• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

Nu är det dags för vår tredje tråd,
    underbart kul att vi fortfarande håller ihop, tipsar, uppmuntrar & träffas!

Nästa mål är vå HIPPA 8 mars

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka
    Carinokenneth 2008-10-25 ~ Växsjö

Var det ett tag sen vi såg, men kikar in ibland.
    ~ Fru Trul
    ~ LindaochLinus
    ~ 080628
    ~ Joji
    ~ Julibrud 08
    ~ NYC Brud i Gbg
    ~ Fröken Plommon
    ~ fru augusti 2008

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3
  • BarbaBruden

Grattis Amor! Högre lön är väl ett stort plus

• 31 maj 2008

Grattis Amor!!! Vet hur skönt det är med ett fast jobb! Och högre lön tackar man ju aldrig nej till

Hoppas du mårbättre snart, Astriden! Inte roligt det där.

Stenis - jag ska göra hår o smink på Mazi på Storgatan (Vasastan), har klippt mig där rätt länge och tycker att de är jättebra. www.mazi.se

Majsis - en supergod tårta/kaka är citron- och limekaka från Arla. Söt och syrlig, och det går altid åt massor när jag gör den! www.arla.se/Default____17653.aspx

• Majsis2008

tack 31 maj, hittade en annan tårta också...suck vad det ska vara svårt när man inte vet vad man vill

• stenbruden

Just det ja, Mazi var det ju, TACK!!
    Vad får du betala?

• AyBee

Hej hej på Er alla

Idag är jag hemma med en sjuk liten pojke. Så jag blir hemma idag o imorgon som det ser ut som. Nu ligger han och sover middag och då får jag lite lugn o ro att gå in här och titta till Er lite.

Majsis - något jätte enkeltsom jag brukar göra i tårt väg är att jag gör 2 st rulltårte bottnar. Lägger en underst, tar vanlijvisp och ca 400 gr hallon, sen lite vaniljvisp igen och sen på ´med den andra bottnen. Vispad grädde som vanligt och sen lite frukter elelr bär enl smak. Den är jätte god o fluffig och känns inte så mäktig o kompakt. Ett plus är att den blir ju ganska så stor och räcker till många. Lycka till!!!

Astriden - mår du lite bättre idag?

Långserud - jag förstår dig med paniken nag ringen. Känner likadant!!!!

Stenis - jag kommer gå till min frisör/make up lärare Linda (passande namn va?) på Salong "Viktoria N" på 1:a Långgatan. Har haft henne i 3 år nu och skulle itne byta bort henne om jag så blev mutad med 2 kg choklad

• AyBee

Majsis - glömde det mest positiva.......den tar bara 20 min att göra

• Majsis2008

aybee: d e d som rä så svårt, kan inte göra med massa bär i då dom är allergiska...men den lät god och ska skriva ner d du sa, finns ju andra kalas och fira med hehe...

jag hittade denna som jag ska göra:
    www.arla.se/Default____17653.aspx

• 31 maj 2008

Majsis - Åååå, jag älskar choklad!

Stenis - På Mazi kostar det 2500 för håret, och 700 för make up, så det är kanske lite dyrare än andra ställen.

Har bokat My Bardin Björkman som fotograf nu, efter lite ändringar (vi ändrade tiden på vigseln, och vår fotograf kunde inte ändra). Känns jättebra. Hon var ju dessutom billigare, så det var bara positivt. Vilka var det mer som skulle ha henne? Astriden vet jag, men det var väl fler?

• AyBee

Majsis - aj då det missade jag. Den chokladtårtan har jag gjort (säg en tårta jag INTE gjort ) Lite meckig men det klarar du säkert galant. Lycka till!!

• BarbaBruden

Jag ska ha My också.....Känns verklgen jättebra med henne. Ska träffas nästa vecka och planera.....

60 dagar kvar idag...och massor kvar att göra!
    Just nu är naglarna ett bekymmer. Hur göra? Vill ha snygga naglar till min snygga ring men kan inte jobba med dem. Känns sådär att göra akryl veckan innan för 750 och sen betala 350 veckan efter för att ta bort akrylet....

Hur göra?

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3