• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

Nu är det dags för vår tredje tråd,
    underbart kul att vi fortfarande håller ihop, tipsar, uppmuntrar & träffas!

Nästa mål är vå HIPPA 8 mars

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka
    Carinokenneth 2008-10-25 ~ Växsjö

Var det ett tag sen vi såg, men kikar in ibland.
    ~ Fru Trul
    ~ LindaochLinus
    ~ 080628
    ~ Joji
    ~ Julibrud 08
    ~ NYC Brud i Gbg
    ~ Fröken Plommon
    ~ fru augusti 2008

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3
  • malinlars

Amor: Åhh.. dansa. Det verkar ju så roligt. Tittat precis på let´s dance reprisen. Man blir så sugen. Men är stel som en pinne! Hahaha. Förresten. Tror att jag gick i ditt bostadsområde i torsdags. Hade aldrig sett att det fanns så mycket hus där. Jättefina hus!!

Ja, Björn gustavsson är ju hur rolig som helst. Låten & dikten som han drog i Gbg är ju sket roliga!

trist väder idag. Men skall nog ut å promenera nu. Måste ha kaffe känner jag & måste gå till affären. Men det är ju bra med en nypa luft!

• 31 maj 2008

Nu har vi (och Göteborgs halva befolkning) varit på Ikea och shoppat grejer till bordsdekorationer! Vi ska ha vita hortensia i glas, och likadana fast mindre ljuskoppar till värmeljus, och två stoora vaser som vi ska ha en massa lime i, som ska stå vid baren. Kommer att bli så fint och helt i vår stil, vitt och limegrönt!

Igår bokade vi också m2b:s kläder! Oooo, han kommer att vara så fin!

• 31 maj 2008

Och så hämtade jag också manschettknapparna som jag hade beställt på nätet (namnsmycken.com), som min M skulle få som morgongåva på bröllopsdagen, men de var så otroligt fina, så jag kunde inte hålla mig. Han fick dem idag (han har faktiskt namnsdag), och han blev jätteglad! Han hade ändå pratat om att köpa nya, så jag skulle inte kunnat vänta till bröllopsdagen... Har ju faktiskt fotats för en secret box också, så han får ju det.

• Majsis2008

31 maj: det är ju sånt väder och söndagar är ingen kul dag och gå dit, speciellt int enär folk f´ått pensioner och barnbidrag.

själv är jag helt slut efter träningen. Sitter och grejar med min blogg och med weddingannouncer, men nu är jag klar och m2b sover...vet inte vad jag ska hitta på och kolla på på tv....

• Majsis2008

lägger alla massa pengar på morgongåva? har ni kommit överens med era m2b att ge varann presenter? vet själv inte om vi ska göra detta...

• CRISTAL

Vi har inte pratat om att vi verkligen ska ge varandra men det kommer att bli så (vi gillar att ge presenter). Jag har 2 olika alternativ på vad jag eventuellt tänkte ge när vi vaknar upp som man & hustru för första gången:

Förslag 1: Fickur som graveras med bröllopsdatumet
    Förslag 2: Sensuella avklädda bilder på mig som sätts ihop med en sexig novell som jag skriver ihop som kommer att vara VÄLDIGT personlig.

Är mer inne på fickuret eftersom jag tycker att det är ett snyggt smycke när man ska på fest och andra formella tillställningar. Problemet är att hitta ett fickur som inte ruinerar mig.

• Astriden

God morgon tjejer
    ser ut som ni haft en bra helg.

• Astriden

Vi hade bestman & ena tärnan på besök för att pyssla igår
    Så nu är vi klara med bordsplaceringen,
    blir 9 "fyrkantiga-rundabord" men en salig blandning av släkt & vänner.
    Vi fick även klart alla yttersidor till häfterna Skönt!
    Nu är det finslipning på innehållet & sen börja printa.

Gud brudar, idag är det bara 40 dagar kvar!!!
    Jag börjar bli riktigt nervös!!!!

• mrsD

HAHA!! d e nu man vet att man hängt på bt för länge:

Tråden: Nya göteborgsbrudar (lägg märke till NYA)

"Hej Brudar!
    Några fler än jag här som är relativt nya på sida som kommer från Göteborg och inte tillhör någon tidigare grupp som t.ex. Göteborgsbrudar del 3?
    Vilket datum gifter ni er?
    Största fokus i er planering just nu?
    Skulle vilja har tips och råd vad gäller?"

jahopp tjejer, då e vi gamla o mögliga här! bara så ni vet..=)

Astriden - va skönt me bordsplaceringen! 40 dagar, d e ju bara en månad o tio dar!! AHHHH!!!
    Känns d som läget e under kontroll? eller som om d e mycke kvar o göra...?

• AyBee
    stenbruden skrev 2008-02-22 21:57:27 följande:
    Aybee - har du sett/hittat ngn tärnklänning än? Vi hade ju samma planer där... Kanske kan oipsa varandra lite om det?
    Nej jag har ju inte detta. Var inne och titta påen sida med en massa klänningar men inte en enda i silver????? Weird! Självklart så tipsar jag dig om jag hittar något snyggt.
Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3