.

Nä nu ska jag lägga vinet på kylning och sätta på kaffet

• Långserud

Aybee: Jaaa ge honom ngt starkt, sen drar du till Amhult och shoppar lite!

Grund: hur gick det hur gick det?!

Stenis: Hoppas går bra å att känns bra! Förresten, har du en syster? En tjej på spårvagnen imorse var sååå lik dig!

Astriden: Jaaa nyfiken i en strut jag med om huset! Just nu blir öronen sååå stora när ngn nämner följande 3 ord; Bröllop, Barn, Hus!

Stjärnis: Hur gick det med jobb!? Å jag har inte hunnit rimma på fler, har 2 klara.

Amor: Hahahaa du är såå härlig! Precis så kände jag mig också imorse, hade på mig en ny tunika å kände mig såå snygg men när jag böjde mig fram så sprack den i en söm bak hahahahaha

Igår var vi på Jarl Sandin och hämtade mina 2 ringar, sååååfina! Dock tror jag att min ev. viktnedgång satt sig på fingrarna.. De var lite stora men inte tillräckligt för att de skulle öndras tyckte hon i butiken. De kan ej glida över knogen vilket är det viktigaste sa hon. Men får e hur de känns. Men har lovat min sambo att de ska få vara kvar i banfacket båda två, är ju (GULP Malin å Stenis!) bara 7 v. kvar?.

Sen var vi på Renman och sambon fick sin nacke mätt och jag ska dit med min klänning snart å fixa till den. Börjar kännas nära nu!!!

Ska man köpa 2 par strumpor så att man har ett extrapar? Kostade ju frö tusan 90 spänn men går de sönder så finns det ingenstans att köpa nya (Långserud Lanthandel, no dont think so!)

Imorgon ska jag ha en heldag med min kompis; Träning kl. 10:00, Freeport, Kungsmässan, IKEA och mys hemma i soffan! Riktig tjejdag, lovely!

Nu snart lunch med min kärlek! ÅÅÅ älskar lunchdater! Så skoj att träffa både sambon eller kompisar på lunchen, man får sån lyckokick!

PS; Fick precis sms från kompis som fick en liten tjej i morse, sååå mysigt!!

• stenbruden

Långserud - hahah ja jag har en halvsyster men hon är 14 år och superblond så det var nog inte hon, kanske har en dubbelgångare i stan!! Kul
    Nää sprack den nya tunikan, hahaha lite jobbigt!!
    Va kul med ringarna!!!!!!! Vi väntar på min vigselring
    Ja ta 2 par strumpbyxor! Jag ska ha en liten bag någonstans med bra att ha grejer på b dagen, tänk om man får en jätte maska, inte så hett..
    Ha en underbar lunch!

Astriden - det är väl en schalins nimbus du hade?? Då har vi samma, den är underbar tycker jag!

• Astriden

Stenis, va spännande!

Nix, ingen Schalins Nimbus här..
    Jag har en Danidos, ser att det är olika stenar,
    jag har 13 prinsesser i min.

• stenbruden

Hmm ok, de va så himla lika.. Vet inte ens vad det är fr stenar i min... Vet du??

• Astriden
    studerade mycket innan vi bestämde oss för denna..
    Största skilanden är att det är olika diamanter,
    dina är runda, mina fyrkantiga & att det inte finns något mellanrum mellan mina. Sen är det en bredare kant på Nimbusen som för visso har samma Underbara stil.

NIMBUS
    Fattning: Faden tät
    Bred: 6 mm
    Höjd: 1,9 mm
    Diamanter: Briljant 0,03 x 12 = 0,36 ct totalt
    Kvalité: W SI

ASTRIDENS
    Fattning: Kanalfattning
    Bredd: 4,8 mm
    Höjd: 3 mm
    Diamanter: Prinsess 15 0,12 x 13 = 1,6 ct totalt
    Kvalité: W VS

När kommer My?
  • stenbruden

Oj va du kan! kul info! Min måste ju passa förlovningsringen så det är samma höjd o bredd, ganska raka.

Hon är påväg men har fullständigt velar bort sig i särö... Hon va där o fotade i morse Hon känner ju inte till kungsbacka området så bra.. Hon ska ringa från freeport, hoppas hon hittar dit nu bara..

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3